2 vraagjes 1. Van het CB mag mijn zoontje wel een fles minder. Maar hij drinkt nog steeds alle flesjes 180/6 helemaal leeg. Ik zal vandaag voor het eerst yoghurt na geven en dan binnenkort ook een boterham (hij werkt nu al met gemak een broodkorst naar binnen) Zal ik meteen de hele fles laten vallen of het langzaam afbouwen. Ik had zelf gedacht om vandaag nog gewoon een volle fles van 180/6 te geven omdat ik niet weet hoeveel yoghurt hij gaat eten. En als dat goed gaat de dag erna eerst een beetje thee geven en dan nog een flesje van 150/5 en dan zo langzaam aan meer thee geven tot de fles helemaal niet meer hoeft? 2. Morgen wil ik dus eerst een halve boterham geven voor de 2de fles (moet dit met of zonder korst?
Hoi, Hoe oud is je zoontje? Wanneer je zoontje tussen de 6-8 maanden is mag hij 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur. Je kunt dit verdelen over 4 flessen van 200 ml. Daarnaast kun je fruit/groente/pap/brood langzaam gaan geven. Evt. wat magere yoghurt/stukje brood (met korst) mag ook. Je kunt even kijken hoe het gaat en wat je kindje zelf aangeeft. Groetjes Angelique
Mijn zoontje is 7 maand en krijgt al een tijd groente en fruit en ook al een dikke week een broodkorst zijn schema ziet er zo zo uit 7.00 fles (pap) 200 9/10 fruit 11/12 broodkorst en fles 200 15.00 fles 200 17.30 groente/ aardappelen 19.15 fles 200 Ik wil naar het volgende schema toe werken 7.00 pap uit bord 200 9/10 fruit 11/12 boterham en fles 200 15.00 thee en koekje, rijstewafel of soepstengel 17.30 warme hap en yoghurt na (gister voor het eerst yoghurt gehad) 19.15 fles 200 Er gaat dus een fles af en dit wou ik eigenlijk langzaam aan doen Eerst eens 150/5 geven, daarna 120/4 dan 90/3 etc tot hij geen fles meer hoeft en het helemaal met een flesje thee kan. Is dit een goede manier om de fles eraf te halen of moet ik eerst wachten tot hij zelf wat laat staan van die fles. Wij gaan het weekend weg dus dan wou ik het gewoon houden zoals het is en dan vanaf volgende week beginnen.
Hoi, Wanneer je het weekend weggaat is het misschien fijn om nog even te wachten met wat in de voeding te veranderen. Dan kun je inderdaad gaan even om de fles in de middag af te gaan bouwen. Tussen de 8-10 maanden is ook het advies nog gemiddeld 600 ml opvolgmelk per dag te geven. Groetjes Angelique