Sinds dat mijn dochter 3 maanden is gebruik ik Nutriton. Ik heb dit maanden in een papje gegeven voor en na de BV (ja ja, 7 keer per dag), en inmiddels krijgt ze dit door haar fles heen. Nu zijn we sinds een paar maanden al langzaam aan het afbouwen. Op het hoogtepunt had ze 3,5 schep per voeding (BV), en inmiddels zaten we op 1 schepje per fles (120 of 150 cc, 3 keer per dag). Dus echt een overwinning al! Nu was toevallig van de week het pak op, dus ik dacht in mijn goede bui, waarom proberen we het niet eens zonder! Gisteren dus geen Nutriton meer in haar flesjes gedaan, maar ze was in een mopperige bui. 's Avonds druk geweest en om half 9 lag ze er pas in, en het duurde erg lang doordat ze sliep. Ik gaf het weer de schuld, en onze drukke avond. Tot ik me bedacht dat ze dus flesjes zonder Nutriton had gehad! Vanavond even opgelet (was er overdag niet), maar vanavond weer huilerig, pas na 1,5 uur mopperen en huilen viel ze in slaap... Nu zijn er meerdere gekke dingen natuurlijk: papa een poosje weg, vandaag mama weer weg, het warme weer, én geen Nutriton. Maar aan de andere kant, ze was net wel erg aan het boeren en slikken, en had op een gegeven moment de hik. Zou dit echt van dat ene schepje Nutriton in het flesje kunnen komen??
Ehm, alleen even vragen waarom je nutriton gaf, voor het spugen of om langer een vol buikje te hebben?
Ik ben niet bekend met Nutriton, maar het antwoord op je vraag is alleen te beantwoorden wanneer je het test. Eigenlijk zou je nu weer eens een fles moeten geven met toch dat ene schepje en kijken of dat het verschil maakt. Het zou ook heel goed kunnen liggen aan de veranderingen om haar heen. Dat alles net even anders gaat dan anders en daarbij het warme weer. Zeg het maar. Op deze manier is het echt natte vinger werk en gissen. Hoop dat je meisje gauw weer helemaal in haar doen is! Voor haar en jou wel zo fijn!
Kiddie, Nurtriton heeft niks met een voller gevoel te maken, dat is rijstebloem. Gentle: geef je tegenwoordig bv of kv uit die flesjes? A;s je kv geeft, zou ik proberen om de voeding tegen het spugen te geven (Nutrilon Omneo, of Friso Comfort). Deze zijn veel dikker dan standaard voeding en al verrijkt met nutriton. Dan zit je niet meer te klooien met die schepjes e.d. En het boeren en hikken kan inderdaad een teken zijn dat ze weer last heeft van lucht en terugkomen van de voeding. Maar je zou het voor alle zekerheid nog een keer kunnen testen op een rustige, doodnormale dag als het wat kouder is dan nu.
Bedankt meiden! Ik gaf inderdaad Nutriton tegen het spugen. Ze spuugt de laatste dagen eigenlijk niet méér dan eerder, maar dus wel zo huilen 's avonds... Ik zie geen tandjes, ze heeft geen koorts, maar door dat boeren en hikken dacht ik hieraan! Adi, die comfort voeding wilden we liever niet, omdat je daar dan zo lastig weer vanaf komt. Die Nutriton kunnen we zelf op- en afbouwen. Ik geef nu KV in het flesje, geen BV meer. Weet jij trouwens hoeveel Nutriton er in die Comfort voeding zit, per 100 cc? Als daar precies zoveel in zit als wat ze nu ook krijgt, is het misschien toch niet zo'n gek idee om dat nog een poosje te geven, tot ze gewone melk mag hebben...
Het verdikt de voeding erg, daarom heb ik het gebruikt tegen spugen. Het is dan zwaarder op de maag als BV lijkt me vandaar nmijn vraag naar de reden. Ik hoefde nl maar 1 schepje te doen, het klonk zo veel zoals gentle het deed
Gentle, ik heb net even gekeken maar JBPM wordt niet apart vermeld op de ingrediëntenlijst, die is dan opgesplitst denk ik. Toen ik BV gaf kreeg Melisa 1 schepje Nutriton door 120cc BV. Toen we op KV overstapten ging zij over op Nutrilon Omneo, en deze was ongeveer even dik. Geen idee of je er iets aan hebt, het zou fijner zijn om te weten hoeveel er precies in zit natuurlijk. Kiddie, ik snap het nu