Hoi, Mijn dochter is nu 4,5 maand. We hebben een moeilijke start gehad waarvan 9 weken huilen niet slapen enz. We zijn ermet 5 weken achter gekomen dat ze koemelkallergie heeft en met 9 weken verborgen reflux. Sinds we aan de medicijnen zijn, speciale melk, verdikken met nutritin en behandelt bij de ostiophaat gaat het eigenlijk super.(even verkort uitleg anders word het zonlang verhaal) 1,5 maande geleden heeft ze buikgriep gehad. Niet heel erg maar het spoot er van onder uit slecht drinken enz. Sinds dien blijft ze aan de waterdunne diarree. Vorige week is er een kweek gemaakt van haar ontlasting en daar kwam niks uit. Nu heeft ze al sinds ze aan de nutriton zit dunne onmtlasting maar zo dun is het nog niet geweest. Ben begonnen met rijstebloem zodat het misschien iets harder zou worden maar dat is het um ook niet. Ligt te zwaar op de maag en de melk word er niet dikker van. Laatst een week gestopt met nutriton en het werd een stuk beter. Maar dat komt de melk zo om hoog. Ze heeft er geen last van maar ben dan bang dat haar slokdarm weer gaat irriteren. Wat zouden jullie doen. Bent wel even helemaal zat. Vind zo sneu voor haar ligt elke morgen als ze wakker word helemaal onder de poep. Sta wel onder controle bij de kinderarts en daar heb ik ook een apfspraak mee deze week om te kijken wat we kunnen gaan doen maar ben benieuwd naar meerdere ervaringen. Mijn gevoel zegt stoppen met rijstebloem en nutriton zodat de darmen tot rust komen, maar zal ze dan geen last van haar verborgen reflux krijgen? Alvast bedankt!
Door de medicijnen doet het geen pijn als het omhoog komt dus ik zou idd stoppen en na de voeding half uur recht op houden en niet te snel neerleggen. Bedje iets omhoog en kijken hoe dat gaat!
Mijn dochter heeft ook behoorlijke spuitluiers van de nutriton, maar dit is 1 keer per dag en verder gaat het goed dus ik ga er wel mee door. Maar had hier op het forum gelezen dat gewoon pure johannes brood pit meel een stuk beter gaat en dat ze daarvan veel minder last van de darmen krijgen. Is te koop bij een natuurvoeding winkel of via internet te bestellen. Daar heb je geloof ik ook veel minder van nodig en dan kan je de rijstebloem vermoedelijk weg doen. Hoop dat je er wat aan hebt, succes!
Thanksvoor je reactie, Het bedje staat al omhoog. ze gaat altijd even in de wipper na de fles. We doen eigenlijk alles al om het makkelijker te maken. Kan het geen kwaad dat ze zolang aan de dunne is dan?
Ik ben ook overgestapt naar pure johannesbroodpitmeel van de natuurvoedingswinkel in plaats van de nutriton. Hier reageert mijn dochtertje een stuk beter op! Nutriton is maar voor een deel johannesbroodpitmeel, de rest zijn 'nutteloze' toevoegingen waar mijn dochter zelfs uitslag van kreeg. Misschien het proberen waard? Succes!
Ik heb het gevraagd bij het cb of 1 spuitluier per dag kwaad kon. Dit was niet zo zeiden ze. Het moesten er niet veel meer worden. Ik wilde hier bij de natuurvoeding winkel jhpm halen, maar hier hebben ze dat niet. Maar goed, nu gaat de nutriton dus nog goed hier dus ik stap niet over. Maar voor jou lijkt mij het proberen wel waard toch?
wat vervelend voor jullie zeg! mijn zoontje had ook erg last van reflux en hier ook aan het klooien met voedingen. advies gevraagd bij kinderarts, cb enzovoort, ook johannes broodpitmeel geprobeerd maar daar kreeg hij diarree van. werden er moedeloos van. laatst voor het eerst bij een ostheopaat geweest.. deze heeft geadviseerd om meer tijd tussen de voedingen te laten zodat hij ze beter kan verwerken. de reflux is nu helemaal weg en het bedje staat gewoon weer plat. wel heeft hij nog een beetje last van zijn darmpjes dus daar moet hij nog voor terugkomen.. het is wellicht misschien een bezoekje waard, ostheopaat word vergoed door meeste verzekeringen, op NVO Osteopathie: Nederlandse Vereniging voor Osteopathie kun je betrouwbare adressen vinden. heel veel succes!
Ik zou toch zeggen: stoppen met nutriton en rijstebloem tot alles tot rust gekomen is, de medicijnen voorkomen inderdaad dat het pijn doet en de reflux kun je ook voorkomen door de flessen kleiner te maken (en vaker te geven) zodat haar maag minder vol is en er minder druk op zit. Op zich hoor je vaak dat er minder klachten zijn met pure johannesbroodpitmeel van de reformwinkel omdat dat zuiverde is. Je winkel kan dat gewoon voor je bestellen hoor!