Te snel / gulzig drinken --> welke fles/speen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Peeter, Oct 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peeter

Peeter Actief lid

Jun 26, 2010
    115
    0
    0
    Hallo Dames,

Mijn kleine man is nu bijna 5 weken oud en woog afgelopen dinsdag bijna 3800 gram. Op advies van het cb ben ik opgehoogd naar 5 x 120+4 + 1 x 90+3. Het probleem is alleen dat hij dit veel te snel drinkt. Binnen tien minuten maakt hij de fles soldaat.
    Ik gebruikte eerste de flessen van avant, maar het CB vond dat hij te snel dronk en adviseerde mij om de difrax flessen te gebruiken. Hier drinkt hij echter net zo snel, misschien nog wel sneller mee.
    Hebben jullie tips voor mij, welke fles/speen etc. hij het beste kan gebruiken?
    Je merkt dat hij er echt last van heeft dat het zo snel gaat, want het komt er ook heel snel weer uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier had ik hetzelfde probleem. Ook de Difrax fles aangeraden heb je ook de S speen? Je schijnt ook nog een dental speen te hebben, die is mij toen ook aangeraden, alleen ons Etos filiaal verkocht ze niet dus ik heb er zelf geen ervaring mee.
    Heb je ook al een andere houding geprobeerd? Dus je kindje iets meer rechtop houden en de fles wat meer horizontaal?

3. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    ik heb de eerste maanden de medela calma fles gebruikt. Die is te koop bij onder andere de prenatal.
    Die werkte bij mijn dochter goed, die dronk de fles vaak met 5 minuten leeg zowel met de avent en de difrax, en met de calma fles ging dat een stuk beter.
    Ik heb de fles tot ongeveer 3-4 maanden gebruikt en daarna weer overgegaan op de difrax.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Je hebt inderdaad de dental speen van Difrax. Ook zijn er spenen waar je zelf een gaatje in kan prikken zodat je zelf kan bepalen hoe groot die is.
    Verder zou je korte pauzes kunnen inlassen. Mijn dochter dronk ook enorm snel. Ons CB zei dat zolang ze tevreden was die 10 minuten niet zo'n probleem waren. Maar tevreden was ze niet echt. Ze kreeg er krampjes van, de helft van de fles gulpte haar nekje in en heel vaak kwam het er in een grote straal weer uit. Wij hebben een heel arsenaal aan spenen en flessen aangeschaft, helaas werd het met niks beter. Toen naar het, voor ons, uiterste middel gegrepen; Nutriton. Sindsdien gaat het heel goed!

5. Peeter

Peeter Actief lid

Jun 26, 2010
    115
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad de s-speen van difrax. Maar inmiddels ben ik weer terug gegaan naar de avent fles, want de difrax ging echt niet. Hij ging echt heel veel spugen. De aventfles gaat weer wat beter, maar hij drinkt nog steeds erg snel. De andere houding ga ik zeker proberen.
    Mocht het niet lukken ook zeker die andere fles.

Bedankt voor de tips!

6. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    hier hadden we hetzelfde probleem. Maar met 2 schepjes nutriton werd de voeding wat dikker en deed ze er iets langer over. Verder, onze dochter bleef een snelle drinker, maar goed, ze had er geen last van, als jouw kleine er ook geen last van heeft, lijkt het me verder ook geen probleem.

7. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    De dr brown fles met een fase 1 speen drinkt heel langzaam.Als mijn zoontje moe is valt hij zelfs in slaap tijdens het drinken, duurt dan zo 20 minuten, dus ik gebruik m vooral overdag, dan doet ie er zo'n 18 minuten over (met difrax ongeveer 12)

8. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier hetzelfde probleem gehad, met een nog snellere drinker ( deed precies 4 minuten over 1 fles :$ )
    ik gebruikte toen de S speen, en heb deze vervangen voor een dental speen ( de dental speen van difrax is alleen bij geen een drogist te koop, maar de dental speen van kruidvat eigen merk passen heel goed op de difrax fles )
    met de dental speen deed hij er netjes 15-20 min. over

9. misa

misa Niet meer actief

Je hebt van Dr browns een prematuur speen (preemie). Volgens mij alleen online te koop.
    Ook kun je spenen krijgen (even mailen met difrax) zonder gaatje, zodat je er zelf wat in kunt prikken. Maar of dat werkt...?

Wij zijn de voeding in gaan dikken met nutriton en dat werkte pas echt!

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Voeding indikken met nutriton... Fles Avent met speen nr 2, werkt hier al een hele tijd perfect!

11. Peeter

Peeter Actief lid

Jun 26, 2010
    115
    0
    0
    Fijn om zoveel tips te krijgen! Nogmaals bedankt!

12. LoisJaya

LoisJaya Lid

Sep 25, 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe herkenbaar!
    Hier een mannetje van 7 weken die de difrax fles met s speen in 5 minuten op had (en vervolgens weer uitspuugde).
    Heb eerst nutriron geprobeerd, maar daar kreeg ie heel erg diarree van.
    Heb nu Dr. Brown flesjes en meneer doet heerlijk 15 minuten over een flesje! Ik zou dus voor de Dr. Brown flesjes gaan. Ik heb de smalle.
    Succes!

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb de difrax fles en mijn zoontje dronk 200cc in 8 minuten weg met de S speen. Dit deed hij met alle andere flessen ook avent bibi dr brown etc etc.

Ik heb nu via de difrax website de dentalspeen maat S gekocht en hij doet zowaar 20 minuten over zijn fles ik wist niet wat me over kwam! Kan hem zelfs tussendoor laten boeren zonder dat hij helemaal overstuur raakt :D

Share This Page