dubieuze uitslag hielprik, Taaislijmziekte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Priscil1986, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Hoi Allemaal!

Vandaag gebeld voor het CB en de uitslag van de hielprik van mijn zoontje is zoals het hun het noemen dubieus. Zebedoelen dan de taaislijm ziekte. En daarom wordt hij opnieuw geprikt om nader te onderzoeken

Hebben jullie hier ook ervaringen mee?

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Nee geen ervaring maar wil je in ieder geval sterkte wensen ben je heel erg geschrokken?

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dubieus betekent dat de uitslag niet duidelijk positief of negatief is. Dit kan volgens mij (maar ik ben geen expert) bijvoorbeeld komen omdat er te weinig bloed was of omdat er iets mis is gegaan met het testen, maar ook doordat de waardes gewoon niet een duidelijk beeld geven.

Hopelijk is de tweede uitslag wel duidelijk: goed nieuws welteverstaan!

4. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Ik ben nog al geschrokken, zeker omdat hij nu verkouden is..
    hoeft natuurlijk niks te betekenen. Maar toch.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Vrienden van mij hebben ook een 'dubieuze' uitslag gehad van de hielprik van hun zoontje (volgens mij voor een stofwisselingsziekte, maar weet ik niet zeker). Is opnieuw geprikt, en daarna bleek alles gelukkig in orde.

Verkoudheid komt ook enorm veel voor bij verder heel gezonde kindertjes, dus probeer je niet te veel zorgen te maken, hoe moeilijk dat ook is.

Weet je al wanneer hij opnieuw geprikt wordt, en wanneer je de uitslag krijgt?
    Veel sterkte in elk geval met wachten, en we hopen op een snelle, duidelijke en vooral gunstige uitslag!

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Dat is zeker schrikken ja.
    Laten we hopen dat alles goedkomt!

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bij kennissen van ons ook dubieus op taaislijm....maar bleek niets te zijn. Zijn bloedwaarden konden ze gewoon niet goed meten, want er was niet genoeg bloed in het rondje gekomen....(er was een stukje leeg, en dat bleek niet voldoende dus) Hopelijk blijkt dat bij jouw ook zo!! succes!

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier werden we na 2 dagen al gebeld vanwege de hielprik... Schrok me kapot! Maar bij ons werd wel meteen verteld dat ze te weinig 'materiaal' (bloed dus) hadden om alles te bepalen...

Weet dat bij een kennisje ook dezelfde dubieuze uitslag werd meegedeeld, bij verder onderzoek kwam er gelukkig niks uit!
    Laten we hopen dat het bij jullie ook zo is....

9. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Bedankt voor jullie reacties! Stelt me wel wat gerust!

Ik kreeg gister nog een brief binnen over de hielprik. Waar in stond beschreven dat er een dubieuze uitslag was over de schildklier. Dus de verloskundige weer gebeld. Bleek dat het niet over taaislijmziekte gaat, maar over de schildklier. De gene in de middag had het dus verkeerd gezien in hun eigen aantekeningen! Beetje jammer.

Vandaag wordmijn zoontje als nog op nieuw geprikt. En nu maar hopen op een positieve uitslag!

10. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Je krijgt toch altijd binnen drie weken bericht? Ik was al blij dat de drie weken verstreken waren, maar het kan dus blijkbaar ook nog daarna?

TS: hopelijk vals alarm! Sterkte voor de nieuwe prik...

11. Bri

Bri Niet meer actief

Sterkte met prikken, en met weer afwachten. Hopen op een goede uitslag straks!
    (en in elk geval geen taaislijmziekte dus, als ik het goed begrijp. dat lijkt me sowieso positief nieuws)

12. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff stekte zeg. hopelijk alles in orde. En wat een stomme fout zeg. Taaislijmziekte is nogal wat. je schrikt je rot. gelukkig is dat iig goed

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Binnen 3 maanden krijg je iets te horen als er iets is...maar hopelijk dus niks. Gelukkig ging het niet over taaislijmziekte, al zijn natuurlijk al die ziektes die er getest worden niet fijn om te hebben!
    Wij duimen dat ze bij meer bloed met zekerheid kunnen zeggen dat er niks aan de hand is...

14. Loe

Loe Niet meer actief

hier 2x dubieus getest op schildklier met hielprik.
    Uiteindelijk doch dringend verzocht om thyrax (Schildklierhormoon) te gaan geven, mochten de waarden zo laag zijn een tijd, dan kan er lichamelijk en geestelijke achterstand ontstaan. Zou het dus goed in de gaten houden.
    Mijn zoontje slikt nu thyrax sowieso tot zijn 3de, daarna testen ze nog een keer.

15. NoLu

NoLu Niet meer actief

Hier ook dubieus gehad op schildklierhormoon. Maar alles was gelukkig goed!

Deel Deze Pagina