Ymke krijgt nu sinds een paar dagen nutriton door de fles. In eerste instantie leek het te helpen, maar na een paar flessen ging ze toch weer spugen. Gisteravond 3 schepjes door de fles gedaan (120cc+4) en daarna toch weer aardig spugen, meer dan een mondje maar geen golf. juist doordat ze geen golven spuugt "moet ik me geen zorgen maken" zegt het cb, maar als er niks aan de hand is moet de nutriton toch gewoon zijn werk doen? Ik maak me behoorlijk zorgen, aangezien ik haar gisteren na die fles ook zag kreunen en boze gezichtjes trekken, het voelde niet lekker dus. Wat nu te doen? Doorzetten of stoppen met de nutriton en wederom mijn zorg uitspreken bij het cb?
hoeveel flessen van 120 cc krijgt ze nu? Kan het niet zijn dat ze gewoon teveel krijgt en het daarom uitspuugt?
ze krijgt 5 flessen van 120+4 en 1 van 150+5 Ik denk niet dat ze teveel krijgt hoor, die van 150 gaat ook netjes op. Ze geeft ook niet altijd meteen na de fles voeding terug, kan ook wel een half uurtje tussen zitten.
je mag op 100cc 4 schepjes nutriton doen. Eigelijk zou het gelijk moeten werken, aangezien het direct indikt. Zou 4 schepjes doen, kijken wat ze dan doet.
Weet niet of je de tips al kent, rechtop eten geven, 3 kwartier recht houden na de fles na de fles rustig doen, dus niet hobbelen enzo of op de buik leggen bedje gekanteld
Maar als het maar een mondje is vaak, maakt het volgens de ka niet uit hoor. heb het laatst nog nagevraagd omdat Jesper soms 2 a 3 uur na zijn laaste voeding nog wel eens wat teruggeeft, maar dat was dus niet erg.
ik zou iets meer jbpm aan de voeding toevoegen...maar ik zou me bovenal niet te veel zorgen maken meid...al gaan de flessen tot de druppel op leeg, het kan net iets te veel zijn wat ze teruggeven zolang de kleine er verder geen last van heeft zou ik me niet druk maken, en gewoon op de voet verder gaan zoals je nu gaat... succes smoekie
De flessen gingen hier ook altijd leeg. al gaf ik 200cc bij wijze van spreke. Dan kwam alles wat ze teveel had er ook weer uit. Ook tot aan de volgende voeding aan toe. Daarbij zijn mondjes en iets meer dan een mondje niet een spuugprobleem. Dat is alleen wel lastig, maar maak je niet teveel zorgen. Als je kindje goed groeit, goed plast en poept dan moet het goed gaan. Succes!
ik had precies hetzelfde in het begin,na 3 maanden was het spugen bijna over. aangezien de flesvoeding door nutriton dikker word kan het zijn dat het maagje voller komt te zitten,en dat het dan een beetje teveel word. misschien kan je er iets minder nutriton in doen?
Inderdaad, wat meer schepjes doen. Blijft ze dan toch spugen, dan krijgt ze per voeding gewoon teveel, waardoor haar maagje overloopt. Dan moet je gewoon wat vaker een kleinere fles gaan geven (wat so wie so erg goed s voor spugertjes).
Vannacht hebben we haar alleen 120+4 flesjes gegeven, en het moest misschien iets vaker maar ze spuugde maar heel erg weinig, echt alleen maar een mondje. Voorlopig geen 150 cc flessen meer dus!
Wat goed! Go Ymke! Lekker hoor.. je geeft zo makkelijk te gauw te veel he? Ik had het ook hoor.. Ik wilde ook op een gegeven moment naar de 200cc flessen.. maar Fenna kon dat echt nog niet aan. Heb echt geduld moeten hebben. Geniet ervan! 't Geeft zoveel meer rust.