flesjes met Nutramigen weigeren

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door muisje14, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Stijn moet voor zijn koemelkallergie Nutramigen drinken. Het ging in het begin al niet van harte, maar nu wil hij bijna niks meer drinken. Oke nog wel genoeg (100 ml per keer) maar niet voldoende van wat hij mag drinken. Hij krijgt 6 flesjes van 165 ml aangeboden. Hij drinkt dus steeds 100 ml. Dus hij krijgt 600 ml op een dag binnen. Nu mag hij voor zijn gewicht (6,5 kilo x 150) 975 ml op een dag drinken. Dus hij krijgt toch wel veel minder binnen.

Hij vindt de Nutramigen echt vies. Ik zie dat gewoon aan zijn gezichtje. Maar ja iets anders kan hij gewoon niet krijgen. Hij groeit verder wel gewoon goed dus ik hoef me eigenlijk geen zorgen te maken, maar dat doe ik wel. Eerder (van de gewone Nutrilon) dronk hij wel alles op dus het is niet zo dat hij gewoon vol zit.

Heeft er iemand tips?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hoe lang zit ie al aan de nutramigen?

Mijn kleine zit aan de Neocate en ook dat is niet bepaald lekker.
    En de eerste weken dronk ze soms amper de helft van de fles.

Nu zo'n 2 maanden later is ze er wel aan gewend en drinkt ze weer hele flessen leeg.

3. muisje14

Hij heeft nu 3,5 week de Nutramigen

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En hoe is zijn groei nu? Heb je een speen die echt heel diep in de mond zit?

5. Rammelaar

Rammelaar Lid

31 okt 2010
    55
    0
    0
    Hoi Linda,

Hier hetzelfde probleem, maar dan met Neocate. Ik lees dus mee, want alle tips en ervaringen van andere zyn welkom!

Groetjes Rammelaar

6. muisje14

Stijn komt wel gewoon aan. Hij zit trouwens op de +2 lijn in de groeicurve dus hij kan het hebben dat hij nu wat minder drinkt. Om 18 uur heeft hij trouwens wel heel zijn flesje opgedronken, maar hij had dan ook wel hele erge honger.
    Ons eerste zoontje had ook Nutramigen maar die heeft dit vanaf fles 1 meteen goed gedronken. Maar ja ieder kindje is anders.

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    maik vond het in het begin ook echt heel vies, je had zijn koppie moeten zien. Maar na 3 flessen ging het prima. Ik heb dus geen tips voor je. Wij stappen morgen over op neocate, hopelijk gaat dat net zo makkelijk.
    Wel enorm sneu want nutramigen is ECHT ontzettend vies ! succes !
    Dik je het in met nutriton ? Dat doe ik wel namelijk, weet niet of het werkt hoor maar dat is het enige wat ik je kan vertellen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is voor sommige kinderen echt wennen, het lijkt wel of de een het meer proeft dan de ander. Kan wel een maand overheen gaan. Met een lange speen die ze echt helemaal naar binnenzuigen heb je het soms wat minder, omdat de melk dan net als bij bv meteen achter in de keel komt en ze het minder proeven en meteen doorslikken.
    Kan ook zijn dat ze minder drinken omdat het optimaler voedt. Als ze erg allergisch zijn zie je soms dat ze van de minder goede melk veel meer willen drinken, omdat ze het moeilijker verteren en daar meer energie voor nodig hebben. En omdat ze minder uit de melk kunnen halen drinken ze er meer van.

Hoeveelheid die je kind drinkt is minder belangrijk dan de groei (vooral lengte) die je kind volgt.

9. muisje14

Ik gebruik de difrax S-fles met daarbij dus die speen. Weet eigenlijk niet of dit een hele lange speen is in verhouding met andere spenen.
    Ik moet zeggen dat het wel wisselt per fles. De ene keer (als hij veel honger heeft) drinkt hij de fles wel op en de andere keer vindt hij het na 50 cc al genoeg.
    Ik schrijf nu wel op wat hij opdrinkt zodat ik ook weet dat hij in ieder geval wel de helft binnenkrijgt

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    wij gebruiken ook de difrax S fles ! en dan met een 1-2-3 speen van difrax. Zo kun je een beetje "spelen" met de fles, meneer wil nog weleens stoppen met drinken als het hem te langzaam gaat en hij dus teveel moeite moet doen.
    maar hoeveel flessen drinkt hij nu en hoeveel voeding ?

