Hallo, mijn dochtertje is nu 9 weken oud. Na 5 weken borstvoeding ben ik begonnen met nutrilon HA. Nu wil ik overstappen op kruidvat eigen merk voeding kan ik dan meteen overstappen op de normale flesvoeding of moet ik eerst op HA overstappen? en kan ik in 1x overstappen of moet ik het eerst een tijdje mengen? kan je eigenlijk wel HA en normale voeding met elkaar mengen? beetje veel vragen, ik hoop dat ik het zo duidelijk heb opgeschreven.
Ik heb begrepen dat je zo min mogelijk moet switchen tussen merken en soorten, omdat de darmpjes moeten wennen. Als je van plan bent over te stappen naar Kruidvat standaard, zou ik dus niet eerst de HA als tussenstap nemen. Mengen is vooral handig als je ze aan de smaak wilt laten wennen dacht ik. Het is in principe niet nodig. HA en normaal met elkaar wennen heeft weinig nut, omdat HA alleen werkt als je verder niks anders geeft.
Je kunt gerust overstappen op Kruidvat voeding hoor, je mag het eerst mengen maar ik ben zelfs 3x overgestapt (zonder te mengen) en er was geen krampje te bekennen. Als er in je familie aanleg is voor allergieen en/of eczeem kun je het beste ook Kruidvat HA gebruiken. Succes!
Bedankt voor jullie reacties! er is in onze families geen aanleg voor allergieen, ik was begonnen met HA omdat dat volgens het cb de beste overstap vanaf borstvoeding was. ik ga maar gewoon de normale voeding proberen.
in mijn ogen een beetje een raar advies van het cb. Je kunt gewoon de normale voeding gebruiken, zeker als er helemaal geen allergieen zijn. Ook ik ben van bv naar fv gegaan en heb de gewone gedaan. HA is er mn voor kinderen met (koemelk)allergie. persoonlijk zou ik zelf even wachten met overstappen naar ander merk. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Mengen zou ik in eerste instantie niet doen, als je merkt dat ze het niet wil drinken dan kun je altijd nog gaan mengen.
Ik heb Nutrilon Omneo gebruikt toen ik overging van borstvoeding naar flesvoeding, maar dat kwam omdat mijn zoon (prematuur) een week lang Nenatal heeft gehad in het ziekenhuis en daar met zijn ontlasting heel heftig op reageerde. Heb bij overgang van borstboeding naar Omneo half om half gedaan, daarna ben ik van Omneo naar Standaard gegaan, dat heb ik om en om gedaan, ene keer Omneo, andere keer Standaard. Beide keren had onze zoon 1 a 2 weken nodig om te wennen. Nu zijn we, omdat zoonlief Nutrilon opeens niet meer lekker vond, overgegaan op Friso en dat heb ik van het ene op het andere moment gedaan en daar heeft hij helemaal geen last van gehad, hij is wel al voorbij de fase van krampjes (bijna 5 maanden). Misschien kun je alvast een pak eigen merk Kruidvat kopen en de voeding om en om geven tot HA op is, werkte hier in principe goed, als je er vanuit gaat dat je kindje toch wel één of twee weken nodig heeft om te wennen.
Hier ook vaker overgestapt en geen problemen mee gehad..Heb het niet gemend, ben gewoon in 1x overgestapt...