nutriton

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bar, May 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    moet nutriton gelijk werken tegen het spugen?
    want ik geef het nu 2 dagen aan daisy, maar ze blijft spugen. het is wel iets minder geworden maar niet veel...

2. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

Dec 11, 2006
    504
    0
    0
    Ik weet eigenlijk niet of het gelijk zou moeten werken, ik denk dat dat per kind verschillend is. Alyssa spuugt ook nog steeds, en dat terwijl ik al iets van 2 maanden lang 4 schepjes door de voeding doe. Het is wel iets minder geworden, en soms gaat het zelfs een paar dagen goed, maar dan ineens komen de golven weer....

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ja, het moet gelijk werken. Het maakt de voeding dikker waardoor het lastiger terugkomt. Het is geen geneesmiddel wat het langzaam aan beter maakt.
    spugen gaat vanaf een maand of 4, 5 steeds minder worden, omdat het voedsel vaster wordt en ze vaak ook pap krijgen dan.

na het eten wat rechtop houden wil ook wel iets helpen

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve spuugt ook nog steeds teveel aan melk uit.
    Wat ze mij op t CB vertelde was dat kindjes melk terug geven als ze te vol zitten.
    Ik heb nutriton nooit gebruikt maar dat het al minder is is goed toch? :)
    Wat eruit komt zal denk ik dan een teveel aan melk zijn

5. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ja ze geven terug wat ze te veel hebben, maar daisy blijft spugen.. zelfs als ze 4 uur geleden voeding heeft gehad en wakker is voor de volgende voeding.
    ik heb 10 spuugdoekjes op een dag nodig en soms nog wel veel meer.. ik zit elke dag onder de golven melk..
    dat ze een beetje spugen dat snap ik.. maar zoveel..:(

6. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Bar: Ik herken het heel erg. Koen spuugde ook zo veel en kreeg al op zijn 2e dag nutriton. Zonder nutriton was het echt superveel spuug en met nutriton veel spuug zeg maar. Hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Koen krijgt nu een hele tijd 180 cc + 6 schepjes + 3 schepjes nutriton en nu sinds 1 a 2 weken wordt het spugen stukken minder. Maar die golven eruit.... tja... ik ben er aan gaan wennen.... gewoon altijd slabber om en spuugdoek bij de hand... Succes!

7. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Oja: houd wel in de gaten of ze genoeg blijft plassen en genoeg aankomt. Ik heb op het CB in het begin ook aangegeven dat Koen zo veel spuugde maar hij groeide verder prima dus daarom werd er verder ook geen speciale aandacht aan gegeven.

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    had ik ook. Ik ben vrij snel overgestapt op de hydrofiele doeken in plaats van spuugdoeken, want die zaten zo vol.
    En spugen terwijl ik met de nieuwe fles in de aanslag zat, terwijl je zou denken dat het dan verteerd zou zijn....
    wel had ik op enig moment dat ik dacht dat ze de ochtendvoeding (bv) het best vasthield, de rest kwam veel terug.

Ze groeide steeds goed, dus dat was niet erg, maar op enig moment dacht ik dat ze er zelf last van begon te krijgen, het rook toen ook vrij zurig. Toen zijn we verewzen naar een kinderarts en die kon niks vinden.
    Zoals ik al zei, bij 4 - 5 maanden werd het duidelijk minder en op een gegeven moment (volgens mij rond de 7 maanden) was het echt op.

Als je denkt dat het zeer doet, of heel zurig ruikt kun je gewoon naar je ha, die verwijst je wel door.

Hoeveel nutriton doe je eigenlijk? Wij zijn begonnen met nutriton na de 2e keer cb, dus dat is...met 2 maand of zo? En toen deed ik 5 scheppen in

9. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    hier helpt het ook niet altijd.

met Lars zijn we toen ook bij een kinderarts geweest. Het rook zuur en daardoor kreeg hij een drankje dat zijn slokdarm beschermde tegen het zuur.
    Verder kwam hij goed aan dus werd er niets aan gedaan. Pa met 10 maanden! is het spuugen gestopt. Ook hier kwam het in golven.

Zolang ze aankomen is er ook niets aan de hand, hte is vervelend voor jezelf maar zoalng je kindje er geen last van heeft doen ze niks.

10. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    kan het misschien liggen aan dat ik bv geef en dat dat dunner is dan gewone fv? zal het misschien helpen als ik langzaam ga overstappen op fv?
    het is ook vaak zuur en dik.. maar die golven zijn meestal niet zuur.. maar wat daarna komt wel..
    ja ik heb ook altijd een hydro bij de hand met voeden want anders zit alles er onder..
    ik heb het op cb gezegd en ze komt ook gewoon goed aan.. maar ze zeiden als nutriton niet werkt moet je naar de dokter..

11. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    nee hoor dat kan geen golven van verschil uitmaken. Mijn eerste heeft bv gehad en daar kwam het echt in golven uit tot de muur omhoog en Niels krijgt fv en die spuugde ook enorm.

Het is nooit verkeerd om naar de dokter te gaan en alles eens goed te laten nakijken. Lars had een verborgen reflux, maar omdat hij aankwam deden ze dus niets op dat drankje na. De onderzoeken naar reflux zijn ook niet echt prettig en een reflux verhelpen is een operatie dus vandaar dat ze zo voorzichtig zijn.

Weet je het is voor jezelf enorm lastig omdat je altijd zuur ruikt en je 20 keer per dag kan omkleden maar uiteindelijk gaat het over. Bij Lars duurde het wel heel lang maar dat hoeft niet bij iedereen te zijn.

ps ik lees dat je erg onzeker bent over bv, ook in je andere topics. Meis als je zo twijfelt of redenen zoekt om te stoppen dan moet je je niet schuldig voelen hoor en doen waar je je goed bij voelt.

12. Ik ben friso comfort gaan gebruiken en na een tijdje was het spugen weg,
    nu komt er alleen nog wat uit als hij bv in de box ligt op zijn buik, maar ook niet altijd,

Verder geeft hij hooguit 1 keer in de 3 agen ofzo een mondje terug, maar geen golven,
    ik heb eentijd gekend dat ik iedere voeding andere kleren bij hem aan kon doen pfff...
    das gelukkig voorbij,

ik heb nooit nutriton gebruikt

13. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ja als het zo blijft aanhouden ga ik wel eventjes langs de dokter..

het is niet zo dat ik redenen zoek om te stoppen met bv, want het loopt erg goed en ze doet het er echt goed op. Maar ik ga straks weer werken( als het goed is) en ik vind het kolven echt vreselijk.. Ik ga ook 3 dagen werken en eerlijk gezegd vind ik het kolven erg veel gedoe..
    dus ik zit erover te denken om als ik straks weer ga werken dat ik deels bv geef en deels fles.. want ik vind het zonde om helemaal te stoppen omdat het zo goed loopt...

en soms vraag ik me af of ze wel voldoende heeft aan de bv. want ze heeft vaak snel weer honger erna. terwijl ze nog vanalles uitspuugt

14. miss anita

miss anita Bekend lid

Jan 22, 2006
    796
    0
    0
    ja ik ben ook overgestapt naar friso comfort
    is gelijk een stuk beter met spugen. ze houdt nu tenminste de kleren aardig schoon!

kuzz

15. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Dat ze honger heeft vrij snel komt volgens mij omdat ze veel spuugt en haar maagje dus weer snel leger is.
    Als er veel voeding weer uit komt dan valt er weinig te verteren voor haar maagje uiteraard.
    Als je het te snel achter elkaar vindt om voeding te geven zou je bijvoorbeeld lauw gekookt water in ene flesje doen en ze dat laten opdrinken.
    Die tip kreeg in van het CB omdat Lieve toen ze kleiner was ook snel honger had weer.
    Lauw gekookt water in een flesje was een goede overbrugging tot de volgende voeding.

16. Bij mij was het zo dat hij vrij snel kwam, maar dat het niet door de honger kwam/ het maagje leeg was ivm spugen, hij wou gewoon iets drinken omdat hij het zuur had, en als men wat drinkt dan verdund het de smaak zeg maar... en dat vind men prettiger, gevolg maagje heeft zich niet goed kunnen leegmaken en verteren en krijgt weer eten naar binnen, en daardoor weer spugen, zuur enz...

ik kreeg toen idd als tip om hem eerst wat lauw water te geven desnoods hoeveelheid van het fles wat je geeft, en het daardoor te rekken naar de volgende voeding, hierdor kunnen ze toch de smaak verdunnen en dan spugen ze het water ook nog welles uit, maar het zure gaat dan ook weg, en het maagje heeft nog ff de tijd en rust om te verteren enz...

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ik heb na 7 weken (toen zat ze op 5 voedingen) iedere week 1 dagvoeding laten vervallen, vervangen met de fles. Toen ik in week 11 weer ging werken deed ik dus borst - fles -fles - borst -borst. Werkte prima, geen gekolf, want dat zag ik toch echt niet zitten! De eerste bv was tegen 6:30, de eerstvolgende die ik gaf was rond 18:30.
    Ik moet wel zeggen dat ze toen ook al doorsliep, dus mijn borsten waren wel gewend aan een lange tijd niets doen zal ik maar zeggen. Het is mij echt prima bevallen zo. Vooral in het begin dat je weer werkt vond ik het prettig om nog veel zelf te voeden, je voelt je als mama dan wel weer belangrijk. Ik ben volledig gestopt met bv toen ze 5 maand was, toen was ik er wel klaar mee.

het gebeurt maar zelden hoor, dat ze niet genoeg hebben aan bv. Voel je niet te snel onzeker, is meestal nergens voor nodig.

18. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ja daisy slaapt ook al van 10 uur savonds tot 6 uur smorgens ongeveer door elke nacht dus ik ben er ook wel aan gewend dat er lange tijd niet gedronken word..
    zoals jij het hier beschrijft zo wil ik het inderdaad ook gaan doen..
    ik heb maandag een gesprek en waarschijnlijk hoor ik dat of ik ben aangenomen of niet en wanneer ik eventueel kan gaan beginnen.. en zodra ik dat weet weet ik wat ik met de voeding moet gaan doen..

het nadeel vind ik wel is dat je haar niet zso veel voeding kan geven als ze wilt.. dat is het gemak van bv, als ze komt krijgt ze.. want fles mogen ze volgens mij niet veel van. iets van 5 of 6 op een dag... daisy drinkt nu gemiddeld om de 3 a 4 uur..

19. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ja daisy slaapt ook al van 10 uur savonds tot 6 uur smorgens ongeveer door elke nacht dus ik ben er ook wel aan gewend dat er lange tijd niet gedronken word..
    zoals jij het hier beschrijft zo wil ik het inderdaad ook gaan doen..
    ik heb maandag een gesprek en waarschijnlijk hoor ik dat of ik ben aangenomen of niet en wanneer ik eventueel kan gaan beginnen.. en zodra ik dat weet weet ik wat ik met de voeding moet gaan doen..

het nadeel vind ik wel is dat je haar niet zso veel voeding kan geven als ze wilt.. dat is het gemak van bv, als ze komt krijgt ze.. want fles mogen ze volgens mij niet veel van. iets van 5 of 6 op een dag... daisy drinkt nu gemiddeld om de 3 a 4 uur..

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    klopt ja, bv kun je in principe niet te veel geven en met flessen is het erg zoeken. Vond ik ook een nadeel toen ik ging afbouwen, want ze mocht maar 200cc in een fles maar ze had 250 cc nodig.....maar dat was toch niet de bedoeling geloof ik....gelukkig was ze snel gewend.

Share This Page