Hoi, Mijn zoontje is nu 7,5 maanden en drinkt zijn flessen melk erg slecht! Ik maak me zorgen of hij nu wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Hij is overigens erg flink, 9.7 kg, dus dat is niet het probleem Dit is zijn "schema" ongeveer: ontbijt: fles 180/6 (daar drinkt hij zo'n 140 ml van) tussendoor: fruit, ongeveer 150 gram lunch: 1/2 boterham met beleg, fles 150/5 (drinkt hij erg slecht, laat de helft staan) zo rond 16.00 bied ik hem nog een flesje aan (150/5) hier drinkt hij ongeveer 100 ml van) avondeten: groentenhap, ongeveer 175 gram met een beetje magere yoghurt als toetje zo rond 22.00 nog een fles 150/5, deze gaat op Ik hou de fles van 16.00u er expres in, omdat hij zo weinig melk drinkt. Hij drinkt niks anders, sap o.i.d. is hij niet in geinteresseerd. Mijn vragen: - is dit voldoende opvolgmelk? - heb je nog tips voor een schema Dankjewel! Gr. Anakin
Hallo anakin, De hoeveelheid opvolgmelk mag inderdaad iets meer zijn, je kindje komt nu rond de 500 ml uit, dat mag wel rond de 700 ml zijn. Je kunt in ieder geval proberen of je in plaats van de yoghurt een toetje op basis van opvolgmelk kunt geven van Danone. Er zijn ook papjes op basis van opvolgmelk, wellicht lukt het om een papje in plaats van een fles aan te bieden. Groeten Eveline