Omdat mijn dochter last heeft van reflux moet ik de voeding indikken met nutriton. Ik kolf nu 2 maanden volledig maar 2 borstontstekingen achter elkaar verder en de ene na de andere harde plek die er bijna niet uit te krijgen zijn waardoor ik s nachts niet slaapt terwijl onze dochter een goede 8 uur slaapt op een nacht.... Het liefst zou ik mijn dochter weer aan de borst nemen maar dattheelepeltje nutriton krijg ik er dus echt niet in. Althans ik krijg het er weer in maar ik krijg het er 2 keer zo hard weer uit. Is er iemand bij wie het wel lukt? Ik wil borstvoeding echt heel erg graag vol ouden maar het gaat me nu langzaam aan opbreken.
je hebt van die spuiten zonder naald bij de apotheek geloof ik, dan spuit je het in het mondje. ik kolf zelf 100% en doe het bij de melk, gaat heel goed succes en volhouden hè
Ik heb zelf ook ongeveer 2-3 maanden 100% gekolfd en ingedikt met Nutriton. Op een gegeven moment kwam Luuk in het ziekenhuis te liggen i.v.m. de reflux en daar kreeg ik het advies hem 1x per dag weer toch weer aan te leggen om te proberen. De kinderarts zei dat de bv vanzelf al indikt in de maag namelijk (terwijl ze eerder advies gaf in te dikken en te kolven). Ik ben toen langzaam aan op gaan bouwen met aanleggen en uiteindelijk ging het beter. Hij spuugt nog steeds regelmatig maar geen golven meer. We zijn nu gestopt met de Losec en ik kan eindelijk zeggen dat het goed gaat. Misschien kan je hem ook 1x per dag eens aanleggen om te proberen hoe dat gaat? Wat anders ook nog kan is de Nutriton met water mengen tot een papje (niet al te dik) en dat in een speen doen waar je het gaatje groter van hebt gemaakt. Zo heb ik het bij Luuk ook een tijdje gedaan. Dan dronk hij eerst dat papje en dan de borst. Succes in ieder geval.
Wij hebben de nutriton kunnen afbouwen nadat wij ons zoontje alleen nog maar rechtop hebben laten leven: dus altijd in een wippertje, op schoot, in de draagdoek of kinderwagen. Het bedje ook 45 graden omhoog. Hierdoor kwam de voeding niet meer zoveel omhoog en is indikken dus niet meer nodig.
Voordat we met nutriton zijn begonnen hebben we geprobeert om haar rechtop te houden, ik kan nu zelfs op die manier haar luier verschonen. Maar helaas had dit niet het gewenste effect. Eergisteren heb ik haar 3 minuutjes aangelegd maar dat ging gelijk weer helemaal mis. De nutriton wil ze als papje niet doorslikken dus ik ben bang dat ik "veroordeeld' blijf tot de kolf.
Wat vervelend, ik weet hoe het is. Ik kolf nu al 5,5 maand alles af omdat mijn zoontje niet aan de borst kan drinken... Het went, maar leuk is anders. Het jammerste vind ik dat ik die intieme momentjes mis...
Ja de intimiteit mis ik ook echt ik vind borstvoeding iets heel moois en bijzonders en wanneer ik haar kort tussendoor aanleg denk ik echt wat heerlijk, jammer dat het niet altijd kan. Morgen ga ik eens proberen om een een nutriton papje te geven van borstvoeding, mischien dat dat nu lukt?
Waarom probeer je de tip met de speen niet? Hier lukte dat namelijk goed en dan kan je het inderdaad met bv aanmaken.
Milan krijgt ook nutriton ivm zijn reflux. Wij maken vóór en na elke voeding een papje van één schepje nutriton en een beetje bv, en dan spuiten we dat met zo'n spuitje van de apotheek in zijn mond. Hij krijgt dus per voeding 2 schepjes nutriton. Daar spuugt 'ie uiteraard nog wel wat van uit, maar het meeste houdt hij binnen. Dus zo werkt het prima voor ons.
De tip met de speen heb ik geprobeert dat werkt helaas niet. Althans ze krijgt nu 4 a 5 schepjes per voeding, dan spuugt ze nog maar niet zoveel. Ik ga morgen weer een poging doen. Naast het intieme mis ik ook het gemak. Als we nu een dagje weg gaan zit ik namelijk 2 keer 20 minuten in een pashokje.....
Hey Anna, Ik heb voor mezelf besloten dat ik gewoon in het openbaar kolf. Ga ik bij de Boterwaag zitten en kolf ik gewoon onder het genot van een warme choco. Evt. een hydrofiele doek erover en gaan met de banaan. Voeden zou ik ook in het openbaar doen, dus nu ik niet kan voeden kolf ik in het openbaar... Er moet even een knop om maar ik wilde inderdaad niet geremd worden in mijn sociale leven door dat stomme gekolf. Een keertje samen kolven zodat je eraan went?
Ja eigenlijk is het raar dat ik geen problemen had met voeden in het openbaar en wel met kolven. Ik ga er eve over nadenken, dank je wel voor het aanbod iig! Heb jij ook een elekrische kolf?
Ja, ik heb een AVENT UNO en een DUO, maar ik kolf nu eigenlijk alles af met de hand. Reden? Mijn twee koters willen nog wel eens misbruik maken van de situatie, hihi... dus ik wil niet vast zitten aan de kolf en met de hand gaat het nu prima. Als mijn productie daalt dat kolf ik weer een paar keer met de DUO. De UNO heb ik momenteel uitgeleend...