Starten met bijvoeding, meteen iedere dag?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Micera, Aug 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Binnenkort wil ik starten met bijvoeding, nu drinkt hij alleen nog borstvoeding. Met borstvoeding ga ik door, dus het gaat echt om "het leren proeven" van nieuwe smaken.

Ik wil binnen met gekookte, makkelijk verteerbare, groente zoals courgette. Ik verwacht dat hij geen grote hoeveelheden zal gaan eten, maar op deze manier leert hij wel nieuwe smaken kennen.

Mijn vraag is: hoe gaat het opbouwen van bijvoeding in zn werk? Is het meteen iedere dag een groentehapje van de gekookte groente? En zo ja, is het dan verstandig dit mee te geven aan de opvang? Of is het in het begin voldoende om dit alleen in het weekend te doen?

Vanaf welke leeftijd zou een kindje dat enkel borstvoeding krijgt, iedere dag toe zijn aan een groente/fruit-hap?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Beste Micera,

Wat spannend dat je gaat starten met de eerste hapjes! Goed dat je met groente gaat starten, wanneer je namelijk start met groente staat je kindje meer open voor de smaak er van en waardeert hij de groente meer als hij ouder is. Het is aan te raden om de eerste 2 weken alleen groente te geven en pas na 2 weken eventueel te starten met een fruithapje.

Je mag iedere dag een groentehapje geven, tussen de 4-6 maanden zijn de hapjes echt puur bedoeld als oefenhapjes, een paar hapjes is daarom al voldoende. Het is belangrijk dat de groentehapjes dan niet in plaats van een borstvoeding worden gegeven. Qua voedingsstoffen heeft je kindje de hapjes pas nodig vanaf 6 maanden naast de borstvoeding, wanneer je kindje nog geen 6 maanden is, is het niet nodig iedere dag een hapje te geven, prima om dit alleen in het weekend te doen of een keer een dag over te slaan.

Heel veel succes en plezier met het geven van de hapjes!

Groetjes,

Ruby- Nutricia voor jou

Share This Page