Hoi, Mijn dochter is 5 weken en geeft al vanaf het begin mondjes terug. Niet erg, maar ze spuugt het niet uit, maar slikt het weer door. De afgelopen 2 weken zagen wij dat ze daar steeds meer last van kreeg. Ze begon te huilen zodra er iets naar boven kwam. Het cb adviseerde ons om nutriton toe te voegen aan de flesvoeding. Dit zijn we sinds zaterdagavond gaan proberen. Echter merken we dat ze sinds gisteravond krampjes heeft. Nu weet ik dat dat een bijverschijnsel kan zijn. Ik vraag me echter af, hoe lang gaat dit duren? Is dit een kwestie van een paar dagen wennen? Of kan dit nog een hele tijd duren? Ik vraag me dan namelijk af of dit wel de beste keus is..... ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
niet geven , hier was het een ramp, tot krijsen op de fles toe. als je wil indikken gebruik dan gelilact. dit geeft geen krampen. en werkt hier supper succes
Hier wekt nutriton prima, krampjes waren met een paar dagen over. Ook heb ik er infacol bijgegeven al vraag ik mij af of dat nou echt helpt, buiten het feit dat ze er flink van gaat winden.
Mijn meisje krijgt sinds 2 weken ook nutriton. Ze heeft er geen krmpen van, maar wel flink in de dunne en ze spuugt nog steeds alleen komt het dikker terug. Ik ben er weer mee gestopt
Ik doe op 150/5 twee en een half schepje ongeveer, ik heb een difrax fles, ik begin met de s speen en als ze moe wordt een m speen, dan doet ze netjes 20 min over de fles.
Wij gebruiken ook nutriton op advies van de kinderarts (reflux), hun advies is 1 schepje per 100 ml. Maar ik zou met minder beginnen hoor, wij zijn begonnen met 1 schepje op een fles van 180+6. Geen last van krampjes of iets eigenlijk. Wij gebruiken de difrax M speen.
Wij gebruiken nutriton ook.. omdat het nu beter gaat, gaan we erbijna mee het stoppen.. wij deden op een fles van 150 maar 1schepje nutriton erbij, en met de fles van 180 kreeg hij ook maar 1schepje erbij. wij gebruiken avent flessen met de speen2 en werkt prima bij ons.. over krampjes weet ik niks van, onze zoon heeft daar geen last van gehad namelijk, iig niet van nutriton..
Ook wij hebben nutriton gebruikt, ivm met reflux, op aan rade van de kinderarts. Helaas kreeg ons meisje juist erge opstopping, dus moesten we van de kinderarts daarnaast weer forlax(lactose voor baby's) gaan gebruiken. werd er gek van, zodra het kon zijn we met de nutriton gestopt. Ondertussen is ze 11 maanden en gaat het super! (lang leve vast voedsel)
wanneer merk je dan dat je kan stoppen met de nutriton? Zo lang je dat gebruikt komt het niet naar boven, maar dan weet je toch ook niet of het zonder kan? Misschien heel dom van mij hoor.
Geef ook op aanraden van de kinderarts nutriton. Ben begonnen net 1 schep op 100 ml, maar ben nu 4 mnd later weer aan her afbouwen. Ze krijgt nu minder dan een schepje op 180 ml Tegen de krampje kreeg ze infacol. Werkte perfect
ivm verborgen reflux doen wij ook Nutriton door de melk...op 150/5 ongeveer 2,5 schepje. Gaat hier prima! krampjes niet veel last van gehad
Positief over nutriton! Ik moest het wel erg indikken en speen m van difrax gebruiken. Ik ben pas een maand of 2 geleden gestopt met nutriton. Eens afgebouwd en eens zonder geprobeerd. Eerst ging het niet zo, maar nu gaat het heel goed. Hij spuugt bijna nooit meer!
Bij Stan gaf de nutriton veel bijwerkingen. Hevige diarree en continu poepen, en krampjes. Na het stoppen van de nutriton werd hij weer rustiger.
Werkt hier prima, op een fles van 180/6 2 flinke schepjes erdoor. Soms doe ik wel ns wat minder om uit te proberen, maar dan spuugt ie weer heel veel. En ik gebruik de Avent speen nr 2. En geen last van bijwerkingen, misschien wat dunnere poep, maar dat heb ik liever dan die harde keutels waar ie veel moeite voor moet doen
Oh bah, weg ermee! Mijn mannetje kreeg er vreselijk diarree van. Het water schuimde zijn billen uit. Ik ben er na 5 dagen mee opgehouden, ik zag het niet veranderen. Wat betreft de voeding heb ik op aanraden van de huisarts nu enfamil ar voeding. Op recept te verkrijgen bij de apotheek. En er komt niks meer terug. Helemaal tevreden. Succes!