Goedemidda, Mijn zoontje is 8weken te vroeg geboren. Hij is nu 5maanden oud, gecorrigeerd 3maanden en weegt ongeveer 5500gram. Sinds een paar dagen is hij erg jengelig, kan zich ineens niet meer zo goed zelf vermaken in de box, kwijlt veel en sabbelt continu op zijn handjes. Hij drinkt normaal gesproken 5 flessen van ongeveer 180cc met soms een uitschieter van 200. De laatste dagen drinkt hij soms maar de helft en hij spuugt ook weer veel. Ik dacht eerst aan tandjes maar ik zie niks bijzonders in zijn mond. Zou hij al toe zijn aan een hapje en is dit niet te vroeg omdat hij gecorrigeerd nog maar drie maanden oud is? Mogen we dan ook al naar vier flessen gaan of moet hij dan echt meer dab 6kilo wegen? Alvast bedankt voor het antwoord.
Hoi Tessa, Kindjes tussen 4 en 6 maanden krijgen meestal nog 4 a 5 keer per dag een voeding. Vanaf 4 maanden mag je daar tussendoor een fruithapje en een groente hapje geven, als een kindje hier aan toe is. Het is daarbij wel belangrijk uit te gaan van de gecorrigeerde leeftijd, het is voor je zoontje op dit moment dus nog iets te vroeg om met de hapjes te gaan starten. De hapjes zijn op deze leeftijd puur bedoeld als oefenhapjes en vervangen geen voeding. Overleg voor je start met vaste voeding altijd eerst even met je consultatiebureau. Groetjes Leonie