De avondfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door swirl, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Dag dames,

Mijn zoontje is 14 weken en weegt zo'n 6,5 kilo. Inmiddels waarschijnlijk iets meer.
    Nu mocht ik van het cb de avondfles eraf halen.
    Hij krijg nu 5 x 180/6 en sliep lekker door van 23:00 tot ongeveer 7:00 uur .
    Nu heb ik geprobeerd de laatste fles te vervroegen maar nu komt hij telkens snachts . Is dit een kwestie van afwachten tot het lukt of is hij er gewoon nog niet klaar voor ?
    Misschien laatste fles meer geven ?
    Iemand tips ???? Vond het net zo lekker dat ik er snachts niet meer uit hoefde :)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou gewoon nog even een late avondfles geven. Wij hebben die 10-uurs fles nog een hele poos gegeven. Ons jochie had het gewoon nodig. Ik denk dat het tot 6-6,5 maand geduurd heeft. En hij dus voldaan was met meer vast voedsel 's avonds..

Zo te horen is jou kindje ook nog niet klaar voor een fles minder. Je zou kunnen proberen om de flessen overdag iets dichter op elkaar te zetten, zodat je 's avonds tussen 21-22 uitkomt als je dat fijner vind..

(info: mijn jochie was toen dik 7 kilo, maar had echt die 1000cc nodig.)

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat een raar advies van het CB! Het is juist heel normaal als ze op die leeftijd rond die tijd de laatste fles drinken! Gewoon lekker doen hoor.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier trouwens ook een flinke vent die nog niet genoeg heeft aan 800 cc. Doe ik echt niet moeilijk om, ik laat hem geen "honger lijden"

5. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Bedankt dames !

Ik denk dat ik indd gewoon nog ff die avondfles aanhoud. Probeer uhm alleen iets eerder te geven.... Dus ipv 23:00 heb ik uhm nu 21:00 gegeven. Eens kijken wat hij vannacht doet .

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ook prima toch. soms geef ik om 20:00 de 5e fles en slaapt hij evengoed door. Hij heeft die hoeveelheid gewoon nodig. Ik zou niet teveel gaan morrelen met minder flessen of rijstebloem (want dat verzadigt niet zoveel meer) en dan straks een kind dat 's nachts wakker is. Bij mijn dochter heb ik alles gedaan wat het CB zei en dat is echt niet altijd handig geweest. Nu kijk ik naar mijn kindje en dat loopt veel rustiger!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou idd ook lekker gewoon die avondfles geven hoor! Gewoon heerlijk met een gevuld buikje de nacht beginnen, niks fijners toch? Zelf slaap je immers ook niet goed als je 'honger' hebt.

Overigens je moet niks van het cb hoor, zij kunnen je werkelijk niets verplichten. Het is jullie kindje en jullie beslissen over wat en hoe je dingen doet ;)! Het cb heeft daar totaal niks over te zeggen, laat staan dat je van hun dingen moet of dat hun je dingen kunnen verbieden :).

Liefs, Hanneke.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij kregen ook advies om te stoppen met die laatse fles op een gegeven moment... nou dat werkte hie rook niet. Dus helaas voor mij hihi maar ik vind het vervelender voor mijn mannetje dat hij honger heeft 's nachts.

We zijn nu een paar dagen van die laatste fles af. Dat gaat super. Overigens heb ik hem gewoon laten slapen en tot nu toe slaapt hij gewoon door.

Jouw mannetje komt echt nog wel een keer van die laatste fles af hoor, ik zou me geen zorgen maken en het CB maar even laten voor wat het is!

liefs sassie

Deel Deze Pagina