Onze Dax is vandaag 3 weken oud en hij is nu veel meer wakker dan de eerste 2 weken. Als ik hem overdag na de fles in bed wil leggen dan huilt hij alles bij elkaar. Als ik hem dan oppak is hij meteen rustig en valt zowat meteen in slaap op mijn arm. Als ik hem vervolgens in de box leg, slaapt hij lekker verder maar zodra ik hem in bed leg gaat hij huilen. 's Nachts slaapt hij overigens heel braaf in bed, na de laatste fles leggen we hem in bed en hij slaapt meteen lekker in en ook na de nachtvoeding slaapt hij goed in in bed. Wat vinden jullie? Is het heel slecht/verkeerd om hem overdag in de box te laten slapen? Het is overigens heel rustig in de woonkamer waar de box staat, geen radio of tv etc. Ik vind het maar moeilijk. Ik wil hem niet verwennen maar zo'n kleintje van 3 weken kun je toch nog niet verwennen? Ik ga er nu nog maar vanuit dat hij graag bij ons is nu hij nog zo jong is.
Hier hetzelfde verhaal met Yaeda, maar probeer haar overdag soms wel in bed te leggen en als ze dan huilt...dan laat ik haar ff huilen.
Ja dat heb ik vandaag ook eens geprobeerd, laten huilen. Was tijdens het eten, na 25 minuten ben ik hem toch maar gaan pakken. Die hele kleintjes moet je toch nog niet te lang laten huilen?
Het is alweer een tijdje geleden dat Esmée zo klein was, maar ik kan me nog goed herinneren dat ze de eerste weken/maanden ook vaak overdag in de box sliep. 's Nachts sliep ze gewoon lekker in haar bedje, maar overdag sliep ze gewoon liever in box. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, na een paar maanden sliep ze ook overdag in haar bedje. Gewoon lekker in box laten slapen hoor!
Mijn zoontje sliep ook altijd gewoon in de box of in de wandelwagen. Pas later ging hij overdag naar bed. Geen problemen mee gehad.
Jesper sliep tot 4 weken in de kamer in de kinderwagenbox, daarna pas boven in zijn bedje. En lekker troosten hoor, ze zijn nog zo klein..
Louise heeft ook vaak genoeg in de box geslapen hoor. Ik liet haar lekker liggen. In de woonkamer was ook meestal wel tv/radio aan of ik stond te stofzuigen etc. Nu kan er een bom afgaan als ze slaapt maar ze wordt er niet wakker van
gewoon lekker in de box laten slapen hoor. Ghiry ligt daar heerlijk en je kan idd ook naast hem een bom af laten gaan. In de avond/nacht ligt hij prima alleen in zijn bedje in zijn kamertje.
Wij deden Steven eerst overdag ook in de box of kinderwagen. Maar na een tijdje toch maar naar bed gedaan, was veel rustiger voor hem. Misschien moet je als je hem boven in bedje legt even een beetje rommelen, of stofzuigen daar worden ze meestal rustig van, omdat ze dan horen dat je toch welbij hun bent.
lekker in de box laten slapen hoor. In het begin wil je je kindje zelf ook zo dicht mogelijk bij je hebben, en kun je hem beter leren kennen. Pas toen Dano echt last kreeg van lawaai of onrustiger werd hebben wij hem boven laten slapen met 6-8 weken ong.
Mijn kinderen sliepen overdag zelden of nooit in bed. Bed is voor de nacht. Ze sliepen het beste als ze in onze nabijheid waren en gewoon de dingen die bij overdag horen hoorden. Ze sliepen in de draagdoek, de box, de wagen of gewoon op een kleed op de vloer.
De eerste 2 maanden sliep ze overdag vaak in haar wandelwagenbak. De box vond ze niets. Nu leg ik haar vaak in haar bedje. Ondertussen is ze de box ook wel leuk gaan vinden, dus valt ze daar na het spelen ook wel eens in slaap.
Als ze echt bewust in de box gaan spelen, dan is het op een gegeven moment beter om ze in bed te laten slapen. Dan leren ze het verschil tussen slaaptijd en speeltijd.
Ik heb Marleen nooit in de box laten slapen. Box is om te spelen en bed om te slapen. Wel heb ik een cd speler op haar kamertje gezet en als ze weleens heel onrustig is, dan zet ik een cd op, met van die rustige nature muziek. Dit werkt bij haar heel goed.
lekker in de box laten slapen dat deed ik ook tot z'n 1,5 maand. daarna legde ik haar op bed als ze in slaap was gevallen om te laten wenne aan der ledikant (slaapt snachts in een wiegje). in ht begin waren het korte slaapjes van z'n 10 min. maar al snel werden de slaapjes langer en nu slaapt ze zonder problemen (nou meestal dan ) een uur lang. een nadeel is nu wel dat ze niet in de box wil spelen en ik denk omdat zij denkt dat ze moet slapen terwijl ze niet moe is . nou ja dat komt vast wel goed heb ook nog een wipertje en dat vind ze geweldig
En zo zie je dat iedereen anders over een bed denkt. De een vindt een bed om te slapen en een box om te spelen, de ander vindt een bed iets voor de nacht en voor als je ziek bent... Doe wat je het beste lijkt en waar je kind het beste slaapt!
Fijn om eens te horen hoe anderen erover denken. Ik heb Dax vanavond naast me in de wipper liggen. Hij is lekker wat aan het rondkijken etc. Af en toe zakken zijn oogjes dicht maar even later is hij toch weer wakker. Vindt het toch té interessant allemaal om echt te gaan slapen!
Jasmijn heeft de eerste maand ook nog wel eens in de box geslapen. Ik zie er niet aan wat er verkeerd of slecht aan is. Op een gegeven moment ben ik haar in bed gaan leggen en toen was het prima. Nu slaapt ze nooit meer in de box en altijd in haar bedje en dat doet ze goed. Ik heb haar op gegeven moment wel latn huilen, moeilijk, maar dat gaat over! Bij ons tenminste...