Nutriton probleem

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door one of kind, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Beste Angelique,
    Hier nog iemand een vraag over de nutriton.
    Onze kleine man heeft last van verborgen reflux, de ha wilde daar niet direct iets voor geven en dus hebben we nutriton geprobeerd.
    Tegen de reflux hielp het goed maar nu heeft hij ontzettende last van constipatie.
    Hij krijgt altijd afgekolfde bv van mij en daarmee heeft hij toch wel elke dag 5 ( soms weinig soms meer poepluiers) maar nu heeft hij gisteren 1 keer gehad en vandaag nog helemaal niet.
    Ik zie ook dat hij pijn ervan heeft en hij probeert maar te duwen maar er komt niks:(.
    Gisteren heb ik ook de nutrilon omneo gehaald aangezien hij dit op het zh kreeg als er geen bv voorradig was.
    Hier drinkt hij veel weiniger van?
    Hij zat gisteren al na 50 cc vol terwijl hij van de bv 90 cc opkrijgt waar hij eigenlijk ook al 120 cc van mag hebben.
    Maar hij komt goed bij dus dat is geen probleem.

Ik maak me nu echt zorgen over zijn constipatie:(
    Ben dus maar gestopt met de nutriton want dit is ook weer niet de bedoeling.
    Wat kan ik nu dan doen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. Het is ook niet fijn om te zien als je kindje moeite heeft met zijn ontlasting.
    Wanneer er wat in de voeding verandert is dit vaak iets waar de darmen aan moeten wennen. Dit wennen kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Als je wilt kun je kijken hoe het gaat met een kleinere hoeveelheid johannesbroodpitmeel, 1 schepje? Zodat de darmen hier even aan kunnen wennen.
    Eventueel wat extra water tussen de voedingen door kan ook helpen om de ontlasting wat makkelijker te laten gaan.
    Misschien dat je kindje van Nutrilon Omneo wat minder drinkt omdat hij even aan de smaak moet wennen. Hij zal het verschil tussen de borstvoeding en flesvoeding proeven.

Groetjes Angélique

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel voor je antwoord!
    Ik ben wel wat gerustgesteld dat het kan zijn dat de darmen moeten wennen.
    Ik maakte me echt zorgen.
    Mijn man zei al water laten drinken maar wist eerlijk gezegd niet of dat mocht.
    Ik neem aan dat dit ook afgekookt moet zijn natuurlijk ivm bacterieën.
    Nogmaals bedankt!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi, Fijn dat Angelique je heeft kunnen geruststellen. Het water uit de kraan in Nederland is prima te drinken voor kindjes en hoeft tegenwoordig niet meer gekookt te worden. Wel kan het lekker zijn om het water op handwarme temperatuur te geven.

Succes, groetjes Laura

Deel Deze Pagina