ik ga flesvoeding geven vanaf het begin. wat moet ik allemaal precies in huis hebben voor de eerste weken?
ik bedoel in het algemeen, alles wat erbij komt kijken dit vind ik op internet: 4 zuigflesjes met goede maatverdeling 4 flesspenen (pasgeborene) Melpoedercontainers (1 thuis/ 1 in je tas Flessen- en spenenreiniger Flesverwarmer (of in de magnetron) Spuugdoekjes 1 pak flesvoeding (in poeder of vloeibare vorm) is dat genoeg of te weinig? een een pak flesvoeding, een groot pak zeker he? is nutrilon het beste?
Ik gebruik; 2 flessen (van dr brown) verschillende spenen inderdaad! flesvoeding naar keuze flessenborstel magnetron spuugdoekjes poedertoren afwasmiddel pan en natuurazijn om uit te koken (in het begin elke dag, nu doe ik het 1 keer in de week, doe toch na elk gebruik goed met flessen en spenen borstel en afwasmiddel met heet water schoonmaken en in koelkast leggen) dat was t..
Ik heb ook flesvoeding vanaf het begin gegeven. Heb wat opmerkingen bij je lijstje gezt. Hoop dat je er wat aan hebt.
ik gebruik trouwens altijd de poedertoren, ook thuis.. gezien als ze honger heeft (verschilt nog al, soms om de 3 uur, soms om de 4) en we gebruiken pure jhbpm, ik gooi alles erin, zodat ik het alleen nog maar in het opgewarmd water hoef te gooien, door roeren met een vork en klaar, vind zo makkelijk, geen gedoe met schepjes erin doen als je kind huilt, maar dat is persoonlijk denk ik! ik gebruik kruidvat standaard melk
Ik ga ook flesvoeding geven, mag helaas geen BV geven vanwege medicatiegebruik. Ik heb 4 verschillende flesjes met speen om te proberen (3 waren cadeautje ), een flesverwarmer (de isi van 17,50 van babydump, hij is supersnel!), een opbergbus voor het geopende pak, een poedertoren van bibi (nu bij babydump in de aanbieding!), een flessenborstel, een stapel spuugdoekjes en een pak voeding gekocht.
Melkpoeder torentje van de hema is echt super, van de etos ook prima. Verder zou ik echt maar 1 flesje doen. Want voor hetzelfde geld drinkt je kleintje er niet goed uit en moet je alsnog andere kopen. Een is zo omgespoeld en een nieuwe zo gehaald. En anders dus niet 2 van zelfde merk. Flessenwarmer is niet nodig, magnetron of water mengen voldoet prima. Verder gewoon steriliseren in een pan. Flessenborstel hebben wij ook, van etos huismerk geloof ik. Succes met de laatste loodjes!
2 flesjes Flesvoeding Afwasborstel speciaal voor je flessen Pan en fles azijn om zo nu en dan in uit te koken. Dan kan je nog overwegen of je voor de krampjes die je met FV ws zeker gaat krijgen, een spulletje wilt gaan geven of dat je de krampjes uit gaat zitten. Bij mn dochter gaven we infacol en bij zoonlief niets, we merkten echt geen verschil.
Geen hele starter set van 1 merk aanschaffen. Waar de ene baby goed uit kan drinken, kan de andere baby niet uit drinken. Onze dochter dronk goed uit een Dr. Brown, en onze zoon kon hier niet mee overweg (om een voorbeeldje te geven). Magnetron sterilisator vind ik erg handig om te gebruiken Flessenwarmer alleen gebruikt toen ik BV gaf. Voor een fles klaar maken duurt mij dit veelte lang. Ik vind de magnetron handiger, maar gebruik altijd de waterkoker (1/2 gekookt water aangevuld met 1/2 koud water). Flessenborstel vind ik handig KV: Tja, net waar je jezelf prettig bij voelt. Alle merken voldoen in NL aan hele strengen eisen. Geen 1 merk is "goed" of "slecht". Net waar je jezelf prettig bij voelt, waar je makkelijk aan kunt komen (niet dat je bijvoorbeeld de hele stad moet afrijzen, niet handig als je snel even een pak moet halen), en wat je prettig vind in je knip. Nmr 1 is overigens nooit in de aanbieding. Spuugdoekjes waren hier te klein, dus gebruikten hydrofiel. Voedingstorentje gebruik ik ook veel. Ook handig om voeding mee te nemen.
je kunt de fles ook maken met gekookt water gemengd met warm water (verhouding 2 delen koud en 1 deel warm). lijkt me handiger dan in magnetron en fleswarmer. en inderdaad niet elk kind wil elke fles/speen. als ze te snel drinken is een slow flow speentje van nuby aan te raden. bij veel lucht born free flesjes.
