Rijstebloem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nala010, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    ( Pff ik lees met de titel.. Duidelijk slaapgebrek, dit moest rijstebloem en bijvoeding zijn)

Vandaag met onze kleine man naar het CB geweest voor zijn prikjes, meneer groeit goed en ziet er volgens hun prima uit.

Vanaf 4 maanden MOGEN we gaan starten met rijstebloem en zo nu en dan een lepeltje groente/fruit.

Hoe hebben jullie dit toen aangepakt?
    Eerst rijstebloem en kijken hoe dat gaat, en dan bijvoorbeeld eerst beginnen met 1 schepje?
    Ik gebruik dr brown flessen, standje 1 met comfort voeding.
    Zou standje 2 dan genoeg zijn om te beginnen met 1 schepje?
    Anders weet ik dat we op zoek moeten naar andere speen/fles voor de rijstebloem.

En de hapjes, hoe hebben jullie je kindjes laten wennen?
    Allerlei smaakjes proberen, of eerst 1 smaak meerdere dagen een aantal hapjes? Je leest hier namelijk zoveel verschillende dingen over.

Dankje dames!

( Oja voor de dames die anti bijvoeding zijn vanaf 4 maanden, dit topic snel verlaten en iets lezen wat je wel leuk vind ;) )

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Rijstebloem heb ik eerst in de laatste fles gedaan, 3 voedingsscheppen rijstebloem in een fles van 210/7. Daarna de eerste fles omdat je jezelf ook niet s avonds volpropt met eten. Maar siem kwam ineens veel aan en heeft rb niet nodig en daarbij poepte hij er slechter door.
    Als je kindje het mbt gewicht en doorslapen niet nodig heeft, zou ik het niet doen

Mbt groente en fruit... Gewoon paar lepels proberen, het is idd geen moet. Hier begonnen met groente, steeds 3 dagen dezelfde groente, zo kun je evt allergien merken. Nadat groente steeds beter ging en hoeveelheid meer werd, begonnen met fruit en zelfde als met groente. 3 dagen zelfde fruit.

3. proudmommy2013

Ik heb de gewone normale spenen gebruikt als voor normale flesvoeding want 3 voedingsschepjes maakt melk niet zo dik. Het pak rijstebloem zegt eetlepels, maar dat vond ik ergveel

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dankje voor je antwoord!!
    En welke tijd gaf je fruit/groentehapje? Tussen de 1e en 2e fles?

Sem drinkt nu 180+6, 5 flesjes per dag.
    Zal heel snel 4 flessen worden en misschien is het tegen die tijd wel 210+7.

Hij slaapt goed door, de rijstebloem wil ik wel in de avond mee beginnen omdat dit het makkelijkst is met werk en het thuis zijn, gaat dit goed dan mag oppasoma dit smorgens geven ;)

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ook gewoon dezelfde stand als met de normale melk, of wel een fase groter?

6. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik ben met 4 maanden ook met de rijstebloem begonnen, wel speen maatje groter.. Alleen in de avondfles van 19:00, ze sliep daarmee door tot ong half 9. Na een aantal weken een paar hapjes groente. Elke dag hetzelfde, dag of 3/4. Daarna paar hapjes fruit tussen de eerste en tweede fles.
    Vanaf het moment dat ze pap kreeg is ze ook meteen op 4 flessen overgegaan. Toen ze 5 maanden was weer gestopt met de rijstebloem omdat ze er heel erg onrustig van sliep in combinatie met groente om 6 uur.. Teveel denk ik.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik ben zelf iets eerder gestart met rijstebloem, zomaar 1 voedingsschepje door delaatste gekolfde borstvoeding. Hij kwam na 3,5 mnd nog 3 keer per nacht ( helemaal niet erg hoor,maar had wallen tot mn knieen) met wat rijstebloem werd t twee keer.
    Kon wel merken dat het anders werkte in zn lijf aan zn ontlasting, die werd dikker.
    Ik zou gewoon voorzichtig beginnen, paar dagen dezelfde hoeveelheid rijstebloem en dan zien wat er gebeurt. ( niks,buikpijn,kramp,geen verandering)
    Dan voorzichtig starten met fruit. Toen hij alleen fruit kreeg, gaf ik dat vaak s middags na de voeding na een middagdutje. Dus had van mij al borstvoeding gehad, poosje daarna paar hapjes fruit om te proeven, was midden in de zomer,dus lekker nectarine,meloen enzo. Gewoon een beetje van mn eigen fruit gepureerd of een paar lepeltjes uit een potje.
    Je mag het echt zien als oefenhapje.
    Let op: in bijv bananenhapje uit een potje is rijstebloem toegevoegd,het is nietaltijd puur fruit.
    Mijn zoontje vond t erg lekker en is nu bijna 6 maanden ( slaapt nog steeds niet door) Nu krijgt hij halverwege de ochtend fruit en richting half ze groenten...
    Doe alles stapje voor stapje en kijk goed naar je kindje.
    Ik gaf trouwens wel een paar dagen hetzelfde soort fruit, als hij klachten zou krijgen zou het mogelijk aan bijv de peer kunnen liggen.

