Hoi, Ik ben een beetje in de verwarring: ik lees overal op internet dat het maximaal aantal ml voor opvolgmelk 800 ml is (in verband met de niertjes), maar bij het consultatiebureau zeiden ze toch nog maximaal 1000 ml. Komt het misschien omdat de meeste kindjes nog maar 4x200 ml krijgen? Ik ben nog op wat meer flessen en pas net begonnen met vast voeding, dus op dit moment is het nog meer tussen de 800-900 ml wat hij krijgt. Ik zou wel graag met nr. 2 willen beginnen, want hoor ook dat wat meer vult. Zou misschien ook helpen voor wat beter slapen en langer voller gevoel. Ik wil het graag zeker weten voordat ik start met opvolgmelk. Heel erg bedankt!
Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou
Uhmmm, het is een vraag voor mijn zoontje en die is nu 6 maanden. Dus zou het fijn vinden om toch een antwoord te krijgen. Juist omdat ik nu een verwarrend antwoord krijg van verschillende partijen (waaronder het consultatiebureau) en het lijkt mij dat jullie het beste kunnen beantwoorden. Jullie maken tenslotte de voeding. Ik gebruik nutrilon. Hoop dat jullie alsnog antwoord kunnen geven. Heel erg bedankt!
Goedemiddag, Dank dat je aangeeft dat je kleine al de leeftijd van 6 maanden heeft bereikt, dan kan ik je vraag beantwoorden . Het advies voor een kindje van 6 maanden is 3 a 4 flessen van 200 cc. Als je drie flessen geeft, is het belangrijk nog ander vocht er naast te geven, zoals water, slappe thee of diksap, om zo aan de totale vochtbehoefte te komen. De maximale hoeveelheid is vanwege het aantal kCal dus 4 * 200 cc = 800 CC. Als je net begonnen bent met groenten- en fruithapjes, dan mag je terug naar vier flessen gaan, om zo voldoende ruimte te geven voor het introduceren van de vaste hapjes. De opvolgmelk levert in vergelijking met de zuigelingenmelk iets meer ijzer, energie, eiwit, calcium en vitamine D dan zuigelingenvoeding, maar geeft niet een meer verzadigend of voller gevoel. Wel is het afgestemd op de behoefte vanaf 6 maanden, dus je mag de overstap maken naar opvolgmelk! Heel veel succes en laat het weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag! Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou
Hartelijk dank! Fijn. Ik zag dat het wel in principe maar 10 kcal met 1 scheelt. Dus voor de overgang is het denk ik (hoop ik) niet erg als hij tijdelijk ietsjes meer krijgt. Is nu erg moeilijk om van 6 flessen naar 4 te gaan!
Goedemiddag, Als je nu op zes flessen zit, is het inderdaad een grote stap naar 4 flessen. Wel het advies om direct naar vijf flessen te gaan. Uiteindelijk werk je toe naar vier flessen dagelijks, in een ritme van bijvoorbeeld 7.00 / 11.00 / 16.00 / 19.00 uur. Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou