wakker maken???

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mo0102, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo0102

mo0102 Lid

4 feb 2009
    23
    0
    0
    Ik heb een vraagje, want soms snap ik er niets meer van... (en dat na 2 weekjes...)

onze dochter is morgen 2 weekjes oud. Bij de geboorte woog ze ruim 4100 en inmiddels weegt ze 4200. ik geef flesvoeding, op verzoek, maar heb van de kraamhulp en het cb wel het advies gekregen om niet langer dan 4 uur tussen de voeding te laten zitten.

Ze krijgt flesjes van 120+4, deze drinkt ze de ene keer wel leeg, andere keer niet, maar minimaal wel 100.

Tot nu toe heb ik snachts dus altijd de wekker gezet. Nou houdt onze kleine meid echt niet van wakker worden. En ik merk dat ze snachts dus moeilijk in slaap komt, na de nachtvoeding. Ben dan rustig 1,5 tot 2 uur met dr bezig. Is niet erg... maar als ik verhalen op het forum lees, dan denk ik som, ik lijk wel gek om de wekker te zetten!!!!! Maar ja, dan hoor ik weer het verhaal, niet langer dan 4 uur tussen 2 voedingen....... maar als ik snachts zo lang met dr bezig ben, dan komt de volgende voeding er al bijna weer aan.....pfffffffff

Zijn er meer met deze vragen?? En zetten jullie de wekker????

2. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochter is vandaag precies 2 weken oud.
    Zij drinkt 90 + 3 en heeft daar genoeg aan.
    Ik laat haar 's nachts doorslapen. Zo heeft ze vannacht tot half vijf doorgeslapen en heeft ze de laatste fles om kwart over tien gehad. Best een heel stuk dus.
    wij zetten de wekker niet, maar laten haar 's nachts zelf komen.
    Overdag laat ik er zo'n 3,5 a 4 uur tussen zitten en zit er dus wel een ritme in.
    Meestal 's nachts zo'n 5 uur ertussen en volgens mij mag dat wel. Ik vind het zielig om haar wakker te maken.

xxxx

3. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    ik heb hier thuis een boekje liggen over voeding van baby's/kinderen. Gekregen van de kraamzorg.
    Hier staat in dat bij een baby van 0-1 maand, de periode tussen de laatste avond-/nachtvoeding tot aan de 1e ochtendvoeding niet langer mag duren dan 6-8 uur.
    Je hoeft dus niet de wekker te zetten, maar kunt wachten tot ze zelf komt. Ik heb Jasmine ook nooit wakker gemaakt 's nachts; meldde zicha ltjd vanzelf wel als ze honger had.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier ook een uk van 2 weken die de fles krijgt.
    En ik maak m dus echt niet wakker!!
    Ik bied 110 ml aan, maar hij drinkt meestal 90/100....
    De ene keer zit er 3 uur tussen en van de week een uitschieter van 6 uurtjes! Hij komt wel wanneer die honger heeft denk ik dan. Ga zeker geen wekker zetten snachts.

Als ik jou was zou ik gewoon haar uit zichzelf wakker laten worden

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Mijn ukkie is al wel wat ouder (hij is 16 weken). Wij kregen te horen van de kraamhulp overdag niet langer dan 4 uur en 's nachts niet langer dan 6 uur. Wat wij deden was bij de laatste fles die dag de wekker 6 uur verder zetten. Meestal meldde hij zich wel eerder maar zo zat er nooit langer tussen. En op een gegeven moment, maar dat was met zo'n 3 weken zetten we geen wekker, want we worden toch wel wakker. En toen liet hij er zo 8 uur tussen zitten, dat was heel fijn!!!

Dus doen waar je je goed bij voelt, iedereen zegt wat anders!!!

6. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    hallo,

Ik deed het net als sweetamber, ik zette de wekker ook altijd 6 uur later dan de laatste voeding, meestal gaf ik de voeding om half 12 en zette ik de wekker om half 6, zo wist ik zeker dat er niet meer tijd tussen zat ivm de suikerspiegel, dat werkte prima, soms melde ze zich eerder soms maakte ik haar wakker en dat had ze grote honger! na een tijdje regelde zich dat vanzelf

succes!

7. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik bied mijn dochter 120 + 3 aan, alleen 's nachts werd mij meteen vanaf het begin door de kraamhulp gezegd mag er ook 5 uur tussen zitten. Ik zet dan ook mijn wekker (5 uur na laatste voeding), maar meestal komt ze zelf wel...

Overdags probeer ik wel zoveel mogelijk die 3 uur aan te houden. Soms speel ik met een uurtje omdat ik dit dan beter uitkomt vanwege bijvoorbeeld bezoek buiten de deur.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Tegen mij werd altijd gezegd. "overdag wakker maken voor voeding, 's nachts zelf laten komen en dus niet wakker maken."

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    120/3 is dat niet een beetje een rare verhouding?
    volgens mij is het namelijk 120/4...

Als je baby gewoon goed alert is en helder als je hem/haa rwakker maakt dan is er niks aan de hand.
    Zodra ze suf blijven kan de suiker te laag zijn.
    Dus daar moet je wel op letten.
    Zelf heb ik een zoontje van 10 weken dat zich snachts ook nog meld.
    Zal vanzelf wel overgaan. Maar wekker zetten, nee daar doe ik niet aan.
    Bij de geboorte deed ikdat wel hij was maar 2500 gram dus had echt 8 tot 9 voedingen nodig maar nu laat ik hem zelf komen.
    Overdag maak ik hem evt. wakker als er 4 uur tussen zit maar snachts nee, lekker laten slapen...

Deel Deze Pagina