nutriton en moeilijke ontlasting

Discussion in 'Flesvoeding' started by girly84, Mar 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girly84

girly84 Lid

Jul 6, 2012
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 2,5 week oud en ben sinds vrijdag begonnen op aanraden van het cb met nutriton door de flesvoeding heen te doen omdat mijn zoontje te gulzig drinkt en daardoor darmkrampjes krijgt.

Nu heeft hij sinds gistermiddag erg veel last van darmkrampjes en hij heeft erg dikke ontlasting. Gisteravond lag hij in zijn bedje echt te kreunen en te huilen om er iets uit te krijgen. Het enige wat kwam was veel lucht.

Nu ben ik er sinds gisteravond maar mee gestopt maar nu drinkt hij weer gulzig aan de fles.:(

Heeft iemand tips??:(

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je kan een andere maat speen proberen, zodat hij meer moeite ervoor moet doen. Zomaar nutriton geven zou ik niet doen, omdat ervan bekend is dat het opstoppend kan werken. Geef dan altijd pure johannesbroodpitmeel (verkrijgbaar bij de natuurwinkel).

3. Maia

Maia Niet meer actief

hier een mannetje dat enorme verstopping kreeg van nutriton.
    wij hebben van de kinderarts forlax gekregen.
    zelf zijn we inderdaad overgestapt naar jbpm van natufood (te verkrijgen bij natuurwinkel, is 100% puur) en sinds we die van Natufood hebben is er geen verstopping meer. Dus ik zou dat even proberen.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    nutriton kan idd verstopping veroorzaken.

Maar hoe vervelende het ook is, darmkrampjes horen erbij. Nutriton is toch vooral voor erg veel spugen en niet voor darmkrampjes??Ik zou voor darmkrampjes cinanbaby of iets anders gebruiken.

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nutriton voor te gulzig drinken? Darmkrampen heeft 90% van de kindjes trouwens... Ik vind het een raar advies van het CB. Nutriton kan je beter geven bij Reflux etc. Hier doe je meer kwaad dan goed mee. Want van verstopping krijgen ze nog veel meer krampen..

Ik kan je trouwens een dr. Browns fles aanraden met speentje 1. Mijn jongste zoontje heeft vrijwel geen darmpkramp gehad door het gebruik van deze fles.

Share This Page