Please help (lang verhaal)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kat, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik ben met bv begonnen, maar zijn na lang overleg toch aan het overstappen naar flesvoeding.

Maargoed, het loopt dus allemaal niet zo als ik gehoopt had. Ons zoontje weegt +/-5.5 kilo. Toen we begonnen dronk hij op verzoek (net als toen ik bv gaf).Hij liet dus nooit meer als 2 uur ertussen en dronk kleine beetjes, als hij al aan 2 uur kwam!
    Op een gegeven moment dronk hij wel 135cc achter elkaar leeg en liet 3 to 3,5 uur ertussen. Soms dronk hij iets meer, ik gaf wel om en om flesvoeding en bv.

Nu echter 2 weken later blijf ik hem die 120cc maar er gaat echt nooit meer in als 90cc. Heb al geprobeerd of het te koud is of het niet te snel of te langzaam gaat.
    Wel heeft hij erge last van krampjes onder het drinken dan schreeuwt hij het uit en trekt samen. Dan hapt hij weer en drinkt eventjes en begint weer te krijsen. Wel komt hij nog om de 3 uur en hij plast genoeg. Alleen heb ik dus het idee dat zijn ontlasting moeizaam gaat, hij poept wel 1 per dag zeker.

Nu heb ik nutrilon standaard in huis en friso voor krampjes. Kan ik deze 2 evt. mengen? Want ik had de Friso al eens zo aangeboden maar deze gaat dus helemaal niet erin! Of moeten dat 2 van hetzelfde merk zijn?
    Ik wordt er een beetje wanhopig van.
    'S nachts komt hij om de 2 uur maar drinkt echter maar steeds 20 tot 30cc.

Ik moet donderdag wel naar het cb maar misschien hebben jullie al nuttige tips voor mij en mijn kleine man.

Gr.

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hoi Kat,

Jeetje wat vervelend zeg. Je zoontje is nu 6 weken, volgens mij wordt daarover ook gezegd dat de krampjes dan op het ergst zijn. Heb je al eens een andere voedingshouding geprobeerd? Zo heb ik ook moeten uitvinden dat mijn dochter vanaf de helft van de fles ineens niet meer half liggend bij mij op schoot wilde drinken. Ze heeft een tijdje op het aankleedkussen willen drinken en daarna kregen we door dat ze liever in de wipstoel wilde drinken (ondersteund door opgerolde handdoeken). Nu is ze 6,5 maand en ze doet het nog steeds.

Gebruik je ook iets tegen de krampjes? Hier werkte Infacol heel goed.

Hoe lang geleden ben je overgestapt op andere voeding? De darmpjes moeten ongeveer 2 weken wennen aan andere voeding, dus ook dat zou een oorzaak kunnen zijn. De ontlasting kan daardoor ook veranderen, waardoor je zoontje er meer moeite mee kan krijgen. Alles moet wennen.

Liefs Allistair

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Kat,

Wat lastig he, kan me goed voorstellen dat je er af en toe wanhopig van wordt. Voeding kun je zeker mengen, volgens mij hoeft dat niet perse van hetzelfde merk te zijn. Bij onze dochter werkte de Omneo van nutrilon trouwens wel erg goed tegen de krampjes. Ik moet zeggen dat wat jij beschrijft als krampjes, op mij ook over komt alsof hij niet genoeg binnen krijgt, dat hij gefrustreerd raakt, dan laten ze de speen of tepel los, gaan huilen/mopperen en happen weer aan. Want vaak bij krampjes helpt juist het zuigen aan de tepel/fles. Maar dit maak ik alleen op uit je beschrijving hoor, herken dat gedrag van mijn dochtertje.

Die nachten dat hij om de twee uur drinkt, lijken me heel zwaar. En volgens mij komen jullie zo ook in een vicieuze cirkel terecht. Steeds maar heel weinig drinken en dan heel snel weer komen. Zou je niet, juist omdat je het ook nog afwisselt met BV een lactatiekundige in de arm kunnen nemen?
    Ik heb dit bij mijn jongste dochtertje gedaan en die kon gelijk dezelfde dag nog even langskomen. Ze gaf me hele goede tips en toen kregen we de voeding gewoon weer helemaal op orde.

Heel veel succes in elk geval!

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Allistair en snoozie bedankt voor jullie reacties.

