Nutriton,nutrilon pepti, bewakingsmonitor. Mee in vliegtuig?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by KanjerB, Mar 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ik hoop heeeeeeel erg dat alles goed gaat dan gaan we van begin augustus tot begin september dus lekker een maandje naar Turkije. We hebben een eigen huis daar. Dus niet naar een hotelletje etc. Maar nu vraag ik me af hoe moet dat met de bewakingsapparatuur van batuhan? Het is een kleine monitor een kladblokformaat kleiner als A4. (batuhan heeft een hersenbloeding gehad en heeft apneus dus ligt als hij slaapt aan een monitor) mag die mee denken jullie? Als ik ook een artsenverklaring mee heb. Maar hij heeft ernstige reflux dus al zijn voeding en water moeten verdikt worden met 9! Volle schepjes nutriton. Mag ik dat mee nemen? En hij heeft koemelkallergie dus ik wil ook gewoon zijn eigen nutrilon pepti meenemen. En zijn medicijnen voor zijn reflux. Maar dit zijn hele belangrijke dingen zonder dit kunnen wij niet gaan. En ik ben bang dat ze dat kwijtraken ofzo dus wil het als handbagage in het vliegtuig nemen. Wie heeft hier ervaring mee?

En weet dus of je nutriton en voeding kunt meenemen. Ik denk dat jullie niet zullen weten of de monitor mag maar hoop toch dat jullie mij raad kunnen geven.

We willen trouwens met Turkish airlines vliegen

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat je even moet bellen naar Turkisch Airlines.. Ik zou denken dat je de monitor ook gewoon mee mag nemen, want een labtop mag ook gewoon mee.
    Zover ik weet mag je babyvoeding gewoon meenemen, mogelijk zijn er wel richtlijnen over de hoeveelheden per verpakking (dus mogelijk verdelen over meerdere doosjes) maar eigenlijk doen ze zelden moeilijk over kindervoeding.

Maar ik zou voor de zekerheid even een nummer opzoeken en bellen, ook voor je eigen gemoedsrust.

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Bedankt voor je reactie! Ik heb vanochtend gebeld met Turkisch airlins en ze heeft er een notitie van gemaakt in het systeem. Gaat het hogerop vragen en ik krijg daar bericht over. Ze zei als je ook een artsenverklaring bij je hebt in het Engels denk ik haast dat er geen probleem zal ontstaan. Maar als de directeur ofzo ook akkoord geeft komt het ook in het systeem. En mag ik het als handbagage in het vliegtuig nemen. Voor het geval dat de andere koffers zoek raken. Want zonder nutriton nutrilon pepti zijn medicijnen en de bewakingsmonitor (ik neem er voor de zekerheid 2 mee) kunnen we meteen terug keren. En dat is niet de bedoeling :D nu hopen dat het nog door kan gaan.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Voeding mag sowieso gewoon in de handbagage!
    En elektrische apparaten in principe ook, maar een artsenverklaring is altijd handig....
    Succes!

Share This Page