- Ik heb 2 flessen van bibi. (Maar heb ruim 7 soorten geprobeerd voor ik de juiste had!) - Flesvoeding nutrilon standaart 0/6 maand (Kan ook gerust huismerk, was ook mijn voorkeur maar wou vriendlief niet) - Flessenborstel 2 stuks (1 voor onderweg en thuis) - Bibi melkfles torentje - 2 Flesspenen op voorraad - Spuugdoek - Nutriton (jbpm) tegen spugen, maar is niet voor elk kindje nodig Dit was het wel dacht ik. Wij maken de fles gewoon met warm water uit de kraan & wassen af met afwasmiddel..
Dan hier ook maar gelijk de tip: Wees je ervan bewust dat het gebruiken van warm kraanwater slecht kan zijn voor de gezondheid van je baby! Waterbedrijf Vitens Waterbedrijf Vitens Nu komen er gegarandeerd weer "Wij doen dit altijd en dit mocht van de kraamzorg, mn opa rookte ook en is 90 geworden" verhalen, het feit is dat warm kraanwater door de waterleveranciers afgeraden wordt en dat het niet gezond is. Zelf warm kraanwater gebruiken; ok zolang je weet dat het ongezond is.
Ik weet niet of je de gratis babydozen hebt? Bij ons zaten daar flesjes in (prenataldoos, etos/wij, en kruidvat eigen merk). Genoeg voor de eerste tijd om uit te proberen wat voor jullie werkt. (ik had wel meer gekocht en daar achteraf spijt van, liggen in de kast...) We zijn uiteindelijk uitgekomen bij Dr Brown flesjes brede hals. Voor de eerste tijd heb je nodig: - een paar flesjes (4 vind ik wel veel hoor, met 2 flesjes kan je al de eerste tijd vooruit, dan kan je van het flesje dat fijn is later meer kopen als je dat handig vind) - Flessenborstel - 1 pak Flesvoeding (wij zijn begonnen met kruidvat standaard 1, al zou ik nu denk ik eerder van begin af aan een anti-krampjes voeding nemen) Dan kan je later altijd nog dingen bijkopen. Zoals een melkpoedertorentje, wij maken 1x per dag 2 torentjes (van de hema) klaar zodat ze klaarstaan voor de voedingen. Steralisator hebben we niet en missen we niet. Goed afspoelen/wassen en zo nu en dan in een pannetje uitkoken. Flessenwarmer hebben we ook niet en missen we niet. We verwarmen in de magnetron. Dubbele spullen voor onderweg vind ik niet perse nodig, hebben wij later gekocht wat we handig vonden om dubbel te hebben. Zoveel gingen wij niet lang op stap de eerste tijd. Johannesbroodpitmeel, infacol etc zou ik niet vtv al in huis halen. Als het nodig is, kan iemand wellicht het even voor je halen?
Ik zou denk ik twee verschillende merken flessen kopen met twee groottes spenen. Bijv. een brede hals fles (bron free bijv) en een Difrax. In het begin is volgens mij iedereen zoekende in waar jouw kindje het beste uit drinkt en dan heb je er tenminste twee in huis met twee formaten spenen. Als er een je voorkeur heeft kun je die bijkopen. Tips - Hypo allergeen ligt lichter op de maag. Ben hier met mijn jongste mee begonnen en die heeft veel minder krampjes gehad (maar weet natuurlijk niet helemaal zeker of het daaraan lag). - poedertorens zijn ook hier populair - spuugdoekjes, hydrofielluiers en kleine slabbetjes zijn een goede investering en je kunt er niet genoeg van hebben. - magnetronsterilisator was volgens mijn kraamzorg niet meer nodig. - flesverwarmer is niet nodig. - voor onderweg vind ik het fijn om een kleine thermoskan mee te nemen met kokend water (en een koud flesje water), zodat ik overal zelf snel een flesje op de juiste temp kan maken. Spannend allemaal he? Succes met de laatste loodjes.
Een of twee flessen is om te beginnen genoeg hoor, die zitten vaak al gratis in een babydoos. Verder 1 pak kunstvoeding, merk maakt niets uit, kijk hier maar even www.babyvodingchecker.nl, bij de dure merken betaal je voor de reclame, niet voor kwaliteit. Alle andere dingen: kunnen handig zijn, zijn niet noodzakelijk. Je fles kun je gewoon uitkoken in een pannetje water, om het water heet te krijgen is een waterkoker voldoende (poeder oplossen in half water net van de kook en dan de rest van het water er koud zo uit de kraan bij). Laat je hoofd niet op hol brengen met dit-moet-je-hebben-lijstjes van winkels...veel dingen blijven ongebruikt in de kast liggen. M.b.t. je medicatie...ik weet natuurlijk niet wat je gebruiken moet, maar voor vrijwel alle medicatie bestaan borstvoedingsvriendelijke alternatieven, en veel medicijnen waarvan de fabrikant in de bijsluiter zet dat ze niet met bv samen kunnen mogen in feite wel. Het volgende artikel is door een kinderarts uit Utrecht geschreven, misschien heb je er iets aan: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Borstvoeding en medicatie