Ik vraag ff jullie advies want ik loop een beetje vast. Mijn dochter van dik 4 maand is niet een hele goede drinker. Tot ongeveer 2 weken terug zag haar schema er zo ongeveer uit 5/6 fles 150/5 9/10 150/5 12/13 150/5 15/16 150/5 18/19 180/6 Bijna geen enkel flesje ging leeg Maar toen werd ze verkouden In de tussentijd heb ik haar ook uit de pacco gehaald (omdat ze gaat draaien) en nu heb ik het volgende schema 3/4 150/5 7/8 180/6 11/12 180/6 15/16 180/6 19/20 180/6 (met 2 eetlepels bambix) Ze komt dus ineens veel eerder. De fles van 7/8 drinkt ze heel slecht krap aan 100 cc de andere flessen gaan wel goed. Nu werd ze laatst ineens om 23:00 weer wakker na de fles van 19/20 en toen heb ik haar wat drinken aangeboden, maar daar heeft ze amper van gedronken (ze had duidelijk geen honger) En ook nu als ze om 3/4 wakker word is ze niet super hongerig (ze drinkt haar fles bijna leeg, maar heel rustig) Ik denk dat ze wakker word omdat ze nu niet meer ingebakerd ligt en nu de hele tijd met haar handen tegen de zijkant van de wieg komt. Volgens mij is de wieg te krap en word ze daar dan wakker van (kan dit) Nu wil ik graag van die voeding om 3/4 af om uiteindelijk op het volgende ritme te komen 6/7 fles 180/6 10 fruit 12/13 fles 180/6 15/16 fles 180/6 19/20 fles 180/6 met bambix En dit later nog uitbreiden met groente Wat zouden jullie doen? Om 3/4 maar wat minder geven in de hoop dat ze om 6/7 meer drinkt? Of hebben jullie andere ideeen? Ik wou vandaag ook met wat fruit beginnen (gewoon voor de textuur)
Ik zou inderdaad de fles van 3/4 uur kleiner maken om die uiteindelijk te laten vervallen en dat ze om 6/7 uur de eerste fles goed leeg drinkt na een lange nacht. Wat me opvalt in je schema waar je haar naar toe wilt hebben is dat je om 6/7 fles, om 10 fruit en om 12/13 een fles. Mijn ervaring is dat er niet zolang op fruit geteerd kan worden. Is dit iets?: 7uur fles 180/6 9uur fruit 11uur fles 150/5 14uur fles 150/5 17uur fles 150/5 20/21uur fles 180/6 met eventueel bambix De eerste en de laatste fles zijn dus de grootste, de ene is het ontbijt, de ander zorgt voor een volle buik voor het slapen gaan. Als je haar in een schema wilt krijgen zul je wel consessies moeten doen, betekent dat je haar wel wakker moet maken anders komt het ritme er natuurlijk niet in . Maar misschien deed je dat al wel... Klein advies van mij is om met groente te starten ipv fruit aangezien groente milder is voor de darmen. Maar dit is natuurlijk je eigen keuze. Ieder doet het op zijn eigen manier Eventueel schema met groente: 7uur fles 180/6 11uur fles 180/6 15uur fles 150/5 17uur groente met daarna een fles 150/5 20/21 uur fles 180/6 met bambix Hopelijk kun je hier iets mee
Je schrijft dat ze de fles van 7/8 uur nauwelijks drinkt, waarom voeg je dan pap toe? Ik zou stoppen met de pap en gewone flessen aanbieden van maximaal 180/6. Gaan die wel allemaal leeg, omdat je schrijft dat ze geen grote drinker is? Misschien past 150/5 beter bij haar? Verder zou ik niet gaan wakker maken, dan verstoor je haar slaappatroon en dat brengt meer onrust. Gewoon goed naar haar kijken en je instellen op haar ritme. Geef haar eten als ze wil, en laat haar drinken zoveel ze wil. Als ze de ene keer 120 drinkt en de andere keer 180 is dat toch niet erg? Wij hebben ook niet altijd precies evenveel honger. Ze bouwt dan haar eigen ritme op en dat hoeft niet altijd zo precies op de klok. Nu ze uit de Pacco is kan het zijn dat ze wat onrustiger slaapt. Als je denkt dat ze te groot is geworden voor de wieg kan je overgaan naar een ledikantje. Mijn dochter paste op een gegeven moment ook niet meer in de wieg en werd toen ook vaak wakker. Bijvoeding is nu maar voor erbij en een paar hapjes fruit kunnen natuurlijk geen fles vervangen. Pas met 6 maanden mag bijvoeding een fles vervangen, nu is haar melk echt het belangrijkste.
Ik bedoel de ochtend fles van 7/8 en daar doe ik geen pap in. haar laatste fles van 19/20 met bambix is de enige fles die ze altijd helemaal op drinkt. Ik vind het ook niet erg dat ze niet altijd goed drinkt. Maar zou wel graag van de nachtvoeding af willen. En aangezien ze niet goed reageerd op wakker maken om 23:00 zoek ik een ander alternatief.
Dankje, Het schema waar ik heen wil is voor over ongeveer een maand. Voor in de tussentijd vind ik het schema wat jij me hier geeft ook wel handig. Wat ik me dan afvraag is wanneer ze op bed zou moeten? 7 uur wakker betekend hier rond 9 uur weer op bed dus dan de fles word dan lastig. Maar ik zal er eens mee puzzelen. Vandaag is het weer een dag van heel slecht drinken. Terwijl ze woensdag juist heel goed dronk. Rond 4 uur een flesje van 150/5 en daarna nog 4 van 180/6 allemaal zo goed als op Nu krijg ik er met moeite 100 cc per keer in terwijl er dan al wel dik 4 uur tussen de flessen zit
Tja, ik denk dat je dochter zelf bepaalt wanneer zij de nachtvoeding niet meer nodig heeft. Nu heeft ze er overduidelijk behoefte aan, dus geef er gewoon aan toe. Er vanaf willen zou voor mij geen reden zijn zo op de klok te willen voeden. Laat haar het zelf maar regelen, dat loopt echt wel los.
Ik zou haar ook gewoon niet wakker maken en haar een nachtvoeding geven als ze daar om vraagt! Ze drinkt overdag blijkbaar niet zo veel dus heeft het in de nacht ook nog nodig! Ik zou haar eerst een proberen te laten slapen in ledikant en kijken of ze dan beter slaapt. En verder haar volgen in haar behoeften..