Hey hey Ons manneke doet sinds een paar dagen moeilijk met drinken als we ongerveer op de helft van de fles zijn. Hij begint dan te kreunen, te mopperen, te kronkelen en slaat de fles weg. Normaal dronk hij altijd zijn flesje leeg (150 cc + 5 scheppen van Friso extra) en het liefst had hij nog meer. Nu laat hij gerust wat staan. Het word soms echt een gevecht. Hij heeft een difrax flesje met speen S, we hebben M geprobeerd maar dat is nog te veel van het goede. Wat zou het kunnen zijn? Zou het een sprongetje kunnen zijn? Liefs van ons
Het zou zeker een sprongetje kunnen zijn. Rond 3 maanden is er weer een. Maar probeer geen gevecht te maken van het eten. Als hij honger heeft, eet/drinkt hij echt wel. Wij hebben de ene dag ook meer honger dan de andere dag.
Ja inderdaad, ik maak er ook geen heel gevecht van hoor Dan krijgt hij dadelijk nog eens een hekel aan eten en dat kan niet de bedoeling zijn. Misschien moet ik weer over gaan op 50/50 qua voeding (normaal/extra) Dat hij volop extra niet meer nodig heeft. Morgen eens vragen op het cb wat ze er van vinden
Ja dat klopt, tot nu toe heb ik dat nog steeds gedaan. Maar moet morgen toch voor zijn prikjes. Kan altijd haar mening vragen. Maar ik haal wel gelijk een nieuw pak "normaal" erbij (die ik net had weggegeven )
Hoi, Erg herkenbaar, die van mij vind het geweldig om na 3/4 fles met de speen te gaan spelen en overal naar toe te kijken. Ze doet het voor de rest goed en is gezellig... De ene keer is alles op en dan weer een paar dagen niet... Het is vast een sprongetje... Ik overleg dat niet met het CB ( zijn bij ons een beetje zeurderig ) Zolang ze allert is en vooral genoeg plasluiers dan vind ik het prima. Mijn meisje moet volgens het CB op 5x 165-5 zitten...nou ze heeft met 160 cc al moeite.. Lekker je eigen gevoel volgen... suc6
maak je geen zorgen en vooral geen gevecht van het eten. alyssa heeft zowat anderhalve maand slecht gedronken (iedere keer maar halve flessen). toen we op het cb waren was ze gewoon goed gegroeid en aangekomen. ik maak me dus absoluut niet meer druk als ze slecht drinkt. ik probeer haar wel meer te laten drinken dan, maar ik ga niet dwingen. zolang ze vrolijk is zal het wel goed gaan. liefs doris
Dank jullie wel. Inderdaad ga ik er niet echt mee vechten, mijn titel is eigenlijk dan ook niet helemaal goed Ik maak me ook niet zo heel druk, vriendlief doet dat meer. Hij heeft nog steeds goede plasluiers en volgens mij is hij morgen op het cb weer gewoon lekker goed gegroeid. Met het avent flesje ging het vanmiddag wel beter. Eerst dronk hij die te snel leeg nu deed ie er netjes 20 min over zonder dat gekreun en gesteun. Ik wacht nog heel even af hoe dat gaat met dit flesje en anders lekker over op normaal en extra (50/50) En anders helemaal op normaal. Hij moppert sowieso wat meer de afgelopen week, dus hij zal ook wel in een sprongetje zitten. Liefs van ons
Hi, Ook hier sinds een paarweken gedoe om een flesje te drinken. De afgelopen dagen gaat het beter, maar er waren dagen dat hij op de helft al stopte en met geen mogelijkheid was over te halen om verder te drinken. Meestal probeer ik het na een uur weer en dan gaat het wel. Ik zit ook op een iers forum (woon in ierland) en daar waren ook een stel dames die hetzelfde probleem hadden. Alle babies waren zo rond de 3 maanden, dus zal wel sprongethe/fase zijn.
Ja inderdaad, hier nog steeds zo. Ik denk ook dat het een soort fase is, hij doet het nog steeds. De 5 flessen haal ik niet meer, we zitten nu op 4 flessen. Voeding is ondertussen 50/50 geworden (Standaard/Extra) Ik probeer na een half uur ook meestal weer en dan lust hij wel weer een paar slokken.