Beste voedingsdeskundige, Onze dochter krijgt koemelkvrije voeding (Neocate ivm verdenking koemelkallergie) icm Nutriton voor haar Reflux. Deze Nutriton krijgt ze al vanaf de eerste week, omdat ze heel gulzig dronk. Na een paar weken begon ze last te krijgen van Reflux. Ze blijft echter, ondanks de koemelkvrije voeding, bultjes in haar gezicht houden en erg onrustig. Nu hadden we op aanraden van een kennis Johannisbroodpitmeel bij de reformzaak gehaald, omdat hier geen andere toevoegingen inzitten. Dit heb ik 1 dag geprobeerd...en ze ging helemaal door het lint, ze heeft de hele boel bij elkaar gekrijst en niet geslapen. Dus weer gewone Nutriton gehaald en nu zie ik dat daar maar 30% johannesbroodpitmeel in zit. Ze was inderdaad weer iets rustiger. De kinderarts raadde ons gisteren aan om op te hogen naar 2 scheppen per fles, omdat haar reflux nog niet beter wordt, maar nu heeft ze vandaag nog meer bultjes dan gisteren...en de onrust neemt weer toe. Mijn vriend is allergisch voor pinda's, net als de zoon van zijn zus. Johannesbroodpitmeel is afkomstig van een peulvrucht en pinda's zijn ook peulvruchten. Is het mogelijk dat onze dochter allergisch is hiervoor? Met vriendelijke groet, Meijke
Hallo, In johannesbroodpitmeel zitten geen allergenen en kan daarom eigenlijk geen allergie veroorzaken. Wanneer je overstapt op Neocate kan het tot 4 weken duren voordat de huid rustiger wordt. Groetjes, Petra Edit: Een alerte bezoeker van Zwangerschapspagina.nl liet ons weten dat johannesbroodpitmeel wel eiwitten bevat waar je kindje allergisch op kan reageren.
We gebruiken al sinds 22 juni de Neocate, dus dat kan het niet meer zijn. We kijken het wel even aan, toch bedankt voor je reactie
Mochten we besluiten te stoppen met Nutriton, kan dit dan in 1x? Ze krijgt het al sinds de kraamweek, dus ben ik bang dat ze last van haar darmen krijgt als we het niet meer geven. Het is dus wat ze al 4 maanden gewend is. Is dit iets wat rustig afgebouwd dient te worden?
Hallo, Je kunt inderdaad de Nutriton het beste rustig afbouwen. De darmpjes zijn gewend aan deze vezel en kunnen reageren (krampjes) wanneer het niet meer in de voeding zit. Groetjes, Petra