Nutriton (of Johannesbroodpitmeel) en rijstebloem

Discussie in 'Voeding' gestart door Spruitemoeder, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi mama's!

Ik wil binnenkort beginnen om spruitje 's morgens een bordje rijstebloem te geven.
    Normaal krijgt hij 180+6 en 3,5 schepje nutriton.
    Moet ik dit dan ook zo aanmaken voor de pap? Of laat ik de nutriton dan weg?
    Heb nl mijn twijfels of het zonder in zijn maagje blijft...

2. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Wij geven s avonds papfles en heb ook keer zonder nutriton geprobeerd maar was hier geen succes. Dus sindsdien gewoon nutriton in de papfles ook en dat gaat prima. Zou gewoon proberen en als het toch omhoog komt gewoon de nutriton toevoegen.

Succes!

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Je kunt de nutriton gewoon gebruiken zoals je nu doet en dan rijstebloem aan de fles toevoegen. Geen probleem, werkt bij ons ook goed;)

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij deden hier ook jpbm door de pap. De pap word alleen echt dik. Dat je daar niet raar van op kijkt

misschien nog een tip. Geef de eerste paar keer een half bordje pap. Pap duurt soms best lang om te geven en door de jpbm word het langzaam steeds dikker. Hier was het bij de laatste happen zo dik dat nr zoontje het bijna niet weg kreeg

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Klopt inderdaad, een papfles met Johannesbroodpitmeel wordt erg dik. Wij gebruiken daarom een 3 standen speen bij het geven van een papfles. Kun je ook 'spelen' met de stand om te kijken welke het beste werkt.

In het begin begonnen wij de fles op stand 1, omdat hij dan nog wakker genoeg was. Naarmate de fles vorderde werd hij slaperiger en zoog daardoor minder fanatiek, dus draaide we hem door naar stand 2 of 3.

6. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Wij hebben ook de nutriton erbij gegeven, maar uiteindelijk zonder geprobeerd en dan alleen rijstebloem en nu bambix... eigenlijk ging dat al snel goed.

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Net als de rest geef ik de papfles ook gewoon met Johannesbroodpitmeel.
    Bij mij word de papfles alleen helemaal niet heel erg dik? Het is wel wat dikker dan normaal maar nog steeds best vloeibaar.

8. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb daarnet een bordje gemaakt met 30 ml, 1klein schepje rijstebloem en iets meer dan een half schepje nutriton. Heb het met een lepeltje gegeven en hij vond het heerlijk! Helemaal snappen deed hij het nog niet, maar hij zat wel steeds als een jong vogeltje met zijn mondje open. Echt geweldig leuk!
    Bedankt dames!

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

Deel Deze Pagina