8. proudmommy2013

Fruit hier om 11:00 tussen fles 1 en 2 en groente 1 uur/1,5 voor de laatste fles. Zit al sinds week 15 op 4 flessen van 210/7

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dankje voor de antwoorden!
    Ik zal de tips onthouden :)

10. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ik ben met 4,5 maand met rijstebloem begonnen. Eerst in zijn laatste fles een paar schepjes. Heb ook in de ochtendfles gedaan maar dat was teveel rijstebloem op een dag want kreeg hij last van zijn maagje van. Nu hij 6 maanden is krijgt hij wel s'ochtends en s'avonds pap. Ik gebruikte de L speen voor pap maar die is van Difrax.

Ze zeggen dat je met hapjes beter met groente kan starten zodat ze niet meteen aan de zoete smaak wennen en later ook beter groente eten. Of dit echt klopt weet ik niet. Een week na start met rijstebloem zijn we groentehapje (worteltjes) gaan geven. 3 dagen dezelfde groente want als hij er allergisch op zou reageren weten we door welke voeding dit komt. Na iets van 2 weken zijn we ook fruit gaan geven.

11. Miesemauw

Miesemauw Lid

19 jan 2011
    53
    0
    0
    noord brabant
    Jeetje. Ik denk dat ik misschien dan teveel geef. Op advies van het cb ben ik na 4 maanden met rijstebloem en fruithapje begonnen. Mijn meisjes kwamen ineens weer om half 5 ipv half 7. Ik gaf 5x180plus 6 schepjes. Bij de laatste fles doe ik nu wel 7 (!) voedingschepjes rijstebloem. Ik gebruik de 123 speen van avent en bij minder schepjes schrokten ze de pap op stand 1 zo snel naar binnen. Binnen 5 min was de fles leeg. Vandaar. Ze komen soms nog wel om half 6,6 uur, maar dan zijn ze nog we leuk tevreden met een speentje. Verder drinken ze de flessen overdag ook goed op. Ze zijn wel beetje steviger geworden. Geef ik dan echt teveel? Ze zijn bijna 5 maanden.
    Fruithapje heb ik geprobeerd, twee weken lang. Maar ze duwen het gewoon weer uit. Beetje zonde van mn tijd, heb ook nog een jongen van 2 rondlopen. Dus ik wacht nog een maand, misschien zijn ze er dan meer aantoe. Ik denk dat ik dan ook met zelfgemaakte groenteprakkies begin ipv fruit.

12. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36

Veel verstand heb ik er niet van maar 7 schepjes lijkt me wel veel?
    Op het pak staat toch iets van 2/3 lepels dacht ik?

Is het geen idee om wat rijstebloem in zowel de ochtend en avondfles te doen, en kwa speen een gewone speen nemen, ik hoorde dat de 123 spenen sowieso op stand 1 groter zijn dan normale stand 1 spenen.

13. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    7 schepjes lijkt me inderdaad ook wat veel. Ik deed altijd 3 schepjes. Misschien is het een idee om de fles even te laten staan voordat je het geeft? Dan is de pap al wat ingedikt dus niet meer zo dun.

14. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Misschien een hele stomme vraag hoor, maar moet je rijstebloem geven dan? Wij zitten nu ook in die fase dat ik denk dat we binnenkort gaan beginnen met het eerste groentehapje, maar begrijp ik nu dat ik eerst rijstebloem in de melkvoeding moet gaan doen, en daarna met hapjes beginnen? Wat zit er in rijstebloem dat goed is voor een kind?

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    helemaal niets. Je hoeft het dus helemaal niet te geven :)

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Rijstebloem voegt niets toe verder.Het heeft geen voedingswaarde..;)

17. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    En waarom zou je het dan geven?

18. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ik gaf mijn zoontje rijstebloem omdat hij steeds vroeger wakker werd en niet helemaal meer doorsliep. Met rijstebloem in zijn laatste fles sliep hij wel weer door. Maar als je kindje dus gewoon lekker doorslaapt is er geen reden om rijstebloem te geven of je kindje zou moeten aankomen want er zitten wel wat kcal in

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Traditie.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013