Mijn zoontje van 12 weken is op advies KA begonnen met Nutriton. Haar advies was 3, 5 schep op 180 ml + 6 Nu lijkt hij minder oprispingen te hebben dus dit helpt wel. Maar waar hij voor heen de 5 x 180 weg klokte is het nu drama. De eerste fles van 07.00 uur laat hij ruim 100 ml staan, 11.00 rond de 80 ml, de middag en avond fles maakt hij wel leeg en bij de late laat hij rond de 40 ml staan. Hij begint halverwege de fles te kletsen en te lachen en stopt dan met eten. Als ik dan even wacht en het opnieuw probeer weigert hij. Het is dus niet dat hij pijn o.i.d. tijdens het drinken heeft. Herkent iemand dit die ook Nutriton gebruikt? En zou hij dan nog wel genoeg calorieën binnen krijgen. Hij is met zijn 12 weken 6, 8 kilo (65 cm) dus kan wel wat hebben, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Groetjes, Brenda
Gebruik je nog dezelfde speen? Hoelang deed hij eerst over zijn fles? Het is n7 natuurlijk dikker dus misschien krijgt hij het er niet goed uit..
Ik gebruik de dr dr brown flessen en gebruik nu speen 3 ipv 2. Hij krijgt hem smiddags en savonds ook leeg dus denk niet dat dit het kan zijn. Voorheen dronk hij bijna 15 minuten. Nu heeft hij na 5 a 10 minuten er genoeg van en gaat hij "praten".
Mss is het net te veel van het goede. Hij moet wel meer moeite doen natuurlijk. Misschien iets minder nutriton toevoegen?
Dit is wel grappig, want ik wilde net dezelfde vraag stellen hier op het forum... Bij mij hetzelfde probleem. Ik gebruikte normaal een speentje van 1, en heb dus maar een 2 gepakt. Maar het lijkt niet te helpen. Ik weet ook niet of ik nu een nog groter speentje moet pakken, of dat ik gewoon minder nutriton moet toevoegen?
Ik had de gedachte wanneer het te dik zou zijn zou hij vast wel tegensputteren omdat hij nog meer wil maar het te veel werk is. Maar hij gaat dus spelen en praten. Dus honger heeft hij dan ook gewoon niet meer. Misschien eerder verzadigd door de nutriton? Al vind ik 100 ml laten staan wel echt heel veel, ben ik niet van hem gewend. Om half 11 (half uur eerder) dronk hij hem wel weer leeg. Raadsel!
De arts heeft mij verteld dat het onzin is dat ze sneller verzadigd zijn door Nutriton omdat dit geen voedingswaarde heeft. Dus het zou eigenlijk niet zo moeten zijn dat ze daardoor minder honger hebben. Ik heb wel sinds kort ook Nutramigen AA (ivm vermoedelijk koemelkallergie), dus misschien ligt het ook wel aan de vreemde smaakt dat hij het niet echt wil drinken.
Maar neemt je zoontje genoeg er mee? Mijn zoontje heeft verder geen ander eten dus dat zou bij ons niet opgaan. Hij is verder ook wel tevreden dus denk dat het misschien een fase is, maar vind 230 ml op een dag minder opvallend veel.
Wel herkenbaar. Wij hebben ook maanden Nutriton gebruikt. In eerste instantie deed ik ook 3,5 scheppen op 180 ml. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar 2,5 schep. Wordt het weer iets dunner en zijn kindjes minder snel verzadigd. Doordat het lobbig wordt kreeg mijn dochter eerder een verzadigd gevoel. met 2,5 schep gingen de flessen over het algemeen weer leeg. Succes!!
Laat je kind gewoon eens twee dagen helemaallos, laat hem bepalen hoeveel en wanneer hij drinkt. En kijk of de plasluiers nog nat genoeg zijn. Het kan goed zijn dat hij zich zonder nutriton aan het overdrinken was (200cc is veel voor een klein buikje), en dat hij nu met indikken aan zijn natuurlijke behoefte toekomt. Kan heel goed zijn dat hij met kleinere porties wat vaker wil drinken, maar dat mag ookop deze leeftijd.
Onze dochter kreeg ook minder op van de flessen als ik er nutriton doorheen deed. Deed ik het er niet doorheen dronk ze ze wel altijd leg dus hier lag het wel aan het feit dat het te dik was en te zwaar op haar maag lag. Ik zou gewoon wat minder nutriton in de fles doen. Overigens was hier de overstap naar friso comfort veel beter en spuugde ze vele male minder dan nutrilon met nutriton. Onze dochter kreeg leen maar buikpijn en verstoppingen van dat spul.
Hier zijn we ook nog zoekende met slecht eten bij Nutriton in de fles. Hij heeft sinds ruim een week nu Nexium en sinds 2 weken Nutriton voor reflux. Maar ook hier werden de flessen steeds slechter gedronken. Met een test zonder Nutriton gingen de flessen ook weer gewoon leeg, maar wel weer veel spugen helaas. Vandaag voor het eerst maar 1 schepje op 165cc voeding en het spugen lijkt vandaag minder en de fles gaat redelijk ver leeg. Het is in ieder geval ontzettend frustrerend als eten een issue gaat worden! En "fijn" om te lezen dat we niet de enige zijn waar dit zelfde probleem speelt.
Sassie25, ik zag vandaag die Friso Comfort, daar zit al jbpm bij in. Maar is de fles dan ook dikker? Is het dus gewoon het zelfde als gewone voeding plus jbpm? Hij drinkt u nl nu ook friso dus dan zou dat voordeliger zijn en het effect is het zelfde. Dirksmama, de hoeveelheid in de fles is goed. Hij was bij de geboorte al 4, 7 Kilo en nu met 12 weken 6, 8 kilo. Zo klein is zijn maagje niet Ben er nu wel achter dat ik de fles niet te lang moet laten staan, voorheen liet ik het even staan zodat het in kon dikken maar nu geef ik hem gelijk en gaan ze weer leeg.
Hier dronk ons meisje haar flessen ook steeds slechter. Ik was er van overtuigd dat het niet aan de verhouding voeding/nutriton lag want sommige momenten dan dronk ze in 15 minuten haar fles leeg. Maar soms deed ze er ook een uur over en dan liet ze nog soms wat staan. Ik gebruikte al een speen 2 en ben een speen 3 gaan proberen. Geen succes want alles liep er net zo snel weer uit. Toen ben ik toch maar gaan proberen met verhoudingen nutriton en toen bleek dat met een schep minder ons meisje ineens al haar fles sneller dronk en ook beter qua hoeveelheden... Ik had al eens eerder minder nutriton geprobeerd trouwens maar toen had ze nog geen medicijnen en werden haar klachten zo erg dat ze 14 uren per dagen huilde. Ik ben toen snel weer meer gaan proberen. Nu met de medicatie kan het gelukkig wel en drinkt ze echt veel beter. Want we waren regelmatig meer dan een uur bezig met voeden en dan nog 30 minuten omhoog houden. Uurtje slapen en dan hele circus weer opnieuw...