Dag dames, Omdat mijn zoontje een tijdje last had van erg harde keuteltjes-ontlasting, ben ik op aanraden van het CB begonnen met Nutriton. Na 3 flesjes begon mijn mannetje steeds te huilen, ik kreeg hem niet meer getroost. Nu waren wij met moederdag bij mijn schoonouders, en wzas hij daar weer zo verdrietig. Opeens roken wij een vieze poeplucht, en toen wij zijn luier openden had hij een waterige diaree-broek, en zijn rug en kleertjes zaten helemaal vol. Die avond had hij nogmaals zo'n waterdunne broek, dus had ik de couv-afdeling gebeld, en we mochten zondagnacht meteen komen voor onderzoek. Hij was niet uitgedroogd, had geen virus, maar reageerde ontzettend fel op de Nutriton, ben daar ook direct mee gestopt. Daarna heeft hij geen ontlasting meer gehad. Maandagmiddag werden we weer ontslagen uit het ziekenhuis. Mijn vraag is nu: is het normaal of komt het vaker voor dat kindjes te heftig reageren op Nutriton? Ik had op een flesje van 100cc maar 2 afgestreken schepjes gebruikt, en zijn voeding is HA. Liefs, Debby
Ik heb gehoord dat het bij meer kindjes voorkomen dat ze aan de diaree raken. Dit omdat het een verandering is in de voeding. Bij Sam werd haar ontlasting juist de eerste dagen heel brij achtig. Dus echte drollen hihihihi. En nu is ze er aan gewend en is het weer vieze mosterd. Groetjes Daphne
ik gebruik al een paar maanden nutriton voor Ferron, omdat hij zijn flessen zo snel leeg dronk, en de nutriton zou helpen om zijn voeding wat dikker te maken, en zo minder snel de fles leeg had. Hij heeft er eigenlijk helemaal geen last van. Heeft ook nog nooit zo'n dunne luier gehad. Zijn ontlasting is de ene dag wat dikker (echte harde keutels) en de andere dag een brijtje. Niet om ons zorgen over te maken eigenlijk. ik geloof wel dat er achter op het nutriton pak staat dat je deze voeding beter NIET kunt gebruiken bij pre(dys)mature baby's.........
Ik gebruik ook nutriton omdat Elena reflux heeft maar Elena heeft hier ook diaree van.echt 6 keer per dag een hele luier vol en 3 x per dag andere kleertjes Ik gebruikte 2,5 schepjes op 150 ml en geef nu nog maar 1 klein schepje.Haar ontlasting word eindelijk terug wat vaster.Op het cb zeiden ze dat dit door de nutriton kwam die diaree.
Mirthe heeft het ook. Spuugt heel veel, dus op aanraden van cb Nutriton gebruikt. Op het pak staat inderdaad dat het niet voor prematuren is, maar dan bedoelen ze als je kindje ook nog in de premature periode zit, dus nog jonger is dan 37 weken! Na deze periode is je kind niet meer prematuur en kan je gewoon Nutriton gebruiken.... Mirthe heeft nu ook last van dunne ontlasting. Niet elke luier, want de meeste zijn, net als bij Sam, volgepoept met mosterd! Maar zo nu en dan zit er een dunne luier tussen.... Maar het helpt wel tegen het vele spugen....wat een keuze hè, poepen of spugen!