me meisje wil bijna geen bijvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mamavanluca, Feb 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    mijn dochtertje is nu bijna 11 mnd maar veel bijvoeding wil ze eigenlijk nog steeds niet. Gepureerd hebben we 3 mnd geprobeerd maar was en bleef een drama. Dus zijn we stukjes aan proberen, dat gaat beter, maar meer dan een paar hapjes is het vaak niet. Een manderijn zonder vel en druiven zonder vel gaan best goed, ei, vis maar vaak meestel maar een paar happen haalt het echt niet bij een fruit/groetenhap. Brood gaat normaal gesproken wel goed bijna een hele eet ze op, maar nu ze ziek is drinkt ze eigenlijk alleen maar borstvoeding. Haar schema is zo

onbijt bv
    9.00 uur een halve of hele liga
    na het slapen bv
    11.30 12.00 brood met magarine en yoghurt
    13.30 14.00 fruit stukjes of liga als ze geen fruit wil
    na het slapen bv
    in de middag broofkorst of liga
    als avond eten paarhapjes aardappel, ei, vis rijst of groenten
    en dan s´nachts aantal keer bv

Komt ze nu iets te kort of is het wel goed zo:(:( heb al op cb tips gevraagd maar daar krijg ik aleen te horen dat ze geprakt moet eten en tja dat doet ze dus niet.......

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wat je doet is goed hoor,

Je kindje haalt nog heel veel voedingsstoffen uit de borstvoeding.
    Af en toe de bijvoeding op een andere manier aanbieden zonder dwang is eigenlijk het beste, ik zou het nog even zo proberen.

Groeten Eveline

3. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    oke blijf ik het gewoon zo doen als nu doe en hoop dat ze dat gelijdelijk aan wat meer gaat eten. Wil voorloopig nog bv blijven geven dus das geen probleem.

Share This Page