nutriton of rijstebloem? help

Discussion in 'Flesvoeding' started by fleerpje, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    hoi,

beetje stom maar de nutriton is op, en ik zou zweren dat ik vorige keer bij de AH bij ons nutriton had meegenomen, maar het was er niet...
    Nu heb ik rijstebloem meegenomen aangezien alles verder al dicht is.

omdat ik het idee had dat dat hetzelfde werkt, in ieder geval dat het ook indikt, ivm de reflux van Sem.
    MAAR is dat wel zo, vraag ik me nu af, het ziet er zo anders uit, en had het met water geprobeerd, bij nutriton krijg je dan zo'n papje maar met rijstebloem niet.

Op zich is het niet zo'n vreselijke ramp, hij moet dan twee flessen zonder nutriton drinken, en de avondfles is friso forte wat wel wat dikker is, en als ik hem lang genoeg rechtop hou, verwacht ik niet dat ie spuugt.

Maar morgenochtend vroeg zou ik het wel willen indikken, werkt dat met rijstebloem? hij is wel bijna 4 maanden nu.

bedankt alvast!

2. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja het dikt zeker wel in met rijstebloem hoor kan je gerust doen ;)

3. Anieteke

Anieteke Actief lid

Apr 21, 2007
    301
    0
    0
    Beetje laat antwoord, maar ik geef ook de laatste fles altijd met Nutrix rijstebloem i.p.v. Nutriton. Ook Femke is een reflux kindje. Het gaat erg goed daarmee! Ik zou het alleen niet standaard geven, omdat het meer voedingswaarde heeft...

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

voor nood is t idd te doen

5. stuifje

stuifje Actief lid

Jul 21, 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    nutriton is puur om de gewone standaard voeding in te dikken zodat de kleine minder voeding teruggeeft.

nutrix is behalve dat de voeding er ook idd dikker van wordt ook bijvoeding. niet dat dat in mijn ogen verkeerd is hoor. en het kan zeker verder ook geen kwaad, maar wil je niet voor de 6 mdn beginnen met bijvoeden dan zou ik zeker nutriton gaan halen.

Daarbij moet ik eerlijk bekennen is het voor de kleine ook niet goed om elke fles in te dikken met nutrix. Ik ben een voorstander van het geven van nutrix bijv. als avond of ochtendvoeding, maar niet om te geven bij elke fles. Dat is in mijn ogen dikkerds kweken.

tis goed om ze de laatste fles een fles te geven met daarin toegevoegd nutrix, maar om dat nou de hele dag te doen, nee dan zou ik morgen bij de drogist of waar dan ook toch die nutriton weer halen meid.

gr.stuif

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Ja, en 3 maanden is ook wel vroeg om te gaan bijvoeden. Eigenlijk adviseren ze tegenwoordig om pas met 4, en liever nog 6 maanden te beginnen...
    Voor een keertje maakt vast niet uit, maar ik zou toch weer heel snel Nutriton scoren en nog even wachten met de Nutrix.Heeft je kindje nog lang niet nodig en het beter te wachten met bijvoeden tot de darmpjes volgroeid zijn..

7. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Het CB heb mij afgelopen maandag aangeraden om ook Nutriton te gebruiken om het spugen van Lana te verminderen, ik naar de drogist, hadden ze problemen met de levering. Dus vervolgens maar naar de apotheek, dus wellicht dat je een volgende keer bij de nachtapotheek langs kunt?

8. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    okee thanks, het was maar een fles met nutrix, hihi hij vond het niet zo lekker...

maar goed, weer volop nutriton ingeslagen! komt goed! :D

9. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Even een andere vraag. Spugen jullie kleintjes de pap niet uit? Bij mijn kleine meid werkte alleen de nutriton. Dit moest zelfs door de pap heen. Nu gaat het super en eet ze veel vast en stukjes. Maar door vloeibaar nog altijd nutriton.

Annemarie

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

pap alleen gaat hier ook niet goed hoor! ik moet het alsnog indikken anders komt t er zo weer uit

Share This Page