Nutriton echt maar 4 weken houdbaar?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Daantje57, Nov 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik heb nog nutrilon nutriton in huis tegen spugen. Dat heb ik al ongeveer 8 weken open staan. Nu wilde ik het weer gaan gebruiken, maar er staat op de verpakking dat het maar 4 weken houdbaar is als het open is.... Vraag me alleen af wat er aan kan bederven?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik weet het niet volgens mij kan het niet echt bederven misschien dat het minder werkt.. Bij mij is het binnen 2 weken op dus nooit geprobeerd..

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou het risico niet nemen. Het is volgens mij vanwege de bacterieen die er in kunne nestelen. Zou gewoon een nieuw pakje halen bij de supermarkt. Voor die 5 euro zou ik het niet laten.

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ja dat is ook zo... alleen dan kan ik het nu even niet geven.. dan geef ik hem wel gewoon zonder nutriton nu.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, die datum staat erop omdat de fabrikant na die datum gewoon niet meer aansprakelijk wil zijn.
    Maar het blijft dus gewoon houdbaar. Eventueel, als je het erg lang bewaart, wordt de bindende werking wat zwakker en moet je dus wat meer bij de fles doen om hetzelfde effect te krijgen, maar als je gewoon een normale hygiëne hanteert, hoef je je dus nergens druk om te maken.

6. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Heb het risico ook niet genomen. Maar denk eigenlijk wel dat je het nog gewoon kan gebruiken..

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het poeder kan besmet raken met schimmels of bacterieen.
    Om je eigen eten te binden zou ik het nog wel gebruiken (je kunt er grappige puddingtoetjes mee maken), maar voor een baby zou ik op zeker spelen.

Share This Page