nachtvoeding baby 5 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door daantje811, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje811

24 jan 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik heb een zoontje van 5mnd eind april Moesten we van het cb stoppen met nachtvoeding. Dus hij krijgt nu 5x 180cc met 6 scheppen en bij De laatste fles om 2300uur met 2 scheppen rijstebloem. Maar onze man slaapt nog steeds niet door en komt rond half4 voor een fles en is zonder fles niet stil te krijgen. Het cb zegt dat we ff door moeten bijten maar mijn partner en ik zitten er aardig door heen. Zijn er mensen die dit ook hebben? En zo ja hoe pak jij dit aan?
    Groetjes daantje

2. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Als jou zoontje nog een nachtvoeding nodig heeft gewoon geven! 5 maanden vind ik wel erg vroeg om zomaar niet meer te geven, vooral als hij er om vraagt.
    Hoeveel nachten heb je nu geen nachtvoeding gegeven? Hier waren wij er wel achter dat het bij onze dame een gewoonte was, ipv fles gaven we de speen om uit te proberen, 2 nachten werd ze vaak wakker maar vervolgens sliep ze gewoon verder zonder te mopperen. Hier was het dus geen honger maar even aandacht ;). Dat doet ze nu nog steeds, af en toe slaapt ze een nachtje door.

Dus je moet even kijken of het honger of ritme is, bij honger gewoon fles geven hoor!! CB kan soms rare dingen zeggen....

3. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    oeh lijkt me lastig ja . Ff een fles dr in en verder slapen is ook fijn:)
    Rijstebloem zorgt er hier wel voor dat ze doorslaapt, mijn meisje is 4 maanden.
    Misschien iets meer rijstebloem?
    Onze dame wordt wel wakker rond vier uur even maar is dan met een speen zo weer vertrokken.
    toch even wat te zuigen want echt honger is het niet.

Oh ja en ik denk als jij de nachtvoeding wil geven moet je dat lekker doen. Daar krijgt ie niets van hoor!

Succes ermee!

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier hadden wij hetzelfde..
    Wij zijn gewoon een nachtvoeding blijven geven. Deze liet ze vanzelf vallen. Wel kreeg ze een klein flesje van 90/3. En ineens sliep ze een paar nachten door! Toen kwam ze nog maar af en toe voor een nachtvoeding. En nu slaapt ze heerlijk door!
    Komt vanzelf goed

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik geef mijn dochter gewoon voeding naar behoefte hoor.
    Het cb kan m'n rug op.
    Toen ze zeiden dat ik m'n dochter vanaf 4 maanden 2 x pet dag moest dwingen om groente en fruit te geven was ik wel klaar met ze.

Waarom doe je geen 4 schepjes in het laatste flesje?
    Mijn dochter slaapt van 23:00 tot 7:30

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Het cb geeft een advies en daar hoef jij zeker niet naar te luisteren! Heb ik zelf in elk geval nooit gedaan, want het overgrote deel bestaat uit slechte adviezen, zoals ook in dit geval.

Nachtvoedingen zijn zeker tot 3 jaar heel normaal. De meerderheid heeft ze al eerder niet meer nodig, maar met 5 maanden gedwongen stoppen is onnodig.

Mijn oudste 2 waren 2 jaar toen ze gingen doorslapen en de jongste is nu een maandje zonder nachtvoedingen (22 maanden dus). Lekker een klein flesje geven, kleine slaapt lekker verder en jullie dus ook (wel overdag even wat minder ivm de liter aan kv die je mag geven per 24 uur).

7. daantje811

24 jan 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties! Inderdaad helpt soms een speen ook en slaapt hij dan verder.babbona ik heb afgelopen week 2x een nachtvoeding gegeven wel 120cc met 4 scheppen. En daarna is het ook goed. Maar je gaat twijfelen omdat het cb zegt geen nachtvoeding meer terwijl ik zo als afgelopen week toch 2 nachten merk dat hij echt honger heeft. Maar inderdaad jullie hebben een punt als hij echt honger heeft dan gewoon maar geven alleen iets minder en hopen dat hij hem uit zichzelf straks niet meer wilt ik vind het ook sneu om hem te laten huilen van de honger. Miss84 en nahla2013 ik zal inderdaad ook is proberen om iets meer rijstebloem toe te voegen aan de fles. En hopen dat het dan langzaam aan beter gaat. Nogmaals bedankt!

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hoeveel voeding krijgt hij nu dan? Ik lees 5x 180/6, is dat inclusief dat nachtflesje of zonder?

Maak je hem wakker voor de fles van 23? Anders dat eens stoppen en kijken wat er dan gebeurt. Misschien komt hij maar een keertje 's nachts.

Rijstebloem kan ook zorgen voor het wakker worden. Misschien juist eens zonder proberen bij die laatste fles.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind dit wel erg laat hoor. Ik geloof niet dat een kind nachtvoedingen nodig heeft tot 3.. Troost en geborgenheid prima, voeding is niet nodig, zeker geen fles.

