Hallo, Mijn dochtertje is 2 maanden oud en krijgt flesvoeding (nutrilon). Bij bijna elke voeding spuugt ze alleen alles dus uit en ze komt daardoor haast niet aan. Ze ziet ook magertjes. Ik heb het advies gekregen van het CB om nutriton te gebruiken tegen het spugen. Ik heb alleen gelezen dat er bijna geen voedingswaarde zit in nutriton. Daarom vraag ik mij dus af om in plaats van nutriton 1 of 2 extra schepjes nutrilon toe te voegen om het te verdikken. Is dit misschien een idee? Dan komt ze ook nog beetje meer aan. Wat denken jullie?
Hai! Ik heb geen ervaring met een spugend kindje, maar ik zou als ik jou was de nutriton gebruiken ipv meer voeding toevoegen. Op het moment dat ze haar voeding wel binnenhoudt, zul je vast zien dat ze meer gaat groeien. Het gevaar zit m ,denk ik, in het aantal schepjes voeding die je dochtertje mag per dag (30 volgens mij). het mag niet meer zijn ivm overbelasting voor de niertjes. Ik heb zelf een zoontje van 2 1/2 maand die door zijn pepti (nutrilon) voeding ook nutriton krijgt, omdat hij anders na 3 uur weer honger heeft, en als ik dat aanhou ik op 8 flessen zit van 165 voeding (das veels te veel)..Nu komt hij met 3 schepjes zo om de 4 uur.. Succes iig! Groetjes Miekje
Ik zou ook voor de nutriton gaan. Als het daarmee binnen blijft, krijgt ze de goede hoeveelheden melk &voedingsstoffen binnen. Ik vraag me ook af of meer voeding echt wel goed verdikt. Nutriton maakt het echt dik en blijft dat ook in de maag. Je zou ook nog kunnen kijken naar de speciale nutrilon variant voor spugende kindjes, daar zit de nutriton al in.. Veel succes