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    wij hebben ook de difraxfles, dat valt idd onder de lange spenen

12. muisje14

Stijn drinkt 6 flesjes op een dag. In totaal krijgt hij wel 650 ml binnen. Maar hij zou dus 300 ml mogen hebben.
    De ene keer gaat de fles helemaal op en de andere keer maar de helft.

13. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    je kan hem ook naar 5 flessen doen met wat meer, zodat hij wat meer tijd ertussenlaat en dan ook echt honger heeft na 4 uur.
    Dat werkte bij maik heel erg goed, vanaf dat moment dronk hij ze ook keurig netjes, laat er weleens wat inzitten maar komt vervolgens weer gewoon na 4 uur.
    Ik zie dat stijn ook flink op gewicht is namelijk dus hij mag gewoon 5 flessen van 180+6 hebben hoor.

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mijn kleine weegt ook iets meer dan 6 kg en moet van de KA zelfs nu naar 4 flessen per dag...

Nu nog uitvogelen hoeveel tijd ik dan tussen elke fles moet laten.

15. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    wij zitten soms ook op 4 flessen idd, van 180+6.
    Maar ik voed op verzoek ik laat maik zijn schema bepalen, als hij geen honger heeft ga ik hem niet volproppen dus als hij overdag lekker slaapt en er 5 uur tussen laat vind ik dat prima.

Dus ik denk dat Linda2 het beste kan overgaan op minder flessen met meer voeding. Kan een dag of 2 duren voor stijn gewend is maar als dat goed loopt drinkt hij ze mischien makkelijker op..

16. muisje14

Ik heb net een flesje van 180+6 geprobeerd. Op 10 cc na heeft Stijn alles op. Dus ik ben benieuwd hoe laat hij straks komt voor zijn voeding.
    Ik wil ook heel graag naar 5 flesjes toe, maar hij komt steeds om de 4 uur. Dus ja dan kom ik steeds op 6 uit. Hoe doen jullie dat dan? Laten jullie je kindje dan huilen als hij honger heeft. Ik maak Stijn niet wakker voor de fles, maar hij komt zelf gewoon om de 4 uur

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    heeft ie echt honger dan?
    want die van mij krijgt na 3 uur krampjes en enorme zuigbehoefte, maar op de creche vandaag dachten ze dat ze honger had, met het gevolg dat ze maar 70 cc op had

ik probeer het te rekken met een speen, die pakt ze gewoon,
    pas als ze echt honger heeft gaat ze wat harder jammeren en hoeft ze die speen ook niet

na die 70 cc bij de creche, dat was om 11.15, hoefde ze haar flesje pas op 15.45, om 15.15 begon ze een beetje te piepen, en heb het een half uurtje kunnen rekken

was net die 5 flessen gewend, nu naar 4 kan nog wat worden...

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik zit met om de 4 uur op 5 voedingen trouwens?

19. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hier ook om de 4 uur 5 voedingen, Maar komt hij snachts dan nog gewoon linda ?
    Maik komt smorgens tussen 5 uur en 6 uur voor de 1e fles.
    En krijgt hem savonds tussen 21.00 en 22.00.

Als je de 1e fles smorgens of snachts begint met 180+6 dan moet hij vanzelf meer tijd laten voor de volgende, die bied je dan weer 180+6 aan, je kunt eventueel rekken met speen, spelen, rondjes lopen(vinden ze vaak reuze intressant) of even snel badderen ?
    Kijk het kost ook even tijd hoor, maik had dat ook, je kan niet verwachten dat ze ineens binnen een dag op 4 of 5 voedingen zitten, ze moeten een nieuw ritme vinden en dat duurd wel een paar dagen.

Deel Deze Pagina