10. daantje811

24 jan 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Carino de 5 flessen zijn zonder de fles in de nacht deze heeft hij afgelopen week 2x 120 cc met 4 sch gehad dus dan zit hij op 6 flessen. En ik moet hem inderdaad vaak wel wakker maken om 2300 uur anders ben ik ook bang dat het ritme eruit gaat die hij nu heeft 7uur 11uur 15uur 19uur en 23uur en soms dan om half 4 snachts maar vervolgens is hij er om 7uur weer

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nouja zeg! Is het cb even lekker van de pot gerukt? Dat bepaal je toch lekker zelf? Wie zijn nou de ouders van de baby? We zijn toch geen barbaars land of land waar voedsel schaars is dat je hem 's nachts geen voedsel meer MAG geven? :$

Sorry hoor, maar dit soort idiote adviezen kun je het beste direct naast je neer leggen. 5 maanden is nog erg jong! En als hij nog steeds komt voor een voeding, dan zal hij het nog wel nodig hebben. Het enige wat je nog kunt proberen is wat rijstebloem toevoegen aan de laatste fles, maar als hij blijft komen, is het beste (een meest rustgevende!) advies voor de ouders én de baby: je neerleggen bij het feit dat de baby nog een nachtvoeding NODIG heeft.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik heb het met name over bv, maar dit geldt ook voor kv.

13. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik zou ook gewoon nog de nachtvoeding geven hoor. Hier zit onze dochter meestal op 4 flessen van 180+6, maar als ze 's nachts huilt krijgt ze echt wel een fles. En soms maken we haar toch om 23 uur nog even wakker, bijvoorbeeld als ze overdag wat heeft laten staan. Als je kindje niet extreem te zwaar is, gewoon doen :p

14. daantje811

24 jan 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja minerva daar ben ik het het helemaal mee eens maar volgens het cb kan het ook een gewoonte worden de nachtvoeding. Maar na het lezen van alle reactie krijg hij van mij nachtvoeding als hij deze nodig heeft en met de speen geen genoegen neemt. Dank je wel

15. daantje811

24 jan 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee missmara onze kleine man zit gemiddeld met zijn gewicht dus als hij het nodig heeft een flesje snachts

16. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ons zoontje is nu 10 maanden en ook hij wilt nog steeds een nachtfles. Hij is niet stil te krijgen als hij geen flesje krijgt.

Het advies van het CB was (vorige maand) om de babyfoon weg te doen en negeren. Maar dikke doei, dat gaan we dus niet doen.

We zitten dus in hetzelfde schuitje en ja, hier is het wel gewoonte geworden en om er van af te komen gaat lastig worden denk ik, maar hey; uiteindelijk zullen ze er geen behoefte meer aan hebben en slapen ze liever lekker door.

Ik zou het dus gewoon zo laten. Immers vind ik een nachtfles bij 5 maanden niet heel erg raar..

17. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Gewoon naar je gevoel luisteren en het CB vooral niet te serieus nemen!

Ik zou het een keer proberen om 19:00 de laatste fles te geven kijken of hij doorslaapt? want drinkt hij de fles van 2300 compleet zonder problemen leeg?

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat CB niet te serieus nemen, wat een belabberd advies!

Wij zijn hier rond 13 maanden gestopt met nachtvoedingen omdat ze niet echt dronk en steeds vaker kwam (4 keer per nacht soms, ik gaf bv dus begon me wel op te breken). Het troosten door papa ging eigenlijk direct goed. Maar daarvoor had ze die nachtvoedingen echt nodig. Ik vind het CB soms onnodig hard en zelfs barbaars tegen die kleintjes. Ze zouden er moeten zijn voor het welzijn van de kinderen, ik zie dat echt niet in zo'n advies. Bah.

19. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind het echt heel vreemd dat iedereen hier het CB afschiet terwijl deze baby structureel nu 34 scheppen flesvoeding krijgt. Dat is gewoon te veel en mocht je een baby hebben die zo veel honger heeft, dan ben je beter af bij forte voeding.

Wat ik zou proberen:

Voeding van 23 uur weglaten en wachten tot hij zelf komt. Waarschijnlijk maar 1x per nacht en dan ben je al die extra voeding kwijt.

De rijstebloem eens weglaten en kijken welk effect dat geeft.

Mocht bovenstaande niet werken, kun je eens gewone voeding mengen met forte voeding want dan is hij wellicht erg hongerig.

Ik zeg niet dat een nachtvoeding raar is op deze leeftijd. Maar 6 flessen waarbij je over de 30 heen gaat is te veel en daar zijn nog andere oplossingen voor die gezonder zijn voor je kind.
    Ik zou dus eerst nagaan of er een voeding uit kan zonder dat hij honger heeft en als dat niet werkt, forte voeding bijgeven.

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Bv mag ook onbeperkt, structureel te veel flesvoeding niet.

Deel Deze Pagina