Boeren na flesje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door shaantje, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Mijn meisje heeft last van verborgen reflux. Hier hebben we nu nutriton voor gekregen en het gaat al beter!

Maar nu het probleem:
    Ons meisje wil nooit boeren. Haar laten boeren is een heel gevecht en lukt niet altijd. Als er een boer opkomt, dan begint ze rood te worden, te spartelen met armen en benen, overstrekken. En dan word ze terug rustig, maar geen boer. Ik heb de indruk dat ze ze tegenhoudt. De keren dat het wel lukt is het na de boer een heel geruste en gelukkige baby. Maar de keren dat het niet lukt is het een ramp. Dan kun je haar niet wegleggen of ze zet het op krijsen, dit natuurlijk omdat de melk omhoog komt omdat de lucht niet uit haar maagje is. Na 2 à 3 uur komt er dan ineens vanzelf een boer, maar dan heeft ze nog geen oog dicht gedaan.

Bij alle posities kloppen we zachtjes over haar rug of wrijven erover van onder naar boven
    - Over schouder
    - Hangend over arm
    - Recht op knie
    - Recht tegen borstkas
    - Rondjes draaien
    - Op buik leggen
    - Armen omhoog

En noem maar op...
    Wij proberen altijd minimum 30 min tot een uur. Als er dan nog geen is, geven we het op want dan word ze ook overstuur.

Heeft er iemand nog een gouden tip? Wij worden een beetje radeloos... Het is niet leuk om ons meisje zo te zien kronkelen en wenen van de pijn :(.

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mij hebben ze altijd verteld dat je even moet kloppen op de rug met het babietje over je schouder maar ook niet moet "aandringen". Dus dat als het niet komt, dat het dan ook niet komt. Maar vermits je spreekt van reflux, denk ik dat haar rood worden en kronkelen mss ook wel daarvan kan komen? Onze kleine man heeft ook reflux en toen hij er erg aan toe was deed hij hetzelfde + slikken. Eerlijk gezegd weet ik het niet goed, mss even met je CB bespreken.

3. ravel1983

ravel1983 Lid

27 jan 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn manneke boerde in het begin ook heel moeilijk. Sinds we hem infacol geven tegen darmkrampjes boert hij een stuk makkelijker. Ik leg hem meestal tegen me aan en klop dan wat op zijn rug. Ook pak ik hem vaak onder de oksels vast en laat hem dan hangen. Dit zou ook helpen volgens de logopediste in het ziekenhuis en ik moet zeggen dat als ik dat een paar keer doe en dan een beetje voorover gekanteld tegen mij aan leg hij dan meestal ook boert.

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Dankje voor de adviezen dames!

Hier boert ze voorlopig al een stuk beter! Er zijn nog momenten dat het minder gaat, maar het verloopt al veel vlotter :). Hopelijk gaat het nu enkel beter en niet terug achteruit ;).

5. 2Jessica

2Jessica Lid

3 dec 2012
    67
    0
    6
    Mijn zoontje boerde ook altijd best slecht.
    We geven hem ook infacol maar wat bij ons nu helpt is hem in een zithouding zetten met handen onder zijn oksels (hij is 13 weken dus wel een stevig nekje maar niet zelfstandig zitten;)) en even laten zitten gewoon wachten en warempel komen dan meestal 2 grote boeren hihihi. Als het niet meteen komt dan wrijf ik over zijn ruggetje en dan wil het soms alsnog komen. En als het echt niet lukt dan laat ik het ook zo.
    Mijn kleine heeft ook verborgen reflux en die heeft nexium gehad van de KA en sindsdien gaat het wel stukken beter.

Groetjes,
    Jessica

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier helpt het nog weleens om de trap op te lopen met de kleine over de schouder...(nouja,klein, alweer bijna zes maanden)
    Door de 'stappen' omhoog, komt de lucht soms los. Ook wil Infacol weleens helpen

7. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    hier ook hetzelfde en mannetje heeft ook verborgen reflux! maar wij zijn 3x bij een osteopaat geweest en sindsdien gaat het boeren ook stukken beter! misschien ook nog een optie?

Deel Deze Pagina