Ophogen fleshoeveelheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Hartediefje, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hoi,

Ik heb een vraagje over het ophogen van de fleshoeveelheid. Mijn zoontje (8,5 week) woog afgelopen maandag 4620 gram en drinkt nu 5x 150+5 scheppen friso comfort. Maar nu is hij de laatste dagen best ontevreden na zijn fles. Hij drinkt zijn fles ongeveer op 20 minuten, dus dat is goed. Maar nu vraag ik me af of je al mag ophogen. Want op de pakken staat dat dat bij 5 kilo is.

Maar kan het ook zijn dat hij gewoon nu al behoefte heeft aan iets meer? Ook wordt hij 's nachts elke keer nog wakker...hij heeft niet echt behoefte aan de fles als ik hem bij me neem..maar ik wil gewoon dat hij in zijn eigen wiegje blijft slapen.

Dus mijn vragen:
    1. mag ik al ophogen naar 180+6 scheppen onder de 5 kilo?
    2. is het een idee om te mengen met friso voor hongerige baby's voor de nacht, of zou dit weinig effect hebben?

Bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het kan inderdaad zijn dat hij al behoefte aan meer. De hoeveelheden die op de verpakking staan zijn gemiddelde hoeveelheden. Het belangrijkste is dat je uiteindelijk niet meer dan 1 liter klaargemaakte flesvoeding geeft en dat je kindje tevreden is en goed groeit.
    20 minuten voor een voeding is ook een goed drinktempo hoor! Dan wordt de zuigbehoefte bevredigd. Misschien kan je als tussenstap (naar de 200 ml) al wat extra water in het flesje doen, 10-20 ml, zonder al een extra schepje voeding. Kan je eerst kijken hoe dat gaat.
    Friso Extra zorgt voor wat meer verzadiging, bijvoorbeeld wanneer een kindje anders te veel voeding zou krijgen maar ook de nacht wat beter door te komen. Je kunt deze voeding ook mengen met de Standaard voeding, dan zorgt het al voor wat meer verzadiging zonder gelijk heel veel.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina