Hallo, In juni gaan wij op vakantie (dan is ons zoontje anderhalf jaar) naar het buitenland. Ik bedacht me ineens vandaag dat het wel eens handig zou zijn om ons zoontje te leren drinken uit een pakje drinken met rietje. Dus daar ga ik binnenkort eens mee beginnen om te oefenen. Ook geef ik sinds kort koude melk i.p.v. warme. Dat is ook makkelijker als je op stap bent. Wie heeft nog meer tips/ideeën wat erg handig is op vakantie en waar je misschien nu al mee moet beginnen met aanleren bijv.? Groetjes, Hanna
doe es ff normaal in elk restaurant hebben ze een magnetron om melk te warmen. wij gaan al met amy-lynn op reis vanaf 4 maanden.
Hoezo? Ik vind het ook wel prettig hoor, dat ze het in elk geval lúst. Dagje onderweg met de auto, strandjes pikken, kan prima met een kleintje van 1,5 en dan is het gewoon praktisch als je kindje koude (eventueel houdbare) melk lust. Verder: Misschien oefenen met het ophouden van een zonnebrilletje of petje, als je naar een zonniger land gaat?
Idd als je naar zonnig land gaat eventueel van die waterschoentjes voor op het strand/zwembad zand is vaak warm en de tegels ook. Hier wilde Amy ze nie aan maar ook nie lopen omdat de tegels heet waren.
"Doe es ff normaal"??? Wij zijn niet van plan om elke keer naar een restaurant te gaan omdat de melk zonodig nog moet worden opgewarmd. D. lust inmiddels de verse en houdbare halfvolle melk gewoon koud. In z'n tuitbeker. Dus lekker makkelijk. Kunnen we het ook gewoon onderweg geven. En als ie straks uit een pakje/rietje kan drinken, dan kan ie eventueel ook nog houdbare melk uit een pakje/rietje gaan drinken. Nóg makkelijker! Maar goed, vandaag dus geoefend met pakje drinken; dat was nog niet zo'n succes. D. wist niet goed wat ie met het rietje moest doen. Ging er toen maar steeds op bijten...
Demi was 10 maanden toen zij mee ging. Wij hebben haar nergens op voor bereid, maar ik vind het dan ook niet zo erg om eventjes ergens de melk of haar eten op te laten warmen en het wat minder gemakkelijk te hebben op vakantie dan normaal.
Nooit echt over nagedacht. Drinken kinderen met 1,5 jaar dan nog steeds alleen warme melk? Mijn oudste dronk toen volgens mij allang gewoon melk uit een beker, ben ik mee begonnen toen hij geen opvolgmelk meer hoefde met 1 jaar. Verder weet ik het eigenlijk niet, idd, als ze kunnen drinken uit een rietje is het wel handig. Je kunt ook zo'n pakjeshouder kopen, dan kunnen ze niet zo knijpen in het pakje, waardoor het drinken eruit spuit. Die zijn van Difrax, erg handig. Of een rietjesbeker, die gebruiken wij veel ipv tuitbekers, omdat mijn kinderen op de een of andere manier het principe van een tuitbeker niet snappen. Zijn ook antilek, dus handig voor onderweg. Verder loopt het vast wel los hoor, kinderen passen zich meestal makkelijk aan als de omstandigheden een beetje veranderen. De mijne wel in elk geval (maar goed, die worden ook al vanaf de kraamtijd getraind in vakantievieren, haha)
Jeetje, daar heb ik echt nog nooit over nagedacht En hoe zou je dat moeten oefenen dan? Hier ging en gaat het gewoon zo sinds ze geboren is: waar wij gaan, gaat zij mee. In de kinderwagen, in het campingbedje, naar een hotel, restaurant, warme of koude melk, thais, grieks of spaans eten, geen probleem.... Het enige wat ik haar nu leer is het laten zitten van haar zonnebril, maar dat is dan ook echt het enige waar ze aan moet wennen en daar begin ik dus maar vast mee!!
Wij gaan in juni naar Menorca. Ik heb een dochter van 2 jaar en eentje van 8 maanden. Ik ga ze vantevoren niks aanleren hoor, maar ligt idd ook aan de leeftijd. Ik vind het vooral belangrijk dat je heel goed op veiligheid let in het huisje/tent/appartement. Thuis is natuurlijk alles babyproof gemaakt maar op vakantie is dat anders. Ik heb voor ik heb gereserveerd veel met de accommodatie gemaild om er zeker van te zijn dat het tuintje/terras omheind is. Dat er een hek om het zwembad heen staat etc.