Nutriton dr Brown fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Cilly1, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilly1

Cilly1 Lid

28 nov 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu 3 weken oud. Ik gebruik de dr Brown fles met fase 1 alleen drinkt ze te gulzig waardoor het melk meer langs der mond erlangs gaat dan erin. Nu zit ik te denken om nutriton ze halen om de melk wat dikker te maken. Is dit slim om te doen hiervoor en welke speen moet ik dan ervoor gebruiken?

2. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou ook de prematurenspeen kunnen proberen, die gaat nog langzamer (alleen verkrijgbaar voor de smalle fles). Dan hoef je mogelijk niets toe te voegen.
    Als je dat toch doet: Het is een kwestie van testen welke speen bij welke verhouding jbpm past, maar als ze veel knoeit zou ik geen fase 2 speen nemen.
    Nutriton is jbpm met allerlei toevoegingen. Het kan zijn dat je dochter er buikpijn van krijgt of verstopt raakt. Dat merk je vanzelf als je het probeert.

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik zou nutriton alleen gebruiken waar het voor bedoeld is, voeding dikker maken bij overmatig spugen.
    In jouw geval zou ik, zoals hierboven al genoemd is, de prematurenspeen proberen. Volgens mij is deze wel alleen online verkrijgbaar.

4. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Wij hadden een goede ervaring met de prematuur speen. Zeker een aanrader. Zoals eerder gezegd zou ik nog geen nutriton toevoegen

5. Cilly1

Cilly1 Lid

28 nov 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reactie ik ga steaks gelijk naar de Etos volgens mij heb ik hem daar zien liggen de prematuren speen!! Bedankt

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Volgens mij is die speen alleen maar via internet te bestellen. Maar je zou even kunnen kijken natuurlijk :)

7. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    Hier de prematuurspeen besteld en volgende dag in huis, voeding duurt gelukkig wat langer (14_16min ipv 7_10) maar gaat eigenlijk nog te snel. Dl is niet tevreden na fles (gekolfde bv, kv gaat eigenlijk beter) en spuugt steeds na voeding. Iemand ervaring of nutriton door de prematuurspeen v dr brown gaat??

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb hem gewoon in de winkel gekocht.
    ligt er net aan of een winkel dr brown verkoopt geloof ik.
    hier is bv de babyspeciaalzaak de enige die dr brown verkoopt maar heeft dan wel weer een uitgebreid assortiment

9. Biancas

Biancas Lid

4 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 Biancas, 31 dec 2015
    Laatst bewerkt: 31 dec 2015
    Ook wij hebben moeten zoeken met de nutriton en dr brown.
    Mijn ervaring is dat ik bij 1,5 schepje (150/5) al fase 2 moest doen.
    Ik ben ook geen voorstander van nutriton aangezien ik het gebruik voor het spugen moet ik wel.
    We gaan dan ook zo snel mogelijk weer proberen af te bouwen...wanneer dat kan. Heb de fles namelikk ook nooit met fase 1 gebruikt omdat ik toen bij de overstap al nutriton gaf door een andere fles.
    We gebruiken nu fase 2 met 180/6 en 2,5 nutritonschepjes.

10. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Wij hebben dit ook. Gebruiken de difrax speen voor gulzige drinkers op de dr Brown fles. Zelfs met 2 scheppen nutriton is het binnen 15 min weg. Maar uit de hele spenen verzameling doe we hebben werkt deze het best.

Deel Deze Pagina