Mijn zoontje is een grote zware baby vanaf de geboorte. Hij krijgt sinds begin deze week nutrilon forte. Het probleem is dat hij nog steeds elke 3 uur komt en dus op 7 flessen uitkomt, incl nachtfles. Hij weegt ruim 6 kg en is 6 weken. Bij de geboorte was hij bijna 5 kg en 55 cm. Hij krijgt per fles 150 water en 5 schepjes en doet er 20 min over. Als hij 6 flessen zou willen zou hij aan de max zitten, maar hij krijgt er 7, dus over de max! Wat zouden jullie doen? Ik wil ook niet de hele dag met een hongerig kind zitten... Misschien dat de forte nog aan moet slaan?
Zou je niet kunnen overwegen om wat flessen van 180+6 te geven dat hij daar een langer verzadigd gevoel van heeft. Dat je langzaam overgaat op 5 flessen van 180.
Denk ik niet hoor mijn dochter is ook een hongerlapje en ben denk ik 2 weken geleden overgestapt op 150+5 en soms drinkt ze niet al die flessen leeg dus heeft ze ook een 6e nodig. Dan komt ze ook weer om de 3 uur en toen ik daar mee begon liet ze er wel 4 uur tussen. Nu merk ik alweer aan dr dat ze niet genoeg meer heeft gisteravond de laatste fles 180 gegeven en ze heeft heerlijk geslapen van 22.30 tot 5.30 gewoon wat proberen meid en je gevoel volgen. Probeer iig te zorgen dat je niet over de liter gaat anders misschien even het CB bellen en bespreken.
Mijn zoontje zat met 7 weken ook al aan de liter overdag. Heb toen het cb gebeld of dat wel mocht en toen gaf ze aan dat als je kind er behoefte aan heeft ( hij was ook heel groot) je het gewoon mag geven. Honger laten lijden was voor mij ook geen optie. Ook hij kwam toen nog wel eens snachts en ik gaf hem dan een klein flesje met 3 schepjes. Dan kwam hij ook over de liter,maar dat was prima volgens het cb.
Proberen toch wat te rekken voor de volgende voeding. Ik ben persoonlijk niet voor rekken, maar je zoontje krijgt echt standaard veel te veel en hier zal hij ook aan wennen.
Vannacht half 4, toen 6 uur, en om 9 uur kreeg hij al de derde fles! Of zou het een sprong kunnen zijn?
Mijn dochter zat tijdens een sprong altijd boven de 1000cc maar dat was binnen max 3 dagen weer minder. Wat ik mij af vraag, heeft ze dan ook echt honger? Kan ze niet huilen dan om krampen/onrust ofzo? Slikt ze vaak voeding weg? Met verborgen reflux willen kindjes ook altijd drinken omdat dat op dat moment helpt tegen het maagzuur. Echter komt het dan weer sneller terug en dus weer snel willen eten.
Ja het was gisteren de hele dag standaard elke 3 uur en dan heel erg zoeken en sabbelen. Als het reflux zou zijn dan zou het toch ook wel in die 3 uur moeten zijn? Tussen de voedingen door hoor je hem niet. Met 6 weken is er toch wel een sprong? Hij is vandaag 6 weken...
Het kan gewoon een sprong zijn. Mijn jochie had ook best wel honger, al was dat iets later, rond de 3 maand. Bij hem hielp nutriton door de forte een hele hoop. Zo konden we van 6a7x180/6 naar 5x180/6.
maar nutriton is toch alleen een verdikker? Geen extra calorieen? Ik ben net met de nutriton gestopt omdat ik een andere fles heb genomen waar hij langer over doet dus geen verdikking nodig. Hij doet er 20 min over nu.
heb hier precies hetzelfde gehad toen mijn dochter werd geboren was ze ook bijna 5 kilo en 53 cm ze kwam ook heel veel ze kreeg 2 extra flessen op een dag en toen heeft het cb gezegd probeer 1 fles ipv melk water te geven dan hebben ze toch wat op de maag.
klopt, officieel is het een middel tegen spugen. Dus het kan ook wel helpen tegen (verstopte) reflux/spugen. Maar omdat kindje wel meer moeite moeten doen voor het drinken, en het toch wel steviger in de maag ligt, kan het wel helpen tegen de honger. Naja, ik heb het bewijs hier: van 6a7x200cc naar 5x200cc. Dat was de enige verandering verder. Maar het werkt inderdaad niet bij ieder kind