Hoi, Ik had deze vraag ook al in een andere topic geplaatst en ik kreeg de tip om deze hier te stellen! Ik ben sinds 2 dagen begonnen met rijstebloem. Ik geef 2 schepjes bij de fles rond 14.30 uur. Ik heb voor dit tijdstip gekozen omdat mij dochtertje vaker om de 3 uur komt en zo wil ik het een beetje rekken tot de fles van 18.30 uur. Daarna gaat ze meestal meteen weer naar bed. Gisteren haar voor de eerste keer niet gewekt voor de voeding van 23.00 uur en ze heeft keurig doorgeslapen tot 6.40 uur * kan het zijn dat ze zurige dunnere ontlasting krijgt van rijstebloem? * op welk tjdstip zou ik het beste met fruit of groente kunnen beginnen? * beginnen jullie eerst met fruit of met groente en welke fles laten jullie weg of is dit extra? * schema op dit moment: 6.30 wakker 7.00 fles (180 water+6 schepjes) 8.00 slapen 10.00 wakker 10.30 fles 12.00 slapen 14.00 wakker 14.30 fles met rijstebloem 16.30 slapen 18.00 wakker 18.30 fles en 19.00 slapen tot volgende ochtend * Mijn dochtertje is een drifige drinker en eentje met weinig geduld Nu vraag ik me af hoe ik het beste kan gaan bijvoeden als ze zo weinig geduld heeft? Lijkt me niet gezellig met een lepeltje met worteltjes: wel leuk voor de foto En mijn dochtertje slaapt super veel. In de ochtend na een nacht van bijna 12 uur wil ze na 1 uur alweer naar bed en overdag is ze uiterlijk 1,5 uur wakker. Prima hoor, maar ik vergis me vaak in haar vermoeidheidssignalen. Ze huilt als ze moe is maar ik dacht dat dit het allerlaatste signaal is. Eerder zie ik het echt niet, iemand tips? Wat een vragen zeg, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen! Groetjes trotse mama van meisje van 18 weken
Met fruit en groenten starten zou ik 1 voor 1 doen. Eerst met groenten bijvoorbeeld (veel vinden dit de voorkeur hebben omdat fruit zoeter is en de groenten dan misschien minder goed gaan). Je probeert 1 soort en dat een dag of drie om te zien dat ze geen allergische reacties vertoont. Dit breid je langzaam uit. En zo ook met het fruit. In het begin vond ik een potje makkelijk omdat het echt een paar hapjes waren. Later toen de hoeveelheden groter werden ben ik het zelf met een staafmixer gaan doen. Een fles vervalt pas als de fruit en de groenten goed gaan, bij mij was dat pas met 5,5 maand geloof ik. Nu is het ook echt nog bijvoeding en dus extra. Ik zal het fruit en de groenten introduceren op de tijden dat het meest handig en logisch is. Voor mij was dat fruit in de ochtend tussen 2 flessen in en groenten rond het avond uur. Hier wil je uiteindelijk ook naar toe? Als ze niet te hongerig is op dat moment dan zal het wel lukken met een lepeltje? De rijstebloem zou ik dan in de laatste fles doen. Misschien slaapt ze er langer van door en start jouw schema later en kom je dan ook voor de laatste fles beter uit. De zure ontlasting door de rijstebloem heb ik geloof ik nooit opgemerkt? Wb vermoeidheidssignalen: misschien wrijft ze weleens in haar oogjes? Gaapt ze? Wordt ze stiller of juist veel drukker? Wordt ze meer geprikkeld, en jengelig? Succes ermee!
Je mag een onderwerp maar 1 keer plaatsen. Deze zal dus wel gesloten worden. Als je een vraag hebt over het eten van je kindje is het beter dat je hem gelijk onder "voeding" zet.