Hallo, Ik zoek eigenlijk bevestiging dat we niets verkeerds doe n met de voeding van Loker (nickname). En evt tips want ik zou niet weten hoe we het beter kunnen doen... Haar schema is nu: 7:30 150 ml Nutrilon HA 2 met een volle schep Nutriton. 9:30 fruit (1-1,5 stuk) 12:00 150 ml Sojamelk (groeimelk) met volle schep Nutriton. Is het op dan hele lichte roosvicee van de Aldi. 13:30 1 boterham met kipfilet/geitenkaas/jam/ appelstroop/leverworst 16:00 rijstewafel/ broodkorstjes al die nog niet op waren. 18:00 avondeten (vers, ongeveer de hoeveelheid van een potje) 19:30 papfles (180 ml Nutrilon met Brinta erdoor) De kinderarts sneed het onderwerp gewicht aan omdat Loker te zwaar is. Maar ik weet niet wat ik kan veranderen. Ze drinkt echt geen water ipv roosvicee...dan drinkt ze gewoon niets. Verder zou ik het niet weten. Ze heeft zeer ernstige verborgen reflux dus minderen in Nutriton /pap weglaten 's avonds kan niet ivm verstikkingsgevaar. Hoeveelheid veranderen kan wel maar is dat nodig? Alvast bedankt!
Goedemiddag, Goed dat je contact opneemt over het dagmenu van jouw kleintje. Het dagmenu ziet er keurig uit, complimenten daarvoor! De hoeveelheid melk die je aanbied verspreid je nu mooi over de dag. Ik zou je willen adviseren om 1x per dag roosvice/diksap te geven. Wissel verder af met water of slappe (vruchten)thee. Ik zou je willen adviseren om in de avond te kiezen voor een speciale babypap. De pap die je nu gebruikt voor je kleine bevat vrij veel zout en dit kan belastend zijn voor de niertjes van je kleine die nog erg in ontwikkeling zijn. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou
Dank je wel Anne Lotte! Ze krijgt inderdaad 1x per dag roosvice of diksap, meer drinkt ze niet (vaak gaat die fles al niet leeg). Hoeveel ml moet ze eigenlijk drinken per dag?
Goedemiddag, Aangezien je kleine 10 maanden is, mag je 3 * 200 ml (180/6) opvolgmelk dagelijks aanbieden. Daarnaast maak je het dagmenu compleet door een fruithapje, warme maaltijd en een boterham en evt wat yoghurt. Zoals gezegd ziet jouw dagmenu er keurig uit . Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou.