Hallo, In een andere topic heb ik al eens tips gevraagd over hoe ik mijn zoontje wat meer kan laten drinken, want momenteel gaat het alles behalve makkelijk. Nu houd ik wel elke dag bij wat hij binnen krijgt en ik vroeg me af: hoeveel vocht heeft hij in totaal eigenlijk nodig? Uit de tips in het groeiboekje word ik niet veel wijzer. Siem drinkt nu gemiddeld tussen 300 en 400 ml (inclusief yoghurt met een lepeltje). Ik vind het vrij weinig. Jullie? Dank je! Een bezorgde mama.
Toen ik laatst bij het CB was, zei ze 500 ml aan vocht, incl. vocht uit yoghurt en fruit. Hier ook geen grote drinker, terwijl ik zelf mijn hele leven al veel drink, dus ik ben altijd bang dat ze te weinig binnen krijgt.
Oh, als ik het fruit erbij reken, en de slokjes water en sap die hij tussendoor neemt, kom ik denk ik wel rond de 500 ml uit. Ik vind het nog niet veel, maar als dat voldoende is... Ga vrijdag nog wel even naar het inloopspreekuur, want volgende week op vakantie en wil hem ook eens wegen. Wat zijn jullie ervaringen met drinkhoeveelheid?