Droomvoeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by mary12, Nov 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is nou eigenlijk een droomvoeding? Een extra fles boven op de anderen of gewoon de laatste fles? En geef je dit in bed en hoe zit dit dan met boertje?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik geef mn zoon momenteel droomvoeding.
    Het is zijn laatste fles.
    Als hij niet uit zichzelf komt, haal ik hem heel kalm uit bed en blijft hij vaak slapen.
    De fles drinkt hij dan automatisch..gewoon tot hij stopt, poosje kalm over de schouder en weer in bed.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Als onze dochter niet zelf komt voor voeding drinkt ze echt niet. Soms komt ze avonds niet maar rekt ze het zelf tot begin van de nacht, heeft dus geen zin haar eerder fles te geven.
    Overdag hetzelfde, heel soms kan ze 4-4,5 uur er tussen laten, haar wakker maken voor voeding heeft geen zin, dus. het is echt aanpassen aan wat zij wil.
    Vraag me af hoe jullie dat doen als ze zelf niet komen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij een droomvoeding maak je je kind niet wakker, maar je laat je kind (half) slapend drinken. Kind drinkt dan vanwege zuigreflex.

5. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh oke, maar in de nacht heeft die van mij vaak de ogen zowieso dicht dacht altijd dat ze wel wakker is maar te moe om oogjes open te doen. Las ergens dat sommige droomvoeding in bed geven maar ik vraag me dan af hoe je dat moet met spugen enzo

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Dat zou bij Elissa dus echt niet lukken, die drinkt niet als ze niet wakker is en er zelf om vraagt.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter had verborgen reflux en mede daarom heb ik dus nooit een droomvoeding gegeven. Ik was altijd "bang" dat de voeding dan weer omhoog kwam als ik klaar was. Ze ging met 3 maanden om 20.30 de nacht in tot 5.00. Ik moest zelf om 5.30 opstaan dus echt handig was het niet. Het werd op een gegeven moment vanzelf later. Dus ik heb mij er nooit in verdiept.

Share This Page