uitslag van fruit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door blike1987, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hallo,

Sinds een tijdje ben ik mijn zoontje fruit en groentehapjes aan het geven.
    Nu wist ik al dat hij van bepaalde kant- en klare fruithapjes uitslag op zijn gezicht kreeg, vooral op zijn slapen.
    Ik ben toen direct over gestapt op geraspt, vers fruit en dit ging eigenlijk heel goed. Nu gaf ik hem vanmorgen een geraspte appel en hij kreeg direct weer erge uitslag. Gek, want hij heeft (hetzelfde merk) appel al eerder gehad en toen was er niets aan de hand.
    Direct gestopt met het fruithapje en binnen vijf minuten was de uitslag weer verdwenen.

Wat moet ik hier nu mee?
    Hij lijkt er verder geen last van te hebben maar het zit me toch niet lekker.

Hier een foto van hoe de uitslag eruit ziet:
    Bekijk bijlage 230107

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer je het idee hebt (en daar lijkt het op) dat je zoontje reageert op de appel kan je hier ook even mee wachten. Wanneer de klachten verdwenen zijn kun je met een ander voedingsmiddel beginnen en later (bv. 2 weken) nog eens de appel proberen en kijken hoe het gaat. Het kan zijn dat je zoontje hier wat gevoeliger op reageert. Gelukkig lijkt hij er zelf verder geen last van te hebben. Je kunt voor de zekerheid ook altijd even overleggen met het cb.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina