Hai hai, Wanneer mag je kleintje in een slaapzakje? Ik had namelijk gehoord als ze pas 3 maanden zijn. Onze kleine meid is pas 7 weken, maar ik merk nu dat ze in het bedje vanzelf een beetje omhoog " kruipt " . Dan ligt ze tot boven haar middel boven de dekens uit.
ik gebruikte al vrij snel een slaapzak omdat jayden zo klein was en hij vond al die ruimte maar niks. door de slaapzak sliep hij veel beter en hij ligt er nog steeds in.
volgens mij was dhani een maand ongeveer toen hij in een slaapzak al lag..we hadden echt een klein slaapzakje speciaal voor pasgeboren baby's..Goed opletten alleen dat het slaapzakje niet te groot is..
Ik heb m ook al 2 weken in gebruik, dus vanaf 8 weken. Justin kroop idd ook omhoog. Ik heb n 70 cm slaapzakje aan de onderkant vastgemaakt. Je mag deze wel gebruiken maar alleen als t hoofdje niet door t gat kan glippen zeg maar.. Anders kunnen ze r in stikken.
Er zijn wel kleine slaapzakjes te koop, (bijv. Hema maat 50 t/m 62) Ben ik vrij snel mee begonnen, 't is ook veiliger volgens mij. Let er goed op dat de gaten voor hoofd en armen niet te groot zijn. Omdat het vaak dunne slaapzakjes zijn, gaat er hier nog wel een laken en deken overheen. Succes ermee
ik gebruik nu overdag alleen een slaapzakje, ik heb bij duimeland twee slaapzakjes gekocht die echt heel klein zijn (lange mouwtjes, net als een pyama) en bij hema zijn ze ook heel klein, inderdaad even op de armsgaten letten (desnoods met wat steekjes iets kleiner maken, dat ze er niet met de armpjes door kunnen) vind een slaapzakje een veiliger gevoel dan dekens, bovendien kunnen ze zich niet bloot trappen..
Lucas slaapt nu ander halve week in een slaapzakje ik had er een van 70 cm maar omdat lucas nu 52 cm is heb ik er een bij prenatal gekocht daar hebben ze maatje 50-56 en die pas hem heel goed groetjes jolanda
de gaten van een slaapzakje zijn toch al snel te groot? want mijn armsgaten en het gat voor haar hoofdje is nog vrij groot. ik heb een maatje 70 van de c en a.. het is wel een gevoerde.
Ik ben een slaapzak gaan gebruiken sinds Bob (ongeveer 2 weken geleden) overdwars langs de bovenrand van zijn dekentjes lag. Nog een klein stukje verder draaien en hij had met zijn hoofdje eronder gelegen... Helaas helpt een slaapzak niet echt fantastisch want ik vindt hem nog regelmatig half overdwars en tegen het hoofdeind enzo. Maar het gaat wel beter. Ik heb er 1 die ik een beetje kan instoppen, dat gaat wel iets beter, maar ook dan trappelt hij zich nog los. Na de vakantie ga ik er dus maar instopstroken aanzetten ofzo, zodat ik hem echt goed ´vast´ kan gaan leggen.
Ik weet het niet meer precies, maar al vrij snel omdat Hugo erg beweeglijk was en telkens de lakens van zich af trappelde... ik wist helemaal niet dat er een leeftijd aan gebonden zat... maar als de slaapzak goed past dan kan dat toch geen kwaad..? Gr. Niki
bedankt voor jullie reacties! Ik ben gister gelijk even naar de prenatal gereden om er 1 te halen. (had er wel 1 van de hema, maar die is wat dikker) En zo had mama mooi nog even een excuus om wat extra kleertjes te kopen Ik heb nu de kleinste van de prenatal 50/56 en hij is inderdaad qua armgaten en hoofd wel ietsje aan de grote kant, maar ze kan er nooit door. Ik moet zeggen dat het tot nu toe prima bevalt! PS Fijne moederdag allemaal!
kan iemand een foto maken en deze hier plaatsen van een goed passend slaapzakje? want ik heb hem wel aan bij daisy maar ik ben dus bang na deze verhalen gelezen te hebben dat ie te groot is...
Fayley slaapt ook in een 'te grote slaapzak' al vanaf dat ze een week of 3/4 is. Zak van 70cm, we hebben wel een maat 56 gekocht bij de Hema, maar die is nu te warm. Ze slaapt erin omdat ze zichzelf omhoogwipt zonder slaapzak. Vond haar 's ochtends met het hoofdje tegen de knuffels aan het hoofdeind Die grotere vind ik wel prettig omdat je die in kan stoppen bij het voeteneind Bovendien is het een omhoogkruiper.....