beste vd, ik gebruimk ivm veel spugen nutriton 1 schepje op 100cc voeding h.a. hij is bijna 3 weken oud weegt 2850gram maar krijgt door de nutriton krampen en waterdunne ontlasting. mijn vraag is eigenlijk stopt dit na langer gebruik of is het beter om iets van rijstebloem of vegabin (waar weinig info over te vinden is) te gebruiken. ter info: hij is prematuur geboren met 37 weken en had een slechte start hij is geboren met 2645gr en binnen drie dagen zat hij op 2410gram vanwege de slechte start nu 2 weken verder is hij dus 2850 gram zwaar en gaat dat dus gelukkig goed maar die ontlasting baart me zorgen hij moet niet meer afvallen natuurlijk. help aub een bezorgde moeder
Hallo, Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt en dat het is inderdaad niet de bedoeling dat hij meer afvalt. Wanneer er wat in de voeding verandert is dit iets waar de darmpjes even aan moeten wennen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Bij kindjes is de ontlasting te dun wanneer het waterdun is en de luier uitloopt. In dat geval kan je kijken om er bijvoorbeeld eerst minder johannesbroodpitmeel aan toe te voegen en te kijken hoe dat gaat. Wanneer dit dan goed gaat maar nog niet voldoende helpt kun je dan evt. meer toevoegen. Rijstebloem is geen optie, dit is pas geschikt voor kindjes vanaf 4 maanden. Vegabin ken ik persoonlijk niet. Misschien kan je ook eens overleggen met het consultatiebureau, om te kijken wat zij ervan vinden. Bij spugen is het ook belangrijk dat je kindje rustig drinkt. 15-20 minuten is een goed drinktempo. Wanneer het sneller gaat kan je misschien nog een andere speen proberen, met een kleiner gaatje? Groetjes Angélique