Mijn zoon (13 weken, gecorrigeerd 5 weken) drinkt nu 6 voedingen. Volgens de verpakking van Nutricia mag hij met zijn gewicht naar 5 voedingen van 200cc. Ik bied hem daarom steeds een fles van 200 cc aan, die hij soms wel, maar meestal niet volledig opdrinkt. Meestal drinkt hij 160 cc op. Omdat hij ook steeds mondjes terug geeft, soms nog 2 uur na de voeding, ben ik op aanraden van het CB begonnen met toevoegen van Johannesbroodpitmeel. Ik doe maar de helft van de aanbevolen schepjes door de voeding, maar sindsdien drinkt hij nog minder. Hij red nu net 120-130 cc per voeding. Ben ook nog aan het stoeien met de juiste speen, het lijkt erop dat de Avent met speen 3 het beste gaat. Maar hij heeft wel nu last van heel veel (5x per dag) poepluiers en de ontlasting is ook een stuk dikker dan voorheen. Daarnaast komt hij met de verdikker elke 3 uur ipv 4-5 uur zoals hiervoor. Ligt waarschijnlijk ook aan het gegeven dat hij met Nutriton minder drinkt en dus sneller weer honger heeft. Gister laatste voeding gegeven met de normale hoeveelheid Nutriton, maar ook dat resulteerde in een halve fles leeg en spugen in de nacht. Ik twijfel nu erg om toch maar weer te stoppen met het spul. Tips/adviezen?
Hoi, Wanneer je net begonnen met het geven van johannesbroopitmeel kan dit even wennen zijn, voor de darmen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Mondjes teruggeven kan ook met de hoeveelheid voeding te maken hebben, dat het net wat te veel is. Een flesje van 165 ml is prima, 200 ml is misschien net wat te veel in 1 keer voor je zoontje. Misschien even kijken hoe dat gaat zonder johannesbroopitmeel. Met de speen is vaak inderdaad even uitproberen, een speen waarbij je kindje 15-20 minuten over de voeding doet is fijn. Groetjes Angelique