Nutriton en de dr. Brown's fles geen goede combi?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door frannie82, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We lopen enorm te emmeren met de flessen. Sinds de toevoeging van de Nutriton komt er zowat niks meer uit de fles. Al spenen met een groter gaatje geprobeerd maar ook dat lukt niet. Van ellende maar een difrax fles gekocht. Maar daar drinkt ze weer sneller mee. Meer mensen die ervaring?

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hoeveel nutriton gebruik je?
    Wij hebben het ook een tijdje gebruikt icm dr brown en van speen nr 1 naar speen nr 2 gegaan en geen problemen. Maar ik hoefde er maar 1 schepje bij te doen, dus dat is al bijna niets op een fles van 150/5

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nog geen half schepje op 60+2 de voeding is helemaal niet erg dik.
    Er druppelt ook geen druppel uit als je de fles wilt testen op temperatuur.

4. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik lees mee, hier hetzelfde probleem: gulzige drinker, dus moeten eigenlijk een langzame speen hebben. Maar: ook spugen, dus Nutriton toevoegen (1 schepje op 120 cc). En het is dan echt niet superdik, maar kennelijk wel te dik om goed uit de fles te krijgen...

5. Maia

Maia Niet meer actief

Wij begonnen steeds met speen s en halverwege zetten we de m erop. Hebben wel difrax.

6. Cupcake2013

Cupcake2013 Niet meer actief

mijn dochter krijgt nutriton ivm veel spugen.
    had eerst ook de dirfrax fles, die heb ik na een maand weg gegooid omdat dit of te snel ging, of hij lekte of de speen was te klein en met een grotere speen werd het 1 grote knoeiboel.

hier werkt Avent neutral flessen het beste, en dan speen 1.

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik zweer toch bij de Dr. Brown fles :).

Wij gaven ook nutriton en gebruikte op de dr. Brown fles de 1,2,3 speen.

We begonnen dan met stand 1 (ook gulzige drinker) en gingen dan tijdens het drinken als hij al wat rustiger ging drinken naar stand 2.

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vreemd, wij gebruik vanaf het begin nutriton en de dr brown fles, nooit problemen gehad. Een hele tijd met speen 2, we gingen wel sneller over naar speen 2...eerst deden we tijdens het drinken de speen omwisselen tot ze oud genoeg was zeg maar om het helemaal met speen 2 te doen. Wij gebruikten altijd minimaal 2 schepjes nutriton, dus ik snap niet hoe het kan dat het bij jou te dik is.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De voeding is ook niet te dik maar er komt niks uit en met slren 2 gaat het te snel. We dachten de oplossing te hebben door de difrax s speen maar ook dat gaat niet Heel raar

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik denk dat het probleem bij ons meisje ligt.. Heb net gegoogeld en het lijkt meer op een drinkprobleem van haar.
    Ga morgen de kinderarts bellen voor een verwijzing naar een pre-logopedist. Topic kan voor mij gesloten worden!

11. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Frannie, zijn wij toevallig gister geweest. Kan niet zeggen dat we ermee geholpen zijn: volgens haar moeten we overstappen op dunne voeding die pas in de maag indikt, Enfamil. Is alleen via de apotheek verkrijgbaar. Vind t eerlijk gezegd nogal ver gaan: reflux is bij ons nooit officieel vastgesteld en om dan op basis van een prelogopediste naar zo n speciale voeding over te stappen...ik zit heel erg te twijfelen. T schijnt dat van die voeding veel kindjes verstopt raken, zit ik niet op te wachten..

12. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik dr browns flessen met de m speen van difrax. Hier krijgen ze ook allebei nutriton en hier gaat het zo super.

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wij geven pure jbpm met de dr browns. Dat gaat ontzettend goed.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb een verwijzing voor een pre-logopedist want het ligt niet aan de flessen. Ze komt maandagochtend al kijken en hopelijk krijgen we tips om het betrer te laten verlopen.

15. rums

rums Niet meer actief

Wij hadden hetzelfde probleem. En ik ben daarom overgestapt op een MAM fles (kruidvat) en geen problemen gehad. En Difrax ga ook teveel problemen.

16. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Frannie, laat je nog even weten wat de logopediste bij jullie zei? Wij kregen nl het advies om een dunnere voeding te gaan geven die pas in de maag indikt (Enfamil) maar ik twijfel heel erg of ik dat moet gaan doen..

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Is goed, maar wij moeten echt indikken met Nutriton anders heeft ze de fles in 5 minuten leeg en ook vanwege de reflux.
    Denk eerder dat het dikker moet dan dunner hier.
    Maar is goed ik laat het horen!

18. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben toen ook heel wat geprobeerd en uiteindelijk werkte de s speen van dr brown op de difraxs fles het beste. s peen van dr brown is kleiner dan de s van difrax namelijk

Deel Deze Pagina