Ik ga infacol nu gebruiken. het stomme is dat ik dat al in huis had omdat hij tijdens de bv ook wel last van krampjes had maar deze zijn eigenlijk snel verwdenen, dus heb hier niet meer aan gedacht (begin ik nu tijdens de fles dan mee).
    Ik heb net ndere drink speentjes gehaald enwel een 123 speen van difrax. Ook heb ik de dr. Brown fles gehaald. Deze 2 had de vk mij geadviseerd om te proberen aangezien hij niet uit de avent fles dronk. Ik ben nu sinds dikke 2 weken flesvoeding aan het aanbieden, dus het zou nog goed kunnen dat hij moet wennen.

@ Snoozie ik ben de bv aan het afbouwen, ik geef ook hoofdzakelijk nog maar bv via de fles. Alleen als hij 's nacht weinig gedronken heeft en krampjes heeft leg ik hem aan en dan valt hij in slaap. misschien is dat ook niet goed om te doen?
    Aangezien hij zo weinig drinkt 's nachts probeer ik nu eens om het te rekken met en speentje. vannacht ook geprobeerd maar dat spuughde hij steeds uit of duwde het uit zijn mond.

Het is wat je zegt dat hij totaal geen ritme heeft dat was met bv ook al zo (op verzoek) en ik heb nog een kindje rondlopen, dus ik had Vinn steeds maar aan de borst, wat absoluut niet leuk is voor de eerste.

Ben eens benieuwd wat ze donderdag zeggen wat te doen. Hij is nu wel al een stuk rustiger sinds hij de fles krijgt eerst was het maar huilen huilen huilen,hij leek onverzadigbaar. Terwijl hij (misschien juist daarom ;)) super goed groeide, 2 wk na de geboorte was hij 1 kilo aangekomen!

We blijven zoeken...

5. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik heb mijn verhaal ook eens bij de voedingsdeskundigen geplaatst.

Dus mods als het 1 toppic teveel is mag deze dicht. maar wellicht dat iemand dit herkend en ook nog tips heeft!?

Thanx

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik ben met mijn jongste na een week of 4 over gegaan van bv naar fv. Ik wilde in het begin ook de fv net als de bv op verzoek aanbieden. Met net wat jij zegt, er zat totaal geen ritme in en op een gegeven moment moest ik zelf rekken om er nog maar 2 uur tussen te krijgen. Op een gegeven moment vond ik het welletjes (hier ook nog een peuter rondlopen, en mama zat alleen maar te voeden) en ben ik het echt gaan rekken. Een dag of drie ff zwaar, maar daarna begreep ze het en kwam er echt wat meer ritme in het slapen en eten. Ik voedde toen nog niet persee op dezelfde tijden, maar zorgde er wel voor dat er minimaal 3 uur tussen zat, zodat de honger steeds groot genoeg was om rond de 100 a 120 cc te drinken. De difrax s-fles werkte hier erg goed. De infacol trouwens ook bij krampjes.

Hopelijk lukt het nu beter met de andere flessen, succes maar weer he!

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zou dan de omneo geven van nutrilon.. Eigelijk hetzelfde als Friso comfort maar dan is de omneo ook hypoallergeen.. Werkt hier goed, (hij deed hetzelfde als jij beschrijft) hij krijgt uit dr Brown fles

8. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    wonderbaby1, bedankt voor je tip.
    Vinn krijgt sinds een paar dagen ook zijn voeding uit de dr Brown fles en moet zeggen... wat een verbetering!

Het was nog steeds een beetje aan modderen met de aantal voedingen die hij krijgt (aangezien hij steeds kleinere hoeveelheden dronk en steeds eerder dan 3 uur kwam).

Maar vandaag heeft hij al zijn flessen zo goed als leeg gedronken maar kwam hij wel steeds eerder. Hij begint zelfs al na een uur alweer op zijn knuisje te sabbelen.
    Met de speen hou ik hem wel eventjes rustig maar vindt het zo sneu als hij moet huilen van de honger, doe ik dus ook niet.
    Zou hij dan misschien te weinig verzadigd raken, dus ook daarom andere voeding eens proberen?

Zijn jullie (als al van voeding veranderd) op eigen houtje gewisseld of hebben jullie dat in overleg gedaan met vk of cb?

Krampjes heeft hij vrijwel niet meer.
    En zijn ontlasting is nu ook opgang. Het begint ergens op te lijken :).

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Rond 6 weken kunnen kindjes regeldagen hebben. Ik geloof dat dit zowel bij BV als bij KV voor kan komen, net als clusteren.
    Dit gaat eigenlijk het snelste over als je er aan toegeeft...

Deel Deze Pagina