Ineens wil hij geen flesje meer?!

Discussion in 'Flesvoeding' started by Luun, Feb 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Hoi allemaal,

Sem groeit goed, hij doet het prima op borstvoeding. Mijn man geeft (of gaf) hem vaak afgekolfde melk via een flesje. Dat was nooit een probleem; hij wisselde zonder moeite van borst naar flesje. Maar nu sinds ong. 2 weken wil hij het flesje niet meer! Zelfs als hij echt honger heeft werkt hij de speen er met z'n tong uit. Ik heb verschillende spenen geprobeerd, maar nog geen succes. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik eraan kan doen? Hij is nu 2 1/2 maand oud.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het kan komen omdat hij zich ets bewuster is geworden van zijn omgeving en dat hij door heeft gekregen dat borsten bij mama horen en hij gewoon graag bij jou wil zijn.

Is hij de fles misschien gaan weigeren nadat hij een dag of wat geen fles gekregen had?

Hoe het verder gaat is moeilijk te zeggen. Bij sommige kinderen is dit een fase, anderen willen gewoon totaal geen fles meer. isschien kan papa anders eens proberen een klein beetje melk met een beker te geven?

3. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ja, zou kunnen, alhoewel ik zelf er ook niks in krijg met een flesje. hij is het geloof ik gaan weigeren toen mijn ouders op bezoek waren (voor 2 weken) en toen heeft hij juist veel met een fles gekregen.

Kan dat nu al met een beker? Ik bedoel op deze leeftijd?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen kunnen al vanaf de geboorte uit een bekertje drinken.

Maar het kan heel goed zijn dat hij juist omdat je ouders op bezoek waren en alles anders was hij die fles nu weigert. Door alle veranderingen met logerend bezoek kan een baby harder op zoek gaan naar mama en de borst. En het kan zijn dat hij die flesjes nu associeert met die andere, drukkere situatie.
    In dat geval zou ik het elke dag met ongeveer 20cc blijven proberen op een moment dat hij niet te hongerig is, maar vooral niet pushen. Eerst even rust in de tent.

Heb je al contact met La Leche League, die zitten vast ook bij jullie in de buurt http://www.lllflorida.com/

5. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    hallo, wel heel toevallig maar mijn zoontje is ongeveer even oud en weigert ook ineens de fles...eerst was het geen probleem maar nu wil hij absoluut geen fles meer...ik hoop dat dit een fase is want nu ben ik dus weer de enige die hem kan voeden...

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    hebben jullie al eens zo'n tommee tippee fles geprobeerd? dat is een fles waarvan de speen gemaakt is naar de vorm van de bort...dus grote ronde vorm met de tuut in de vorm van de tepel...misschien is dat een optie als de kleine de gewone fles blijft weigeren?

wat de reden is? zou het niet weten...kinderen zijn niet te pijlen...

succes in ieder geval...

gr.smoekie

7. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Frederike: ik hoop dat Rubin inmiddels weer uit de fles drinkt! Hier gaat het nog moeizaam; een flesje pakt hij soms wel en soms niet. Bij mij drinkt hij eerder uit een flesje dan bij mijn man. Wat ik dan doe is 'm op z'n zij leggen op het kussen alsof ik borstvoeding ga geven en de speen goed tegen z'n gehemelte drukken. Dat helpt wel.
    Maarten vindt het niet leuk dat hij nu nauwelijks kan voeden, we hebben al geprobeerd om een t-shirt van mij dichtbij Sem te houden en dat leek even te helpen, maar een voeding later niet meer. Gewoon volhouden heeft soms wel resultaat; dan drinkt hij ineens de fles leeg.

Het is frustrerend, voor Sem ook. Hij heeft z'n handjes ontdekt en wil die graag tegelijkertijd met de speen of m'n tepel in z'n mond hebben. En als hij maar een van de twee krijgt raakt hij gefrustreerd en wil hij niet drinken, dus ook geen borstvoeding. Dan wacht ik maar even en ga met 'm rondlopen (vaak baker ik 'm dan in) en dan slaapt hij een kwartiertje. Als hij daarna wakker wordt drinkt hij vaak beter. Misschien heb je iets aan deze tips. Veel succes en slaap gewenst! :)

8. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik heb het vandaag weer even geprobeerd en warempel meneer dronk :D...eerst nog een beetje moeizaam maar uiteindelijk toch 100 cc gedronken :D:D (had ik nou maar wat meer in het flesje gedaan ;))...ik heb hem daarna nog even de borst gegeven ...

ik heb hem nu ook zo neergelegd alsof ik hem borstvoeding zou geven en later heb ik hem op zijn rugje gelegd

ik ben zo blij dat hij weer wat uit het flesje dronk :D...ik ben sinds gisteren weer aan het werk en dan zou het toch handig zijn als ik hem dan eens bij de buurvrouw kan brengen om op te passen...gelukkig werk ik bij mijn moeder en ook maar halve dagen dus zolang het niet gaat neem ik hem gewoon mee...

Share This Page